Gå til innhold

Når kjørelæreren ikke gidder å skjerpe seg


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne

Jeg har klaget om han før her, men kan godt oppsummere;

* Sier med et sleskt tonefall "Det var flink jente det ;) ;) ;)" uvisst antall ganger iløpet av en kjøretime. Jeg føler meg som Lassie

* Spør meg om han er fin

* Holder ikke sin side av bilen, dvs at han lener seg over mot meg og skræver. 10 cm til og han hadde ligget i fanget mitt

* Tar alltid på hånda mi istedenfor rattet når han skal svinge bilen. Har sagt til han at han får ikke røre hånda mi, både fordi jeg har problemer med kroppslig kontakt og fordi den hånda er mer eller mindre knust, blå og grønn og full av kutt etter den føyk gjennom en glassrute. Så skal han ha litt casual prat om HVORFOR den er det, og le av at hvis jeg kjører dårlig, kan han jo bare klemme på hånda mi så jeg forstår. Noe jeg ikke synes var morsomt.

* Jeg kommenterte at jeg kjørte litt for sent, som en 90åring. Å jeg synes du kjører som en attenåring jeg? Ja det var synd for jeg er 21, svarer jeg tørt, mens han svarer skuffet "Åh jeg trodde du var 16 jeg. De er så fine" jeg driter i om det var spøk eller ei, det var kvalmt, var det.

Pluss en hel del andre ting jeg sikkert har fortrengt. Jeg virker sikkert muggen og at han bare vil gjøre meg i godt humør, men det er pga dette jeg alltid er gretten når jeg skal kjøre. Jeg gruer meg til hver eneste gang.

Så klart, det er bare noen få timer igjen, pluss mørkekjøring og landevei, så er jeg ferdig med han og bytting er uaktuelt. Alle på den kjøreskolen er så kompis med hverandre at dette ikke vil gjøres enkelt så jeg får bare bite tennene sammen. Men hva i all verden kan jeg gjøre for at han kan skjerpe seg og gjøre det han skal, nemlig å lære meg å kjøre bil framfor å slå av dumme vitser?

Jeg har sagt ifra, forresten. Han bare nekter på at han gjør disse tingene.

Forresten, en gang hadde jeg enkelttime. 45 min varer de. Av den tiden greide han å bruke 10 min på å tegne en måne og en sol som jeg kunne tatovere på andre armen min (har noen stjerner på den ene) enda jeg sa hold kjeft og gjør jobben din.

Jeg vil ikke være frekk men merker at jeg ikke har tålmodighet til annet. Først så lo jeg bare og sa "Jaja men kan vi ikke kjøre nå?" mens jeg nå har blitt forandret til en kruttønne.

Har noen noen fine ting jeg kan si til denne vitsemakeren/krypet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du har absolutt ikke noe å vinne på å bli uvenner med ham. Forandre ham klarer du uansett ikke. Verden er full av mennesker man ikke liker - så det er bare å lære seg å leve med det først som sist.

Så over til topic - Hva du skal gjøre:

Du skal i et helt normalt tonefall si at du er der for å lære å kjøre bil. Når han sporer av og begynner å tegne sol og måne og hva det måtte være, gir du ham øyeblikkelig beskjed om at du ikke vil betale for at han holder på sånn. Hvis han bruker 10 minutter av din kjøretime på å tegne (eller noe helt annet pjatt som ikke har med kjøring å gjøre), sier du til ham at han må forlenge kjøretimen med tilsvarende tid.

Altså - Ikke krangle med ham, vær rolig, men bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jøss, finnes det virkelig sånne gamle griser som er kjørelærere.

Du betaler dyrt for timene, og det er sikkert mange andre kjørelærere som gjerne vil tjene de pengene du betaler. Så bytt kjøreskole, og fortell de som eier kjøreskolen der denne læreren jobber hvordan han oppfører seg. Det finnes massevis av trivelige kjørelærere.

Du skal heller ikke se bort fra at hans oppførsel gjør at du trenger flere kjøretimer enn det som ellers ville ha vært nødvendig. Så det kan hende at du tjener penger på å bytte skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:overrasket:

Herregud for en idiot!?!

Men enig med siste taler at det er ikke noe vits i å bli uvenner med ham nå, i hvert fall ikke hvis du ikke har planer om å bytte kjøreskole (noe jeg hadde gjort for lenge siden...) og ikke har langt igjen til du skal kjøre opp.

Be ham holde avstand hvis han prøver på noe, sett deg inn i bilen så fort timen begynner og begynn å kjøre. Om du ikke vet hvor dere skal, så bare kjør til han gir deg beskjed.

Men du, jeg synes ikke han skal slippe unna med dette. Det er ikke sikkert at han er så "grei" mot neste jente han skal lære å kjøre. Har hørt mange nok historier om kjørelærere som har forgrepet seg på elever... Jeg hadde i hvert fall ikke hatt noen skrupler med å anmelde ham etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Jammen jeg kan jo ikke bytte lærer, som sagt er alle der like svinaktige, og jeg er så nære lappen nå..

glemte å nevne episoden med at jeg svingte litt for hardt, og han la seg i fanget mitt for å demonstrere. DER gikk min grense og jeg skjelte han ut, men han argumenterte med at sånt skjer. Ja, sånt skjer hvis du er så dum å tar av deg bilbeltet i en sving.

Ikke er han gammel engang, nærmer seg førti og skal være så utrolig kul at det er ikke måte på.

Gjest ga et veldig fint råd, og jeg skal prøve å følge det, eneste problemet mitt med slike mennesker er at det finnes ikke noen andre stadier enn gretten og forbanna hos meg.

Mandag er det ny kjøretime, enkeltime, takk gud. Prøver han seg på noe fanteri, så smeller det (verbalt, på en rolig måte så klart). Selv om jeg mest har lyst å be han gå ut og sjekke om lysene virker og meie han ned til tider, men det er drap og urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne
:overrasket:

Herregud for en idiot!?!

Men enig med siste taler at det er ikke noe vits i å bli uvenner med ham nå, i hvert fall ikke hvis du ikke har planer om å bytte kjøreskole (noe jeg hadde gjort for lenge siden...) og ikke har langt igjen til du skal kjøre opp.

Be ham holde avstand hvis han prøver på noe, sett deg inn i bilen så fort timen begynner og begynn å kjøre. Om du ikke vet hvor dere skal, så bare kjør til han gir deg beskjed.

Men du, jeg synes ikke han skal slippe unna med dette. Det er ikke sikkert at han er så "grei" mot neste jente han skal lære å kjøre. Har hørt mange nok historier om kjørelærere som har forgrepet seg på elever... Jeg hadde i hvert fall ikke hatt noen skrupler med å anmelde ham etterpå.

Ja så klart, når jeg har lappen i hånda mi så skal han få høre det. Jeg vil bare ikke gjøre uvenn med han nå, da dette skjedde bare i en annen situasjon på skolen. Foreldrene mine truet en lærer til å holde seg unna meg, hvis ikke fulgte anmeldelse, og jeg hadde han unnskyldende over meg hver dag. Så lappen først, kjeft etterpå.

Ja, det var den situasjonen, ja.

"Ikke kjør så fort, ellers kjører du ned fotgjengerne. Og da blir det smekk på lanken. Du liker vel ikke det du? Eller gjør du det? HØ HØ HØ"

Fy faen, jeg blir så kvalm etter hver kjøretime, utslitt av irritasjon, og nervene som frynser seg hver gang han omtaler meg som flink jente, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg engang! Hvis en person sitter og freser over hver setning du sier, fortsetter du da med pisset ditt?

Jeg sa i dag at jeg er syk ikke ork å gnål, og i dag var det flere "morsomheter" og sprell enn noen sinne. Grafsing på hånda, og jeg sa Ikke gjør det, jeg har fått en stor skade "Nei jeg har ikke gjort noe jeg"

Huff faen jeg blir helt i taket av dette her, nå kommer ei venninne og henter meg til å drikke kaffe så kan jeg gneldre videre til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første gjest
Gjest ga et veldig fint råd, og jeg skal prøve å følge det, eneste problemet mitt med slike mennesker er at det finnes ikke noen andre stadier enn gretten og forbanna hos meg.

Mandag er det ny kjøretime, enkeltime, takk gud. Prøver han seg på noe fanteri, så smeller det (verbalt, på en rolig måte så klart). Selv om jeg mest har lyst å be han gå ut og sjekke om lysene virker og meie han ned til tider, men det er drap og urealistisk.

Det er veldig viktig at du klarer å holde deg i skinnet. Hvis du er kontant og bestemt vil det være du som har kontrollen.

Jeg skjønner selvfølgelig at du er fly forbanna, men du må tenke på at han kan lage masse problemer for deg, og bidra til at det blir mye dyrere enn nødvendig å ta lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Ja tenker på det, men en ting jeg stusser på er at for ca 10 kjøretimer så sa han det var 5 igjen, inkludert mørke og landeveikjøring. Plutselig er det blitt 5 til etter dette, pluss at han i dag sa "Du kjører helt perfekt, men vi skal bare finpusse på det et par ganger til, og dette vil ta ca ti ganger"

Hva er dette her for noe da?

Jeg skulle så gjerne ha kjørt med pappa, men han er livredd etter at jeg kræsjet bilen to ganger før jeg lærte å kjøre... det var da jeg trodde at å slippe klutchen var det samme som å slippe speeden :rodme:

får forklare situasjonen for han. Har en kompis som kunne kjørt med meg, men en må vel ha hatt lappen sammenhengende i 5 år? det dummet han seg på i høst og mistet den på motorsykkel. Typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Men folkens tusen takkk for at dere forstår iallfall. Jeg vil ikke være en gneldrene richard ved siden av hyacinth, men klarer ikke å kjøre med et stort glis og nynne på raindrops keep falling on my head. Kanskje n dag jeg kjører UTEN han apa ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første gjest
Hva er dette her for noe da?
Kanskje et resultat av hans makt.

Det er sånn i livet - helt forkastelig selvfølgelig, men lite å gjøre noe med.

Jeg mener ikke at man ikke skal yppe mot maktpersoner, men man bør veie litt for og i mot før man gjør det.

Har du fem timer igjen, så klarer du dette helt fint. Hold deg i skinnet og konsentrer kun om bilkjøringen.

Du er jo en liten hissigpropp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Jeg vet :sjenert:

Jeg håper virkelig lappen er verdt dette her! Men saken er at jeg ikke vet om det eer 5 timer engang, slik han driver på.. må få tak i noen som kan kjøre med meg litt utenom.

Han tar virkelig jobben sin seriøst, han der. Jeg hadde nok syntes han var kul, hadde jeg vært 16, men det der blir altfor slitsomt i lengden. Også tåler han ikke jeg er stille i 5 min engang og begynner med "Jajajaja så sånn er det" jeg svarer ikke og "Slikleis ja såleis er det. HAHAHAHHAHAHAHA!!" kan noen gi den mannen en tamagochi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første gjest
Jeg vet :sjenert:

Jeg håper virkelig lappen er verdt dette her! Men saken er at jeg ikke vet om det eer 5 timer engang, slik han driver på.. må få tak i noen som kan kjøre med meg litt utenom.

Han tar virkelig jobben sin seriøst, han der. Jeg hadde nok syntes han var kul, hadde jeg vært 16, men det der blir altfor slitsomt i lengden. Også tåler han ikke jeg er stille i 5 min engang og begynner med "Jajajaja så sånn er det" jeg svarer ikke og "Slikleis ja såleis er det. HAHAHAHHAHAHAHA!!" kan noen gi den mannen en tamagochi?

Si til ham at du blir distrahert når han snakker om andre ting enn kjøringen. Og si det i en rolig, men bestemt tone.

Det er helt ok at du konfronterer ham med egne utsagn.

"Du har 10 timer igjen". "Hvorfor det, sist sa du jeg hadde 5". osv.

Cluet her er kontroll - ikke irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle herrens dager! :overrasket: Her burde du egentlig byttet lærer for lenge siden.. Men nå har du ikke gjort det og vil ikke bytte nå,så da må du nesten bare bite i det sure eple og fortsette. Stryker du, så finn deg en annen lærer til neste oppkjøring ihvertfall!

Er det ingen andre skoler i området som du kan bytte til? Du kan bare bytte uten at læreren din får vite det. Ring til en annen skole, så sender de over papirene dine til den nye skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik ekkel gris som kjøreskolelærer. Jeg var da 20 år, så det er noen år siden. Han satt og fortalte den ene perverse vitsen etter den andre, var skikkelig klåfingrete og trodde han var guds gave til kvinnene.

Han var slik mot alle, jeg jobbet på den tiden sammen med ei som var i slutten av 40 åra hun tok også førerkort på samme sted. Han var akkurat slik mot henne også.

Siden det var han som drev kjørerskolen var det ikke så lett å bytte lærer, han hadde en ansatt men han hadde for det meste motorsykkel opplæring så han var rimelig opptatt. Derfor sluttet jeg da jeg nesten var ferdig, jeg orket ikke mer av han.

Tok førerkort 3 år senere på en annen kjøreskole.

Kjørelæreren har i ettertid mistet løyve så han aldri kan være kjøreskolelærer noen gang. Det var noen som var tøffere enn meg som anmeldte han. Han fikk en skikkelig bot og måtte sone en tid også. Da dette kom i media skjønte jeg med èn gang hvem den drittsekken var, og gjett om jeg frydet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder at du har så mange timer igjen og så mange timer igjen. Vær slem og spør pent på en anenn kjøreskole om du kan ta en time med de bare fro og høre hva de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bytt lærer! Dette hadde ikke jeg holdt ut. Legg gjerne inn en klage...
:Nikke: Jeg byttet lærer, og det gikk helt fint. Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Fra en annen skole eller? Disse her er jo like gale, de andre. Han ene kommenterte at ei venninne tenkte på runking da hun satt med hånda på girstanga, så hun la den i låret. Da skulle hun plutselig onanere, mente han.

A4- Så slipper du å angre, meg i RÆVA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra lærer til lærer, på samme skole. Utrolig nok, så var han jeg hadde først også eier av skolen og det går rykter om at folk har tatt lappen "i baksetet". :roll:

Jeg har gått på 3 forskjellige kjøreskoler. Første var der jeg bodde, andre der jeg hadde sommer jobb og tredje der jeg bor nå.

Hvis du velger å bytte skole, så kommer den nye læreren raskt inn i hvor mye du kan fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Herregud for noen sjuke folk, bruker de kokain på jobb kanskje?

Jeg har ingen gode råd å komme med, men jeg tror jeg ville ha advart folk om å bruke dem i fremtiden. Altså kjøreskolen, ikke mine råd (som jeg ikke har). Det er garantert flere av dere også kan jeg tenke meg. Kjenner du kanskje fler som har brukt samme skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...