Gå til innhold

Blender, food prosessor, kjøkkenmaskin...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Blender, food prosessor, kjøkkenmaskin... hva er forskjellen på dem? Hva bruker man dem til? Hvilke anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -eline-

Blender: består av maskineri og beholder med små kniver i bunnen. Bruker jeg til å hakke urter/frukt/grønnsakspuré, mikse grønnsaker (feks få glatt pastasaus), lager smoothies, drinker ++ Eksempler på blendere

Food processor: består av maskineri, beholder med forskjellige typer kniver, skjæreskiver, skiver til rasping etc. Den bruker jeg stort sett bare til å lage kjøttboller; hiver alle ingrediensene oppi og maskinen både deler opp og mikser det hele sammen. Ellers så kan den brukes til rasping og skiving av grønnsaker, ost, riving av nøtter (det skjer at jeg bruker den til dette) osv. Noen food processore kommer med blender i tillegg.

Eksempler på food processor.

Kjøkkenmaskin: består av maskineri, stor bolle, eltekrok, visp og evt annet. Mange kjøkkenmaskiner kan man kjøpe med ekstra utstyr som blender, kjøttkvern, pastamaskin osv. Generelt sett kan disse brukes til brød, boller, pizzadeig, kaker, visping av krem osv. Jeg bruker min til baking, men siden den er stor (Electrolux Assistent som sikkert er 30 år gammel) så baker jeg i hovedsak store deiger som brød og søtgjærbakst i den - visping av krem og kakebakst bruker jeg miksmaster til. På ønskelista så står det derfor en Kitchen Aid <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Andre eksempler på kjøkkenmaskiner.

Jeg klarer meg helt fint uten food processoren, så lenge jeg har en blender, men nå har jeg blender og foodprocessor på en og samme maskin så... Når jeg får råd til en Kitchen Aid så kutter jeg da ut miksmasteren, i tillegg så sikler samboeren min på en Kitchen Aid blender, så kommer den i hus så blir det i hovedsak to maskiner på kjøkkenet, ikke fire.

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ønskelista så står det derfor en Kitchen Aid :)

Jeg klarer meg helt fint uten food processoren, så lenge jeg har en blender, men nå har jeg blender og foodprocessor på en og samme maskin så... Når jeg får råd til en Kitchen Aid så kutter jeg da ut miksmasteren, i tillegg så sikler samboeren min på en Kitchen Aid blender, så kommer den i hus så blir det i hovedsak to maskiner på kjøkkenet, ikke fire.

Den står på ønskelisten min også! ;) Vi har blenderen, og anbefaler den selvfølgelig på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både KitchenAid blender og kjøkkenmaskin, og det dekker alle mine behov iallfall. En foodprosessor ville vært overflødig. Og merket er jeg supersuperduperfornøyd med!

Er veldig glade dem (kjøkkenstæsjgeek??), og bruker de flere ganger i uken, til alt mulig rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både KitchenAid blender og kjøkkenmaskin, og det dekker alle mine behov iallfall. En foodprosessor ville vært overflødig. Og merket er jeg supersuperduperfornøyd med!

Er veldig glade dem (kjøkkenstæsjgeek??), og bruker de flere ganger i uken, til alt mulig rart ;)

Åå, heldiggris! :ler:

(fra en kjøkkenstæsjgeek til en annen :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...