MellonCollie Skrevet 11. september 2008 Forfatter #2281 Del Skrevet 11. september 2008 Og en trist ting forresten - moren til min beste venninne i Trondheim døde i går, brått og uforklarlig. De aner ikke hva som har skjedd. Jeg har mest lyst i hele verden til å sette meg på første fly til Trondheim for å være hos henne, men den fleksibiliteten er jo borte. Men vi får se, det er jo slett ikke umulig å fly med en baby på 3-4 uker. Så får ta en vurdering over helga, om jeg drar opp til begravelsen. Livet er jammen rart og urettferdig noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 12. september 2008 #2282 Del Skrevet 12. september 2008 Høres ut som om dere har det supert med lillegutt Trist med venninnen din Noen ganger er livet urettferdig og uforklarlig. Skjønner godt at du har lyst til å reise oppover til Trondheim og være der hos henne. Håper dere får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. september 2008 #2283 Del Skrevet 12. september 2008 Så flink lillegutt er Godt dere fikk sjekket opp hos manuell terapaut. Kanskje det gjør susen Utrolig trist med moren til venninna di. Vanskelig med avstanden ja, men skjønner godt du vil være der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 12. september 2008 #2284 Del Skrevet 12. september 2008 Oi, hvor han legger på seg Kjempebra det da Så trist med moren til bestevenninnen din... Minner meg på hvor viktig det er å sette pris på hver dag som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. september 2008 #2285 Del Skrevet 12. september 2008 Så herlig å lese at det går så mye bedre med både deg og lillegutt Ikke noe godt å vite at de små strever med et eller annet og ikke vet hva man kan gjøre, men jeg synes du har tatt det strålende! Du har virkelig gjort alt for at lillegutten skal få det så bra som mulig, du er en fantastisk mamma!! Trist å høre om moren til venninnen din. Det er som de andre over her sier, man blir minnet om å ta vare på hver dag man har med sine kjære. Skjønner godt at du ønsker å være sammen med henne, hun må gå igjennom en tøff tid fremover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 12. september 2008 #2286 Del Skrevet 12. september 2008 Jøsses så stor gutt du har fått da Han legger virkelig på seg og ingenting er jo bedre enn det Høres ut som du har kontroll på tingene og tar det hele med full ro selv om det av og til kan virke litt kaotisk, du er kjempeflink Trist å høre om mora til venninna di, livet er bra urettferdig ja Ta vare på henne så godt du kan selv om du kansje ikke har anledning dra opp til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 12. september 2008 #2287 Del Skrevet 12. september 2008 Så bra at det går bedre med lillegutt Høres ut som dere koser dere! Og han har virkelig lagt på seg ja Trist med moren til venninnen din! Håper du får ordnet det sånn at du får dratt opp til henne en tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 14. september 2008 #2288 Del Skrevet 14. september 2008 Lillegutt har hvertfall matvett! Så trist å høre om moren til bestevenninnen din Har du funnet ut om du drar opp til henne? Håper du har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 14. september 2008 #2289 Del Skrevet 14. september 2008 Innom med en søndags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. september 2008 Forfatter #2290 Del Skrevet 14. september 2008 Her fortsetter det å gå opp og ned. I går kveld skulle vi til ett vennepar og spise middag, vi var totalt 3 par der. Det ene paret er de med en baby 7 uker eldre enn lillegutt. Dro dit rundt 1900, og lillegutt sovna i bilen på vei dit. Men ca 2030 våkna ham, og da var virkelig helvete løs....... Han skrek og skrek og skrek, aldri hørt noe så ille. Og absolutt ingenting hjalp. Forsøkte bæring både opp og ned og sidelengs omtrent, byssing, knebøy, sang, smokk og ikke smokk - you name it! Etter over 1 time tok kjæresten rett og slett vogna og gikk tur i nabolaget der i 45 minutter, da sovnet han igjen. Men det var da gått nesten 2 timer med fortvila liten gutt og tilhørende sliten mamma. Godt å ha gode venninner der da, for det var første gang tårene kom... følte meg bare helt tom og maktesløs. Kvelden videre var heldigvis utrolig koselig, var deilig å komme ut av huset og snakke om andre ting enn bare baby Ett annet lite skår i gleden var at bilen vår tok kvelden på vei hjemover, så må på verksted og sjekke opp ting i morgen. Spent på prislappen der Natta videre gikk knallfint, han sov som en stein med unntak av de normale matpausene. Men la han ned i senga si etter hver amming selv om han var halvvåken, og han sovnet fint alene hver gang. Flinke gutten (og slitne gutten etter all skrikinga tenker jeg ). Dagen i dag har også vært kjempefin, særdeles lite gråt og skrik. Så da er jeg spent på natta, da. Jeg er mentalt forberedt på å være våken Men har hatt så mange fine stunder i dag, da har man litt å gå på. Han er så vakker! Har hatt besøk av kjære MidnightChildDreamer i går og i dag. Lykke! Hun kan sikkert bekrefte at han er verdens fineste gutt! I morgen drar kjæresten på reisejobb, og blir borte frem til onsdagskveld. Jeg er altså alene med 1 stk oppmerksomhetssyk hund og 1 stk kolikkbaby - yeey! Det blir definitivt en utfordring, og jeg er spent på hvordan det går. Men har jo familien min i nærheten, og de to venninnene som så ham på sitt verste på lørdag har tilbudt seg å komme og ta trilletur slik at jeg kan slappe av dersom ting skjærer seg helt igjen. Er ikke så flink til å ta i mot hjelp, men må man så må man. Men hvem vet, kanskje han er en engel disse tre dagene? Ser ikke ut til at jeg får til Trondheimstur heller, ikke denne uka i alle fall. Blir litt mye siden kjæresten er borte de første dagene.. tror rett og slett ikke jeg orker flere dager med ham alene Hun har heldigvis resten av vennegjengen vår rundt seg, og jeg vet de tar godt vare på henne. Så får jeg ta min tur senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. september 2008 #2291 Del Skrevet 14. september 2008 Oj... Been there - done that... Hørtes utrolig kjent ut den kvelden der, hadde akkurat det samme en kveld vi dro ut på hytta i sommer. Hadde samme løsningen også... :sjenert Er helt utrolig slitsomt mens det står på, men godt han roet seg og sovnet til slutt. Han var nok sliten ja. Bra du passer på å nyte de gode stundene. Heldigvis blir det bedre etterhvert. (Merker at jeg allerede har glemt hvordan dette var... ) Pass på å få hjelp. Lillegutt får det ikke noe bedre av en utslitt mamma Besteforeldre er til for å brukes. De kan da ikke kun se solskinnsbaby, greit å være forberedt på å takle skrik når de skal passe han etterhvert. Sikkert smart å bli hjemme. Venninnen din trenger hjelp og støtte senere også, og sikkert godt å ha deg da også. Er jo gjerne sånn at alle flokker seg rundt med en gang, så blir det litt tomt etterpå... Spent på om du har noen nye bilder jeg da... Håper ikke bilregningen blir altfor dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. september 2008 #2292 Del Skrevet 14. september 2008 Huff, skjønner godt du blir litt sliten innimellom... selv om han er veldig, veldig søt også Bra han roet seg etterhvert og at du har samboer og gode venner som hjelper deg Håper det går bra å være alene noen dager og at bilregningen ikke blir altfor dyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 14. september 2008 #2293 Del Skrevet 14. september 2008 Stoooor til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 14. september 2008 #2294 Del Skrevet 14. september 2008 Hei! Slitsomt med skrikebaby, men fint resten av kvelden ble koselig! Høres ellers ut som dere har det veldig bra. Trist å høre om moren til venninna di. Skummelt at folk bare kan dø på den måten, tilsynelatende helt uten grunn! Håper det går bra med venninna di - etter forholdene. Ta i mot hjelp om du trenger det - det er ingen skam i det. Håper du får en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 15. september 2008 #2295 Del Skrevet 15. september 2008 Innom og oppdaterer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 15. september 2008 #2296 Del Skrevet 15. september 2008 Bare å ta i mot all hjelp du blir tilbudt... Husk lillegutt merker om du er sliten eller stresset, og det kan jo gjøre det verre. Håper dette går over snart, eller at dere finner en løsning på det... Ikke for å mase, men har dere vurdert kiropraktor? Helt sikker på at det var det som gav oss en rolig og fornøyd gutt. Kjedelig at samboeren drar bort, håper det går fint med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 15. september 2008 #2297 Del Skrevet 15. september 2008 Innom med en ... Vet godt hvordan slike kvelder med skrikebabyer er Om det ikke er noe trøst, så er det desverre helt normalt... Babyer reagerer på foreldrenes sinns- stemninger.. og når vi blir litt oppkavet..(vi skal rekke en avtale, vi har besøk - er på besøk osv) Så tenker man: "nåååå mååå du roe deg", vi stresser litt med forskjellige stillinger, bærer og vugger - og så kan det faktisk ofte virke MOT sin hensikt.. Vi stresser opp babyen, isteden for å roe den... Ikke ta dette som noe kritikk. Det er bare en forklaring.. og vi gjør alle det sammen til tider.. Jeg har ingen god oppskrift på HVORDAN man skal unngå at babyen merker at du "ønsker" at den skal være rolig.. For uansett i slike situasjoner, vil hjertet ditt banke fortere, og da merker babyen det fort... Men det er godt å vite, at dette skjer hos de fleste - slik at du ikke føler deg som en dårlig mor... For det er du jo absolutt ikke... Fint at du har mange rundt deg, som vil hjelpe deg.. Selvom det ikke er lett å ta imot hjelp - så vet du iallefall at du har de rundt deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 16. september 2008 #2298 Del Skrevet 16. september 2008 Åj, har han kolikk? Uff ... Kan tenke meg det er slitsomt! Jeg vet akkurat hvordan du hadde det den kvelden han var så umulig, føler meg helt tom og utslitt og fortvilt når S skriker og jeg er sliten jeg også... Skjønner godt du dropper turen, og at du ikke vil være alene med babyen så lenge av gangen, det vil ikke jeg heller... Gruer meg til mannen min vil gå ut på kveldene , heldigvis er det ikke ofte han har behov for det Håper du har en fin og skrikefri dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 16. september 2008 #2299 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg skjønner godt hvordan du har det, og det er ikke lett når det står på. Vi har også prøvd manuellterapeut, og skal dit for 3. gang i morgen. SYntes ikke det hjalp noe etter første gangen, kanskje litt etter andre gangen (ønsketenking? :klø. Skal dere tilbake flere ganger? Ellers har jeg funnet et bra tiltak når lillemann skriker som verst og ingeting annet hjelper. Jeg skrur på kjøkkenvifta og står foran den mens jeg bysser han. Det hjelper merkelig nok littegrann, han blir stille en liten stund, akkurat som han synes lyden er beroligende. Verdt å prøve kanskje. Merker i all fall selv at jeg blir noe desperat innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 16. september 2008 #2300 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) ---ups-- dobbelt opp Endret 16. september 2008 av Sandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg