Doratheexplorer Skrevet 1. september 2008 #2241 Skrevet 1. september 2008 For en skjønn liten prins dere har fått Og ett fint navn dere har valgt
MidnightChildDreamer Skrevet 2. september 2008 #2242 Skrevet 2. september 2008 Ville bare si at jeg følger med her inne Orker bare ikke slenge av meg erfaringer og tips og babykoselyder HER! Vi sees jo snart..
MellonCollie Skrevet 2. september 2008 Forfatter #2243 Skrevet 2. september 2008 Tusen takk for babyskryt :rødme: Han er herlig ja, men jeg er kanskje ikke så objektiv akkurat der Tilgang skal nå være oppdatert, Tussi! og Myrthel. Guttungen har litt av et sovehjerte, da. Men det er vel normalt når de er så små..? Han spiser ca hver 3-4. time. Så er han gjerne våken i rundt 1 time totalt med spisinga (han bruker å spise ca 15 min), før han sovner igjen. Og da kan han gjerne ligge i kurven sin og sove. Han sover også fortsatt godt i senga om natta, men vil helst sovne på armen først da. Men det gjør ham på 5-10 min etter mat. Så jeg føler jo jeg har ganske mye tid både til husarbeid og andre ting, så lenge han ligger der og sover. Er jo såpass fersk at jeg lurer litt på om han sover for mye, og om jeg burde holdt ham mer våken? Men han virker jo glad og fornøyd slik det er nå. Er han for lenge våken av gangen blir han sutrete. Ikke vært noen slike skrikeperioder som han hadde på sykehuset etter vi kom hjem, så var tydeligvis antibiotikaen. Heldigvis! Også gikk jeg på vekta i dag............ jeg har gått ned 10 kg siden fødselen!!!!! :hoppe: Er nå oppe i +4 kg fra graviditetsstart. Men merker hoftene er blitt endel bredere, så tør ikke håpe for mye på de gamle buksene igjen. Må nok ut og kjøpe i alle fall en denne uka. Nå bruker jeg fortsatt graviditets-olabuksene, eneste jeg har.
jente 79 Skrevet 2. september 2008 #2244 Skrevet 2. september 2008 De sover utrolig mye i begynnelsen, ikke noe å stresse med Sånn det skal være, de blir mer våkne etterhvert. Men må si du er heldig som får lagt han fra deg. Her våknet lillegutt med en gang vi prøvde å flytte han, så vi ble sittende mye med han sovende på brystet eller på armen. Deilig at du får gjort litt da og godt at vekta har blitt så bra. Ha en fin kveld
Gjest Reka Skrevet 2. september 2008 #2246 Skrevet 2. september 2008 Måtte bare legge til etter å ha sett bildene i bloggen: Han er nydelig!!! Ser ut som en ordentlig liten luring
Gjest imli Skrevet 2. september 2008 #2247 Skrevet 2. september 2008 Så deilig at han sover så mye da. Det er helt normalt i begynnelsen! Det gjorde T også, forskjellen var bare at han kun sov oppå meg eller mannen Godt lillegutten din sover litt alene! Fin vektnedgang også Jeg synes også jeg fikk bredere hofter etter fødsel, men synes egentlig det har gått litt tilbake igjen.. (eller så er det jeg som har vent meg til det ) Kom uansett greit inn i buksene likevel.
Myrthel Skrevet 2. september 2008 #2248 Skrevet 2. september 2008 Sååå nydelig gutt..... :rødme: og et vakkert navn har han fått også.. Kos dere masse...
Tussi! Skrevet 2. september 2008 #2249 Skrevet 2. september 2008 Så utrolig nydelig han var. Også så liten da Blei skikkelig sjarmert her jeg satt
Knøttet Skrevet 2. september 2008 #2251 Skrevet 2. september 2008 Ååå, så søt en liten gutt! Veldig fint navn på en skjønn, liten gutt De sover veldig mye i begynnelsen, ja, helt vanlig. Ikke at jeg har peiling, men jeg synes det høres ut som han sover, spiser og er våken passe mye jeg- jeg ville ikke vekt han Ha en fortsatt fin kveld!
MidnightChildDreamer Skrevet 3. september 2008 #2252 Skrevet 3. september 2008 Jeg tror det er en stund til du trenger å vekke han. La han sove så mye han vil Nå han blir eldre kan det ligge en gevinst i å holde han våken en liten periode mellom matingene i fht søvn om natten.. men ingenting er så ille som en overtrøtt baby. de sovner aaaaaldri. Vi har egentlig latt vårt LilleMonster sove som hun vil vil.. frem til oppimot året. Du finner ut av det. Jeg lover! Syns det høres ut som dere finner dere godt til rette.
Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2008 #2253 Skrevet 3. september 2008 MellonCollie Koselig å lese her inne og følge med. Og du: 10 kg ned alt Så utrolig bra. Og du: Er jeg frekk om jeg spør om jeg får lov å se Kose dere masse
MellonCollie Skrevet 3. september 2008 Forfatter #2254 Skrevet 3. september 2008 Da er bloggtilgang i orden Ulva, og du ligger også inne Revenka I dag har jeg hatt besøk av to venninner, fikk fine klær til lillegutt og et gavekort på parfymeri til meg selv. Snille jentene! Samboer tok med seg hunden og dro på tur, så fikk vi litt ro rundt oss. Går veldig bra med hund og baby, hun er ikke så veldig interessert i ham egentlig. Men litt sjalu er hun, spesielt når lillegutt er våken og vi snakker med ham. Og hun blir fortsatt litt stressa når han gråter. Da "gråter" hun med. Neida, ikke irriterende Natta som var gikk igjen fantastisk. Han sover godt på natta, noe som jo er helt supert. Men han har hatt vondt i magen sin siste dagen. I går ettermiddag/kveld og på morgenen i dag. Når han har våkenperiodene sine, så kommer det ca hvert 5. minutt eller noe et skikkelig knip ser det ut til. Hele ham spenner seg, og han hyler til, og skriker i noen sekunder (fra 10-30 sek). Så er det over igjen. Dersom han ligger oppå meg og har smokken, så takler ham det bedre, da kan det hende han ikke skriker. Men ser at han har vondt Prøvd å tenke om det er noe jeg har spist, men det eneste jeg kan tenke meg er melk / yoghurt. Har jo drukket mye melk hele tiden, men kan jo hende det er først nå han reagerer på det? Jeg forsøker å holde meg unna i dag og i morgen, så ser jeg om det hjelper. Nå har godgutten nettopp spist, så pappan har tatt med vogna ut på en liten tur mens jeg skal opp og få en time på øyet! Hurra
jente 79 Skrevet 3. september 2008 #2255 Skrevet 3. september 2008 Høres ut som dere koser dere Så bra!!! Uff, hørtes ikke noe behagelig ut for lillegutt det der... Her reagerte plutselig lillegutt på melkeprodukter, så gikk det bra igjen noen uker senere. ellers er han veldig glad i å bli bært liggende på magen i armene våre. Men han hadde ikke så tydelige knip som det høres ut som deres lillegutt har. Han var mer skrikende over lenger periode. Håper dere finner ut av deg. Forferdelig å se det når de små har det så vondt.
Amused Skrevet 3. september 2008 #2256 Skrevet 3. september 2008 Håper du fikk deg en god blund, og at lillegutt slipper å ha mer magevondt Her sov hun også mye i starten, men det er det ikke så mye av nå lenger, nei. Nyt det Neida, det er så herlig når de er mer våkne og man kan leke med dem :rødme: Og så går det så fort framover!
Gjest Ulva35 Skrevet 4. september 2008 #2257 Skrevet 4. september 2008 Tusen takk for at jeg fikk se på den skjønne lille gutten med det vakre navnet MellonCollie Håper det går bedre med mageproblemene hans Ha en fin dag
Lilywhite Skrevet 4. september 2008 #2258 Skrevet 4. september 2008 Tusen takk for bloggtilgang, kjempesøte bilder Fint å høre at det går bra med dere
MellonCollie Skrevet 5. september 2008 Forfatter #2259 Skrevet 5. september 2008 Her fortsetter mageproblemene Forrige natt var han våken nesten hele natta også, så endte med at jeg tok ham med inn på gjesterommet og forsøkte å få ham til å sovne i senga sammen med meg der. Men neida, han lå bare lysvåken og tittet på meg mellom vondtene. Så var det ganske ille i går kveld - da skrek han ganske mye også, og var vanskelig å få ham til å roe seg. I tillegg roer han seg mye lettere hos meg enn hos samboer, så blir jo til at jeg går mye med ham også da Frustrerende for alle tre. Men han sovnet fint på kvelden, etter vi hadde surret ett varmt håndkle rundt magen hans. Og vi sov fint frem til 8 på morgenen i dag, kun avbrutt av to amminger. Så jeg er heldigvis uthvilt, og klar til å takle en ny dag. Samboer er på jobb i dag, så vi er alene hjemme. Han har nettopp sovnet i kurven sin, glad han får litt ro. Forsøkte å ringe barselavd på sykehuset, men var ikke så mye hjelp å få der. Og helsesøsteren på helsestasjonen er sykemeldt denne uka, derfor har jeg ikke fått noe telefon om hjemmebesøk enda heller. Håper det går i orden i starten av neste uke, slik at jeg kanskje kan få litt tips der. Jeg har nå snart gått to døgn uten melkeprodukter, men vet ikke hvor lang tid det tar før det "går ut" av melka? :klø: Burde jo ha hjulpet til nå i tilfelle? Er ikke lett det heller - er jo melk i alt mulig rart... Men verdt å forsøke! Nå må jeg få på en vaskemaskin mens det er rolig her. God helg alle sammen!
Gjest imli Skrevet 5. september 2008 #2260 Skrevet 5. september 2008 (endret) Så kjedelig med magevondt da Dakar bebisen! Det kan ta opptil 7-8 timer før ting og tang er ute av morsmelka. Så det burde jo ha forsvunnet hos deg. Kanskje det er noe annet? Eller at det ikke har noe å gjøre med hva du spiser i det hele tatt. Er ikke så lett det der, man må liksom gjette seg frem. Her var i alle fall brus/kullsyreholdige drikker en kilde til problemer i begynnelsen. Så drikker du brus, kanksje det går an å kutte ut det? Endret 5. september 2008 av imli
Fremhevede innlegg