Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Concertina: Glemte forresten å si at jeg har hatt en super helg, håper du har kost deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde egentlig tenkt å ha krem-hvitt og brunt og rosa til invitasjoner og sånt dill, men så kjøpte jeg kjole, som er mer hvit med sølv-detaljer... så da ble det hvitt og sølv (og grå tekst) på trykksaker i stedet. syns liksom det passet bedre da.

vil gjerne se alternativene dine! :)

Ja, jeg er litt redd for at jeg velger feil farger i forhold til kjolen, jeg har nemlig mest lyst på hvit kjole jeg også, og kanskje sølvdetaljer...så hvis jeg skal velge i forhold til det bør jeg gå for hvitt og sølv, men er i tvil....vente til jeg har kjolen på plass allikevel kanskje? :P Et tredje alternativ som også går an er jo hvitt/sølv/gull eller krem/sølv/gull da...hm, er ikke lett nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått limt bilder på forslagene til invitasjonene ennå...var nemlig ute i går og sov litt lenge + har vært på senvakt i dag, så har ikke fått gjort så mye annet enn å være på jobb, og så måtte jeg lese litt fag før jobb siden jeg begynner igjen på studiene i morgen...

Skal prøve å få det til i løpet av uken, og helst så fort som mulig ;)

Har dere forresten sett på Scrapbook? De har sååå mye fint hvis man søker på "wedding". Så hvis noen er interessert i scrapping er det lett å svi noen hundrelapper der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på en ting til. Vi hadde først tenkt å ha champagne til velkomstdrink, vin/øl til maten og utover kvelden, samt konjakk/baileys til kaffen. Nå har imidlertid foreldrene våre insistert på fri bar. Siden pappa reiser masse til utlandet har han tilbudt seg å handle inn spriten. Når det gjelder vin og øl (som vi kjøper på polet senere) har jeg sånn noenlunde clue om mengden, der er jo også diverse bryllupsbøker til hjelp, men hva med mengden på sprit?

Høres denne listen mye/lite ut for 70 pers, når man også har øl og vin utover kvelden?

- 4 flasker Absolut

- 3 flasker konjakk

- 2 flasker gin

- 1, 5 flaske rom

- 1 flaske Cointrau

- 1 flaske Limoncello/Curacao

- 3 flasker Baileys

Er det noe som evt mangler på listen? Er usikker på om folk kommer til å drikke noe særlig med drinker, ettersom vi også har øl og vin... men samtidig vil jeg ikke spare på noe heller, kommer jo endel folk som liker å ta seg en drink eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres denne listen mye/lite ut for 70 pers, når man også har øl og vin utover kvelden?

- 4 flasker Absolut

- 3 flasker konjakk

- 2 flasker gin

- 1, 5 flaske rom

- 1 flaske Cointrau

- 1 flaske Limoncello/Curacao

- 3 flasker Baileys

Er det noe som evt mangler på listen? Er usikker på om folk kommer til å drikke noe særlig med drinker, ettersom vi også har øl og vin... men samtidig vil jeg ikke spare på noe heller, kommer jo endel folk som liker å ta seg en drink eller to...

Skal dere ha bartender? Da går det mindre enn om halvfulle mennesker skal blande selv ;) Drinker lages jo med 4 cl sprit, med 1 liter i flaska (tax-free-flasker) er det 25 drinker pr flaske, vanlige 75 cl gir ca 18 drinker pr flaske. Utifra estimatet så vil dere da ha ganske mange drinker pr pers, men selvsagt er det bedre å ha for mye enn for lite, og sprit går jo ikke ut på dato (med unntak at Baileys, men den holder seg en stund den og).

Ang typer så tror jeg jeg ville ha tatt mer rom i forhold til vodka, men så drikker jeg nesten bare drinker med rom og da, ellers så så det vel greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha bartender? Da går det mindre enn om halvfulle mennesker skal blande selv ;) Drinker lages jo med 4 cl sprit, med 1 liter i flaska (tax-free-flasker) er det 25 drinker pr flaske, vanlige 75 cl gir ca 18 drinker pr flaske. Utifra estimatet så vil dere da ha ganske mange drinker pr pers, men selvsagt er det bedre å ha for mye enn for lite, og sprit går jo ikke ut på dato (med unntak at Baileys, men den holder seg en stund den og).

Ang typer så tror jeg jeg ville ha tatt mer rom i forhold til vodka, men så drikker jeg nesten bare drinker med rom og da, ellers så så det vel greit ut.

Mamma mener vi bør leie inn bartender, men to av vennene våre jobber som bartendere og har sagt de kan dele på oppgaven utover kvelden...

Jeg og synes det ser mye ut egentlig... vennene våre drikker sikkert mer, men sånn i snitt tviler jeg på at det går mer enn 2 drinker per pers når vi har øl og vin i tillegg...tror de fleste vil holde seg til øl/vin og en konjakk/Baileys eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan kanskje regne litt på det ut ifra det du sa om atten drinker på en flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle liksom være flink å lese i kveld, første dagen av semesteret. Men så ringer mormor og sier at hun veldig gjerne vil sy brudekjolen min (vi har snakket om det før men jeg ville ikke mase, var redd hun ikke ville orke det). Så nå har jeg surfet masse etter bilder for å vise hva slags kjole jeg vil ha. Skal opp til henne på onsdag, så får vi se hva vi får utav det, håper hun finner ut at hun greier å sy en slik kjole som jeg vil ha. Hun er jo kjempeflink da, har sydd både bunader og brudekjoler før, så det bør vel helst gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så fint da - å gifte seg i en kjole som ens egen mormor har sydd!! Jeg synes det er kjekt at mormor har gjort forandringene som trengtes på min, så får du en hel sydd! :-D Heldiggen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da - å gifte seg i en kjole som ens egen mormor har sydd!! Jeg synes det er kjekt at mormor har gjort forandringene som trengtes på min, så får du en hel sydd! :-D Heldiggen!!

Ja, det blir virkelig et fint minne. Har ikke undersøkt selv hva Maggie Sottero kjoler koster, men har hørt rykter om rundt 20 000 kr!! Jeg synes Maggie Sottero har mange nydelige kjoler, så håper mormor kan sy en lignende :)

Tror hun skal få begynne på den snart så hun slipper å stresse, tar jo litt tid å sy en brudekjole. Blir gøy å gå til byn og kjøpe stoffer med henne :) Hun har ikke sagt hun skal betale for det ennå, men hun hintet til at jeg skulle slippe billig unna, så hvis hun betaler sparer vi nok minst 10 000, og det er jo bare helt supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, i kveld kommer forloverne mine og hjelper meg å se på bilder av fine kjoler... glemte å kjøpe inn mer materiale til å lage invitasjonsforslag...men men...vi kan sette opp drinkeliste også :) Og så hvis kjæresten kommer hjem mens de fortsett er her kan de kanskje ta noen bilder av oss som vi kanskje kan bruke på invitasjonene...så nemlig gjennom dem vi har tatt tidligere nå, og de var ikke så fine når de kom inn på PC-en som det de var på kameraskjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rent stressa av å lese her inne jeg, du er så godt inne i planleggingen, mens jeg fortsatt lever i min lille boble og tenker på hvor lenge det er igjen ;) Legg gjerne ut bilder av de kjolene du liker best etterpå, er nysgjerrig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rent stressa av å lese her inne jeg, du er så godt inne i planleggingen, mens jeg fortsatt lever i min lille boble og tenker på hvor lenge det er igjen ;) Legg gjerne ut bilder av de kjolene du liker best etterpå, er nysgjerrig jeg!

Jeg fikser bilder i morgen, har 2-3 favoritter :) Så bra at alt gikk fint i dag, har tenkt på deg :) Du må ikke bli stresset, du har fortsatt god tid :) Men er sikkert lurt å få gjort unna litt ting mens du er gravid, hvis du er i form til det, for tiden går nok fort etter babyen blir født :)

Huff, nå må jeg virkelig legge meg... natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treig jeg, men GODT NYTT ÅR!!! :ler:

Godt nyttår ja :)

Til de som venter på kjolebilder: Er litt hektisk om dagene, så legger ut i løpet av helgen... tror ikke jeg legger ut de "forsøksinvitasjonene", for har egentlig bestemt meg for å gjøre det på en annen måte nå... tror jeg, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Godt nyttår ja :)

Til de som venter på kjolebilder: Er litt hektisk om dagene, så legger ut i løpet av helgen... tror ikke jeg legger ut de "forsøksinvitasjonene", for har egentlig bestemt meg for å gjøre det på en annen måte nå... tror jeg, hehe...

ÅÅÅÅÅÅÅ, jeg bare ELSKER brudekjoler. Gleder meg til å se kjolen din. Du virker som en jente med god smak, så dette kan bli spennende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅÅÅÅÅÅ, jeg bare ELSKER brudekjoler. Gleder meg til å se kjolen din. Du virker som en jente med god smak, så dette kan bli spennende. ;)

Huff, helgen har vært så travel (besøk, barnedåp etc), så har ikke fått lagt ut ennå... tror jeg sender på pm i kveld til de som er interessert :) Nå må jeg skynde meg å få sett litt på en oppgave, skal ha gruppe kl 14...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hatt en veldig koselig helg. På fredag trente jeg og min søster sammen, før vi dro hjem til meg og lagde taco og så en hinsides dårlig film: Sleeping dogs lie. Ikke å anbefale!! Hehe... gjorde ikke så mye at filmen var dårlig da, vi skravlet i vei om andre ting i stedet...

Lørdag var jeg på café og shopping med 3 venninner og hadde kosekveld med kjæresten.

I går var vi i barnedåp til samboers tremenning. Hun er snart 4 mnd og sååå skjønn!! I tillegg var det 5 andre småbarn der i alderen 1-4 år... Og alle var sååå søte :) Gjett om jeg fikk enda mer lyst på barn etter det... men må nok vente til jeg er ferdig med utdannelsen og har jobbet litt... Vi var vel 3 jenter der i går i begynnelsen av 20-årene som ikke har barn selv, og vi sloss nesten om å holde dåpsbarnet, hehe...

I går kveld planla jeg og kjæresten litt i forhold til bryllupet. Vi vil ha bryllupsnatten på First Hotel Marin. Og brudebilen skal være Cadillac Fleetwood Limousine (kan sees på www.veteranbilutleie.no, under Hordaland). Vi diskuterte og muligheten for å ha vielsen i Gamle Bergen. Vi vet at Dagfinn Lyngbø og Pernille Sørensen giftet seg borgerlig der, så det burde ikke være noe problem tror jeg. Vi har i allefall sendt en mail og spurt om mulighetene for vielse der. Gamle Bergen er jo perfekt for å ta bilder også :)

I tillegg har vi vel nesten bestemt oss for fotograf og catering. Står vel igjen med 2 alternativer på begge. Når ville dere bestilt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har du har hatt en fin helg, til tross for at den har vært hektisk ;) Og dere har jo kommet kjempelangt med planlegginga, godt å få ting på plass kan jeg tenke meg! Jo mer som blir bestemt tidlig, jo mindre stress! :-D

Jeg visste ikke hva Gamle Bergen var, men Google er min venn og jeg har jo faktisk vært der :ler: det er jo nydelig da! Hadde jo vært så idyllisk å gifte seg der! Håper dere får et positivt svar på forespørselen! :-D

Kjenner godt til babysyken, nå prøver vi jo aktivt så det skulle vel bare mangle... Men jeg gjorde jo ikke annet enn å sitte på gulvet sammen med kusina mi sin sønn på 10 måneder, i jula (skjuler dårlig babysyke med det ;))

Og forresten, jeg vil ha pm! :vinke:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...