Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åja! Vielse i Gamle Bergen - Det må være fint det! Er så utrolig koselig der :jepp: Håper det går i orden!

Kjolebilder, sier du? Spennende..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*
I går var vi i barnedåp til samboers tremenning. Hun er snart 4 mnd og sååå skjønn!! I tillegg var det 5 andre småbarn der i alderen 1-4 år... Og alle var sååå søte Gjett om jeg fikk enda mer lyst på barn etter det... men må nok vente til jeg er ferdig med utdannelsen og har jobbet litt... Vi var vel 3 jenter der i går i begynnelsen av 20-årene som ikke har barn selv, og vi sloss nesten om å holde dåpsbarnet, hehe...

Babyer er jo helt fantastisk vakre. Var i selskap sammen med min ti mnd gamle tremenning i går, og "stjal" han under hele besøket.Så kjenner til det der ja....

Hører rykter om bilder.... vil gjerne se :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg har vært treig men nå tror jeg jeg har sendt PM til alle som har sagt de ville se kjolebilder. Hvis noen ikke får PM-en eller noen flere vil se bildene får de skrike ut... tror jeg skal gå å prøve i neste uke for å se om jeg vil ha noen av disse... mulig at jeg ender opp med noe helt annet... uansett greit å prøve for å se om kjolen virkelig sitter slik jeg har forestilt meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Vielse i Gamle Bergen - Det må være fint det! Er så utrolig koselig der :jepp: Håper det går i orden!

Kjolebilder, sier du? Spennende..... :sjenert:

Ja, håper vi får til vielse i Gamle Bergen. Vi har imidlertid ikke fått svar på mail ennå, tror de har vinterstengt frem til mars, tenkte å ringe Bymuseet snart hvis ikke vi får svar... de må nesten ha peiling siden de har ansvaret for Gamle Bergen/Gamle Bergen er en del av Bymuseet...

PM skal være sendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyer er jo helt fantastisk vakre. Var i selskap sammen med min ti mnd gamle tremenning i går, og "stjal" han under hele besøket.Så kjenner til det der ja....

Hører rykter om bilder.... vil gjerne se :-D

Så du og er litt babygal? Hehe... Hvor lenge har du igjen av studiene egentlig? Trives egentlig som student, men av og til skulle jeg ønske jeg snart var ferdig så vi kunne få baby... planen nå er liksom å bli ferdig med studiene og jobbe en liten stund, så da blir det nok minst 3 år til vi begynner å prøve :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer listen min litt:

Ferdig:

- Lokale

- Mine forlovere

- En av samboeres forlovere, han er ikke helt sikker ennå på hvem den andre blir

- Samboers ene forlover skal spille sax under vielsen

- Min søster skal være toastmaster

- Venner av samboers far skal spille på festen

- To venner av oss har sagt ja (uten at vi trengte å spørre engang!) til å stå i baren... begge jobber som bartendere så det blir nok bra :)

- Pappa kjøper inn spriten til bryllupsfesten for oss

Ting vi egentlig har bestemt men ikke har bestilt/fått bekreftet ennå:

- Vielse i regi av HEF kl 14 i Gamle Bergen (har ikke fått svar ennå, håper virkelig det går i orden!!)

- Cadillac Fleetwood Limousine fra Veteranbilutleie som brudebil

- Bryllupsnatt på First Hotel Marin

- Bryllupsreise til Italia (evt Hellas)

Ikke ferdig:

- Invitasjoner

- Catering (hvis vi bestiller der vi har tenkt fikser de servitører og kokk)

- Velkomstdrikk (Champagne/Mozell)

- Øl og vin (både til maten og utover kvelden)

- Alkoholfri drikke

- Kaker (skal lage en kakeliste og få folk til å bake utenom selve bryllupskaken og en kake til)

- Snacks

- Kjole m/tilbehør

- Sminke og hår

- Dress m/tilbehør

- Fotografering

- Duker

- Servietter

- Bordpynt

- Brudebukett + annen blomsterpynt

- Kurver til å sette på toalettene

- Brudevals

Mormor skal jo mest sannsynlig sy kjolen, men vi ble enig om å gå å se på først, i tilfelle jeg falt pladask for en ferdigsydd og bare måtte ha den, ikke tok sjansen på at hun sydde en lignende (men hun er kjempeflink, så stoler nok på at hun gjør jobben der ;) )

Håper også at mormor og morfar kan lære oss og forloverne brudevals, de er kjempeflinke til å danse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, synes det nye systemet med innleggene her på KG er noe herk!! Oppdaterte nettopp listen min over hva som er ferdig og ikke til bryllupet, og nå finner jeg den ikke igjen...siden jeg trykket "svar" under den gamle trodde jeg kanskje den var lagt under den gamle, men neida, ingenting der... hvor ble den nye listen min av da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for kjolebilde-linker :)

fine kjoler du har funnet!

jeg syns nr. 4 var finest, jeg. ("Aubre")

og, tja, mulig den nr 2 er litt for utringet.. ihvertfall hvis du har ørlitt store pupper kan det bli litt.. too much kanskje... :fnise:

husk å ta bilder (hvis du får lov da...) når du prøver kjoler. DA ser du fort hvilke som er fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for kjolebilde-linker :)

fine kjoler du har funnet!

jeg syns nr. 4 var finest, jeg. ("Aubre")

og, tja, mulig den nr 2 er litt for utringet.. ihvertfall hvis du har ørlitt store pupper kan det bli litt.. too much kanskje... :fnise:

husk å ta bilder (hvis du får lov da...) når du prøver kjoler. DA ser du fort hvilke som er fine :)

Jeg holder foreløpig en knapp på nr. 4 jeg også :) Artig at vi likte samme kjole best ;) Nå røpet jeg meg for de andre da, men men... kan som sagt bli annerledes når jeg har prøvd de på ordentlig ;)

Ja, jeg har ikke megastore pupper, men litt store... 80C... Så kan nok se litt "mye" ut ja, jeg synes ikke brudekjoler skal være så voldsomt utfordrende... Kan hende de krymper litt hvis jeg går ned noen kg da, slik jeg har tenkt... men det får vi se på ;) Jeg er en str 40/42 nå, så er jo ikke sååå stor, men er stor i forhold til andre i min familie, der går det helst i str 34/36/38, så da er det lett å føle seg litt overdimensjonert...

Men jeg har en treningsvillig kropp, så hvis jeg bare finner motivasjonen for å trene jevnlig så skal jeg nok greie å stramme inn litt her og der ;) Har hvertfall ikke gått opp i vekt på ca. 4 år så det er jo positivt... Har ingen forhåpninger om å bli supermodell, men har forhåpninger om å komme tilbake i str 38 (var ganske tynn på ungdomsskolen, 58 kg/172 cm)... men det blir ingen slankekur. Jeg er av den oppfatning at det eneste som hjelper er trim og å spise sunt (noe jeg føler jeg gjør når det gjelder selve måltidene, men det blir for mye snoping utenom)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss.. vi er omtrent like vi da! :fnise: (sett bort i fra at min kropp er alt annet enn treningsvillig... buuhuu. hehe)

mulig jeg er ett par kilo større kanskje haha.

sånne type kjoler passer hvertfall min kropp veldig bra!

enig med deg ang. utfordrende brudekjoler, ja.. kan bli litt vel mye av det gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøss.. vi er omtrent like vi da! :fnise: (sett bort i fra at min kropp er alt annet enn treningsvillig... buuhuu. hehe)

mulig jeg er ett par kilo større kanskje haha.

sånne type kjoler passer hvertfall min kropp veldig bra!

enig med deg ang. utfordrende brudekjoler, ja.. kan bli litt vel mye av det gode ;)

Ja, jeg er heldig der, at jeg merker fort resultater om jeg bare gidder... men alltid lett å finne unnskyldninger for ikke å gå på trening, hehe... Bør jo helst bli 2-3 ganger i uken, men nå blir det vel sånn ca 1 gang i uken... *skjerpe seg*

Jeg ser for meg at den typen kjoler passer meg og, håper jeg har rett :) Har veldig lyst på en stroppeløs kjole med korsettrygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha PM :sjenert:

Selvfølgelig må du få PM :) Tror den skal være sendt nå, du får gi beskjed om du ikke mottar noen melding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så da hadde vi samme mening da! :-D Kjole nr. 4 var kjempefin! :hjerte:

ha en fin dag! :klemmer:

Ja, synes det var endel fine detaljer på nr 4 :) Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har nevnt det før, men min søster skal være toastmaster i bryllupet. Hun påstår hun ikke er morsom, men det er hun :) Dessuten må man kunne ta litt styringen over ting, og det klarer hun også fint... mamma synes det hørtes rart ut å ha en ung jente som toastmaster, men hvorfor skal det alltid være en gammel onkel eller noe sånt da?

Dessuten er hun verdens beste lillesøster, så hun må jo få en viktig rolle denne dagen hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så koselig med lillesøster som toastmaster! :) Hvor gammel er hun? Jeg synes aboslutt ikke at gamle onkler må være toastmastere... vi har selv kjæres søster. Nå er hun riktignok 30 år, men ingen gammel onkel heller ;) Vi er jo unge, så hvorfor ikke la noen unge styre det? :-D Dessuten synes jeg det er kjekt når noen litt nærmere tar seg av det :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*
Husker ikke om jeg har nevnt det før, men min søster skal være toastmaster i bryllupet. Hun påstår hun ikke er morsom, men det er hun Dessuten må man kunne ta litt styringen over ting, og det klarer hun også fint... mamma synes det hørtes rart ut å ha en ung jente som toastmaster, men hvorfor skal det alltid være en gammel onkel eller noe sånt da?

Nei, hvorfor skal man ha en gammel onkel? Skal ikke ha det vi heller, vi skal ha en kamerat av kjæresten, han kjenner oss mye bedre enn det noen av de gamle onklene gjør, og passer supert som toastmaster. Synes det er kjempegøy at dere kan ha søsteren din som toastmaster jeg, som Ballerina sier, når noen som står dere så nær kan ta jobben, er jo det kjempeflott. :-D

Angående kjoler holder jeg en knapp på nummer fire jeg også, veldig svak for organza.... men de andre var jo fine de også, så det er kanskje lettere når du får de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...