Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lot datteren min på 9 være oppe til kl 23 i dag. Altfor seint, jeg vet det, men hun måtte dusje osv, og klokka bare fløy fra oss.

Hun satt i forovervendt barnesete fra hun var 1 1/2 år.

Hun får is hver dag på sommeren.

Det hender hun får brus på hverdager. Samme med godis.

Vil hun ha nugatti på maten, så får hun det.

Hun får av og til se filmer med høyere anbefaling ang alder, enn hun er.

Og som om ikke det var nok, så hender det også at hun sykler uten hjelm her ute. Dog er det ingen trafikk.

Det er sikkert mer som gjør meg til en ELENDIG mor, men jeg tror alt i alt at jeg klarer å oppfostre en bra jente allikevel.

:pls:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan melde meg inn her jeg og. Sønnen min har spist is, drukket brus, sittet forovervendt og vært oppe til klokka 23 idag.

Og han er bare 2 år og 10 mnd :dåne:

Gjest Tweek
Skrevet (endret)

Fy skam dere begge og resten! At det er mulig?!? :frustrert:

At du kan gi barnet ditt is så ofte på sommeren og nugatti hvis hun vil ha? Nei, dette kommer til å ende opp med 6-beins barnebarn og syfilis!

Spiderpig

Endret av Tweek
Skrevet

Jeg har vurdert å legge inn en bekymringsmelding på meg selv hos BV.

Skrevet

Du får nevne meg og.....

Skrevet

Det skal jeg jammen gjøre Monja! :Nikke:

Skrevet

Det du skriver er også veldig befriende for oss fedre som er så dårlige (i et medie som KG er det naturlig for noen å si at far er dårlig egnet som omsorgsperson ;) ).

Og kansje vi er det i noen sammenhenger.

Det hender at jeg også lar ungene se filmer med høyere aldersgrense enn den alderen de har nådd tilsier (spesielt ELDRE filmer som har mindre grov vold).

Tidligere lot jeg barna få brus til maten (har endelig oppdaget at det går an å begrense det til helgene).

Om de skal på fritidsaktiviteter får de lov til å dra selv om de ikke har gjort leksene (men normalt sett gjør de leksene når de skal).

Når ungene ikke spiser grønnsaker (eller plukker ut det lille som er der) får de lov til det uten at jeg reagerer.

Hvis de har vært oppe litt for lenge og de er trøtte og slitne og jeg er trøtt og sliten, orker jeg likevel ikke å kjefte når de har pusset tennen på 60 sekunder.

Jeg begrenser ikke dataspill/internett spill og Playstation/Xbox like mye som jeg gjorde tidligere.

Javist er jeg en dårlig far. Og ungene elsker det :ler:

Skrevet

Skal jeg legge inn en bekymringmelding på deg også Far til 2? Spiser ikke opp grønnsakene? Jeg mener.... Ærlig talt!! :fy_fy:

Skrevet

*stemmer for grønnsaker med sjokoladesmak*

• Liker 1
Skrevet

dem klubben kan jeg melde meg inn i og, utrolig at eldstemann snart blir 21, egentlig burde han ikke levd i det hele tatt. Tatt i betraktning den oppveksten han har hatt :overrasket:

Skrevet

Men Tove da :overrasket:

Har du ikke pakka ungene inn i bomull?

Skrevet
Men Tove da :overrasket:

Har du ikke pakka ungene inn i bomull?

Nope, det er jo det jeg sier dårlig foreldre..de sitter t.o.m på med faren sin motorsykkel. Utroligat ikke BV har vært på døren :ler:

Skrevet

Ååå - jeg vil også være med!!

Barnet mitt drikker saft hver kveld (dog med mindre sukker, men ÆRLIG talt)

Vi spiser middag i sofaen foran TVen midt i uka når det er bare oss to hjemme

Jeg bestikker henne med flipflops, solbriller og kinderegg for å sove hele natten...

Jeg ligger ved siden av henne til hun sovner

Hun spiser det hun vil spise, og når vi har mat hun ikke liker (noe vi må av og til) lager jeg pølser og makaroni ved siden av

.... og mye mye mer. Og enda verre blir det nå som det snart er ferie!! Hjelpes, her har BV mye å ta tak i.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Her spiser også ungene både nugatti og is. Det hender til og med de får brus. :overrasket:

Gjest Elastica
Skrevet

Siden jeg nå har hørt rykter om hvordan dere har det hjemme hos dere, kan jeg gjøre det jeg.

Gjest Elastica
Skrevet

Ellers kan jeg nevne at ungene mine slipper å spise opp grønnsakene de ikke liker, vi lar de en sjelden gang være alene etter at de har lagt seg når den eldste synes det er greit og vi trenger en halvtime i butikken (noen som slår den?), vi har latt de sitte forovervendt i bilsete, vi har plukket opp smokken fra gulvet og gitt den tilbake uten å koke den, vi har ikke kokt flasker, jeg har spist opptil flere skiver med blåmuggost da jeg var gravid..

Puh. Lista kunne blitt enda lengre.

Men nugatti hver dag? Nei, det får være grenser.

Skrevet

En hylles til oss foreldre med vanlig sundt folkevett :tommel:

Skrevet
En hylles til oss foreldre med vanlig sundt folkevett :tommel:

Applauderer og støtter :juhu:

Skrevet (endret)

Endelig en tråd som ikke gir oss som ikke har fått barn ennå så voldsomt prestasjonsangst at det føles som om det eneste riktige er å forbli barnløs, for dette vil vi aldri klare...

Jeg er forresten barn av sånne "dårlige" foreldre, som gjorde seg skyldig i mange av de overnevnte punktene. Dessuten fikk jeg dra inn til Oslo sentrum alene da jeg var 10, var alene hjemme første gang (dog ikke lange tiden) da jeg var fire og vi besøkte tante og onkel jevnlig, til tross for at de røykte innendørs mens vi var tilstede. Vi hadde til og med hjemmesydde bilputer. Og likevel -jo eldre jeg blir, jo mer sikker blir jeg på at mine barn skal få mye av den samme oppdragelsen jeg fikk. Jeg må være miljøskadd...

Endret av Daria
Skrevet

Jeg ga snuppa på snart 4 saft før hun dro i barnehagen, der skal hun spise frokost. Noe hun gjør så og si hver dag, fordi vi ikke har tid til det hjemme.

Hun får HaPå på skiven hver dag om hun vil det. Brus drikker hun ikke, men saft får hun titt og ofte.

Jenta på 1 1/2 år har tidelig lært seg ordet is ;)

Dessuten har jeg røykt utenfor leiligheten og bilen, og barna har sett det. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...