Gå til innhold

Grønt hår av klorvann?


Ceccy

Anbefalte innlegg

jeg har bleket håret mitt, og skal bade i klorvann i sommer... noen som har noen erfaringer om hvordan det går med bleking og klor??? vil ikke ha grønt hår, eller noen andre farger for den del... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du kan kjøpe spray eller krem som du har i håret før bading for å beskytte det, og bruke en rensesjampo beregnet for sol og bading etterpå. Dette har hjulpet meg, og håret mitt blir ganske lett misfarget. Brukte Wella spray (oransje flaske) før bading og Kerastase sjampo etterpå (rød flaske). Begge fra frisørmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe spray eller krem som du har i håret før bading for å beskytte det, og bruke en rensesjampo beregnet for sol og bading etterpå. Dette har hjulpet meg, og håret mitt blir ganske lett misfarget. Brukte Wella spray (oransje flaske) før bading og Kerastase sjampo etterpå (rød flaske). Begge fra frisørmerker.

Tusen takk, skal stikke innom en frisørsalong då og se ka eg finner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får grønnskjær, så kan man bruke lillasjampo (usikker på hva det egentlig heter).

Skader denne håret? Gjør det mattere e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får grønnskjær, så kan man bruke lillasjampo (usikker på hva det egentlig heter).

Skader denne håret? Gjør det mattere e.l.?

Jeg har kjøpt en sjampoo som er lilla.. det er Define pure blonde sjampoo.. har og balsamen.. tenkte å kjøpe hårkuren som er sammen med di to og..

tviler på at denne skader håret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo det du aldri skal. den gyldne regel. i hvertfall ikke med nybleiket hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *kosejoker*
Hvis man får grønnskjær, så kan man bruke lillasjampo (usikker på hva det egentlig heter).

Skader denne håret? Gjør det mattere e.l.?

Det er jeg ikke helt sikker på, men jeg fikk med en prøve på lilla balsam fra frisøren min når jeg var der sist. Det skulle hindre at det ble gul/grønnskjær i håret og jeg fikk beskjed om å bruke det "en gang i blant". Det vil si; det skal jo tydeligvis ikke brukes for ofte, så kanskje det sliter litt på håret? Men samtidig er jo det litt rart hvis det skal være "helbredende"? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo det du aldri skal. den gyldne regel. i hvertfall ikke med nybleiket hår.

hvis det er 3 uker siden du har bleket det då??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den fra Loreal Professional, og den er fin. Bruker den innimellom, ikke hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å ha bleket hår for å få grønt hår av klor. Da jeg var liten hadde jeg rødt hår. En sommer familien var i syden og jeg badet i klorvann, så kom jeg hjem med grønt hår i stedet for rødt hår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnert

Jeg fikk groennt haar for to dager siden da jeg badet i klor vann. Jeg kjoepte meg bleking for aa bli blond igjen, men endte opp med aa miste mye haar!:( Veldig mye synes jeg, og ikke slik vanlig at lange haar faller av, men mer som halvehaarstraa i klumper:( Siden jeg er backpacker og i mellomamerika er jeg ikke helt sikker paa hva jeg skal gjoere. Noe som har et forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jo være ett eller annet som gjør at håret ikke blir helt forferdelig.. får bare prøve å bade i klorvann når jeg har reist på ferie, så får jeg heller skrive inn her igjen og si hvordan det gikk.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

En uke etter jeg farget håret blondt badet jeg i basseng med klor.. INGEN grønnfarge.. så det skal gå heelt fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Redken uv rescue blonde guard eller brunette guard

Ha den på før du bader, og etter du bader. sikkert litt sent å si nå, du har sikkert allerede kjøpt noe , men bare så du vet det .:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naturlig veldig blondt hår. Når jeg trente aktivt svømming og var i basseng 5 ganger pr uke, fikk jeg grønt hår. Kjøpte en sjampo som va mot missfarging hos frisøren..funket den.

Nå går det bra om jeg bader i klorvann i korte perioder, feks på ferie..men blir det over langt tid...må jeg finne fram spesiellsjampoen igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...