Gå til innhold

Bakteriell Vaginose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Vet det er lenge siden dette er blitt snakket om, men håper jeg kan hjelpe litt likevel.

Jeg har slitt med kraftig kløe i skjeden mot slutten av mensenperioden. ( den perioden da det kun kommer rester og ikke så mye blod...) . Jeg snakket med legen min og ho sa at det er hormonene jeg har i kroppen som er en del av årsaken. Jeg har kobberspiral, uten hormoner, og ho sa det kunne hjelpe meg å bytte til hormonspiral eller et annet prevansjonsmiddel med hormoner.

Ho snakket også om eddikskylling. Siden kløen går vekk automatisk etter noen dager er det ingen konkrete medisiner som hjelper, for det går jo vekk automatisk.... Inni skjeden min er det rett og slett for surt miljø, og eddik hjelper for å få det mer basisk...

Eddikskylling: du tar en desiliter eddik 7% til en liter vann. Så kan du bruke en applikator, eller sprøytelignende gjenstand for å sprute det direkte inn i skjeden. Gjerne sitt på doen så slipper du søl. Gjør dette en eller to ganger i uken i begynnelsen, eller mer hvis du føler for det. Og når det verste gir seg : en gang annenhver uke for å forebygge. Eller ved behov. ;)

Når det gjelder saltvannsløsning så er oppskriften: en spiseskje saltvann i en liter vann. Kok opp og kjøl ned, også kan du bruke det. Da får saltet løst seg opp skikkelig slik at det ikke er saltrester...

Håper dette hjelper noen iallefall! ;)

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt med BV i 6-7 mnd. Gikk på en antibiotikakur før jul og var luktfri i noen uker.

Startet i dag med laserbehandling, med håp om at plagene skal gi seg.

Skrevet

Startet en tråd om dette tidligere, men har ikke fått svar.

Har siden i forigårs hatt litt hvitaktig og tykkere utflod enn vanlig. Klør ikke og svir ikke. Dusjet meg i går kveld uten såpe og lå uten truse om natten, og det luktet fint i morges. Men om jeg legger nesen inntil utfloden i trusen og lukter, så lukter det litt sur-aktig. Er ikke en ille lukt, men vil helst ha det bort.

Så jeg tenkte å prøve eddik og hvitløk i dag, da kjæresten kommer i morgen. Men hvilken eddik? Sånn vanlig eddik man kjøper på butikken? :)

Anonym poster: f8ba337947ea92640a1218f23884f229

Skrevet

AB over her igjen.

Jeg kjøpte den eddik 7% på butikken og har nå skylt med det. Har og kjøpt melkesyrebakteriekapsler på apoteket og puttet den oppi og puttet deretter en fedd hvitløk med tråd gjennom oppi.

Men lurer på om det egentlig hjelper å gjøre dette når jeg ikke har BV, men bare ubalanse i skjeden? Har lest at hvitløk skal hjelpe, så får bare håpe det er borte i morgen :)

Anonym poster: f8ba337947ea92640a1218f23884f229

Skrevet

Hei.

Jeg har hvit, tykk utflod, som ikke kommer ut..

altså..jeg klør ikke, jeg lukter ikke, jeg har ikke vondt. Men om man tar en finger i skjeden så kommer det masse hvit, tykk utflod på fingeren.

Jeg kan spyle skjeden, og da kommer en del ut. Men jeg så tar en finger oppi, så er det mer igjen.

Hva kan dette være?

Bakteriell vaginose virker det som skal lukte og ha tyntflytende utflod.

Sopp skal klø i tillegg.

Anonym poster: cb950df8efb2b1fc7f0f886fd0e8ca80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...