Gå til innhold

Bakteriell Vaginose

Fremhevede innlegg

Gjest lilljer2
Skrevet

Oi...så nå att dette er en tråd fra 2007! haha..lol..mulig jeg "snakker til en vegg" :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette har jeg faktisk lest selv at kan hjelpe og har jo vurdert å prøve, er bare det at jeg ikke har fått meg til det. Men, putta du den bare inn uten noe rundt eller hvordan? Høres jo litt skummelt å putte hvitløk inn der liksom..men jeg er villig til å prøve. Miljøet der kan vel neppe bli noe verre enn det er fra før!

Silhouette

Skrell feddet. tre tråd på en nål og stikk gjennom feddet fra toppen til bunnen. Knytt knute i toppen og ta av nålen. Og så stikker du feddet uti og lar tråden henge ut som en tampong.

Skrevet

Jeg hadde god hjelp av å skylle med eddikvann (både utenpå og inni, brukte en 50ml sprøyte). Skylte et par ganger om dagen og fortsatte 2-3 dager etter symptomene var over..totalt 5-6 dager tror jeg. I tillegg bruker jeg nå bare bomullstruser, minst mulig string-truser også.

Har ikke fått det igjen, men vet at eddiken flytter inn på badet straks jeg merker noe!

Obs...anbefaler å blande eddiken med lunkent vann. Kaldt vann blir veeeldig kaldt hehe

Skrevet

Oi...så nå att dette er en tråd fra 2007! haha..lol..mulig jeg "snakker til en vegg" :-)

Hehe! vi er to som snakker til en "vegg"..... sliter litt med dette problemet, så satt her og leste.. og var litt spent på om det med hvitløksbåt oppi der funker? noen som veit?

Skrevet

Jeg lurer på hva symptomene er? Jeg føler at det lukter av meg, men er ikke plaget at kløe. I perioden mellom

Menstruasjoner er det ulike stadier hvor jeg har mye utfloden som bare er helt blankt og flytende, og så har jeg nesten ikke utflod en stund, og så kan det være litt tykkere av og til. Er dette bv?

Skrevet

kan blod være involvert? både friskt og brun-aktig blod?

Skrevet

jeg lurer også på hva symptomene er. har slitt med kløe nedentil i flere mnd. det klør ikke i skjeden, men innsiden av de ytre kjønnsleppene. det danner seg ofte et hvitt belegg der som jeg kan skrape av. det er der nesten hele tiden, spesielt hvis jeg har vært klam etc.

prøvde canesten for noen uker siden. trodde det hjalp litt, men kløen/belegget er tilbake..

• 2 uker senere...
Gjest Kvinne22
Skrevet

Søkte på bakteriell vaginose og havnet her inne:) lurer på om jeg kan ha det, men det virker som om mange her inne har forskjellige symptomer...jeg har så lenge jeg kan huske hatt hvit utflod, men har aldri vært plaget av noe sånn spesiell lukt eller noe. Men de siste månendene har jeg vært plaget med svie og ømhet etter samleie:( Gikk til legen og hun foretok en gynekologisk undersøkelse. Hun fant en liten rift på innsiden av skjeden, men hun kunne ikke gjøre noe med det, bare sa at jeg måtte gå uten å ha sameleie i noen måneder...lettere sagt enn gjort. Men uansett, det virket tilslutt som at såret grodde, men sviingen og smertene etter samleie forsant ikke. Behandlet med canesten krem, tenkte kanskje det var sopp, men det virker ikke som om det hjelper. Så nå tror jeg det kan være bakteriell vaginose:/

Men har lite lyst til å gå til legen og la henne undersøke meg for det, det å sitte å sprike i en legestol er det minst gøye jeg har vært med på...skikkelig flaut.

Så...pumpe med saltvann? Melkesyrebakterietabletter? Hvitløk? Eddik? Er litt i villrede:( Kjedelige greier dette her...

Skrevet

Det du beskriver kan være vestibulit. Har nettop fått diagnosen selv, ikke gøy. Hvis detter det du har så må du ikke bruke canesten. Jenter: ikke ha sex hvis det gjør vondt!!! Vestibulit er kjempevankelig å bli kvitt, og mange leger (selv gynekologer ) kan ingenting om det. Jeg måtte til Ullevål for å få diagnosen.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Kristin
Skrevet

Jeg hadde god hjelp av å skylle med eddikvann (både utenpå og inni, brukte en 50ml sprøyte). Skylte et par ganger om dagen og fortsatte 2-3 dager etter symptomene var over..totalt 5-6 dager tror jeg. I tillegg bruker jeg nå bare bomullstruser, minst mulig string-truser også.

Har ikke fått det igjen, men vet at eddiken flytter inn på badet straks jeg merker noe!

Obs...anbefaler å blande eddiken med lunkent vann. Kaldt vann blir veeeldig kaldt hehe

Hva slags eddik brukte du, og hvor sterk blanding?

Skrevet

Du snakker ikke til en vegg, tror dette er et evig aktuelt tema, dessverre... Kom nettopp fra legen med vaginosediagnosen. Fikk med meg tre stikkpiller, saa da har jeg i alle fall noe aa gjöre paa valentinsdagen!

Gjest gjesten
Skrevet

Du snakker ikke til en vegg, tror dette er et evig aktuelt tema, dessverre... Kom nettopp fra legen med vaginosediagnosen. Fikk med meg tre stikkpiller, saa da har jeg i alle fall noe aa gjöre paa valentinsdagen!

Jeg har god erfaring med å bruke Multigyn Acti-gel, fås kjøpt på apoteket. Virker bra mot lukt, både forebyggende og sammen med antibiotika.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg tror kanskje jeg har BV, har kjøpt soppkur (Canesten) for jeg trodde det var sopp, har brukt kur i to dager no, men klør bare mer! Lukter fisk av utfloden og dette er jo symptom på BV?

Ellers gjør det vondt etter jeg har tisset, pluss at jeg har litt smerter nederst i magen, men ikke noe store smerter..

Jeg har ikke så lyst å gå til legen, vurderer å gå på apoteket imorgen, og se hva jeg kan få uten resept først.

Noen som har noe å anbefale? Jeg har også tenkt på det med yoghurt.. Men eddik blanding høres ikke noe godt ut :P

TAKK FOR SVAR! :)

Skrevet

Hvilke piller/medisiner har dere fått når dere har bakteriell vaginose? Har fått flagyl flere ganger, men det funker aldri. Det må vel finnes noe annet jeg kan prøve?

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg lurer også på hva symptomene er. har slitt med kløe nedentil i flere mnd. det klør ikke i skjeden, men innsiden av de ytre kjønnsleppene. det danner seg ofte et hvitt belegg der som jeg kan skrape av. det er der nesten hele tiden, spesielt hvis jeg har vært klam etc.

prøvde canesten for noen uker siden. trodde det hjalp litt, men kløen/belegget er tilbake..

Jeg også får sånn hvitt "belegg" som jeg kan skrape av.. Lurer på hvorfor?

Gjest Anonym
Skrevet

Hei jeg er 14 år og jeg har slitt en stund med fiskeluktende utflod ofte rundt mensturasjonen og eggløsning. Jeg verken svir eller klør, eller litt kløe, men er ikke det normalt ? Jeg har ikke lust å si det til noen, ikke mamma og pappa ivertfall... Ikke lyst til å gå til lege eller helsesøster... Er det noe jeg kan gjøre som kan redusere dette uten at mamma eller pappa får vite noe? Håper på svar... :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er 14 år og jeg har slitt en stund med fiskeluktende utflod ofte rundt mensturasjonen og eggløsning. Jeg verken svir eller klør, eller litt kløe, men er ikke det normalt ? Jeg har ikke lust å si det til noen, ikke mamma og pappa ivertfall... Ikke lyst til å gå til lege eller helsesøster... Er det noe jeg kan gjøre som kan redusere dette uten at mamma eller pappa får vite noe? Håper på svar... :tristbla:

Du kan kjøpe denne på apoteket, http://www.pharmex.no/multi-gyn.htm . :)

AnonymBruker
Skrevet

Multi-gyn fungerer ikke på meg. Hadde BV for ca 1.5 mnd siden og fikk flagyl av lege og det fungerte. Etter ny sexpartner fikk jeg det tilbake denne uka og kjøpte Multi-gyn på apoteket siden det var umulig å få legetime rett før påske. Men det hjelper ikke selv om det står på pakken at den behandler BV... Kjenner at det lukter av meg gjennom klærne :tristbla: Og nå må jeg jo vente å få legetime til etter påske. Æsj. Er det ikke det ene så er det det andre. Så tips tas imot med takk. Ps har prøvd alt fra Vivag, RePreash m.m.

Gjest Anonjenta
Skrevet

Jeg Har vært og sjekket meg for kjønssykdommer, og hadde ingen.

Men utfloden min ser ut og føles ut som en blanding av mel og vann.. Trusene mine er alltid full av utflod, og når jeg er hjemme alene går jeg uten truse for å "lufte meg", men da må jeg hele tiden hente papir og tørke vekk utflod som kommer ut konstant.

Jeg føler at det lukter mest reke av området på/rundt klitoris enn selve skjeden, men jeg vet ikke :/ Jeg har også dette hvite belegget inni foldene på klitoris som lukter fisk/reke.

Selv om jeg nettopp har dusjet, lukter det skikkelig av meg der nede. Jeg vasker meg ikke for mye, og heller ikke for lite. annenhver dag om jeg ikke er svett, og jeg bruker Asan intimsåpe.

Tro om dette er bakteriell vaginose?

Jeg har så lyst å bli kvitt denne utfloden og lukten :(

Jente, 19 år

Skrevet

Jeg Har vært og sjekket meg for kjønssykdommer, og hadde ingen.

Men utfloden min ser ut og føles ut som en blanding av mel og vann.. Trusene mine er alltid full av utflod, og når jeg er hjemme alene går jeg uten truse for å "lufte meg", men da må jeg hele tiden hente papir og tørke vekk utflod som kommer ut konstant.

Jeg føler at det lukter mest reke av området på/rundt klitoris enn selve skjeden, men jeg vet ikke :/ Jeg har også dette hvite belegget inni foldene på klitoris som lukter fisk/reke.

Selv om jeg nettopp har dusjet, lukter det skikkelig av meg der nede. Jeg vasker meg ikke for mye, og heller ikke for lite. annenhver dag om jeg ikke er svett, og jeg bruker Asan intimsåpe.

Tro om dette er bakteriell vaginose?

Jeg har så lyst å bli kvitt denne utfloden og lukten :(

Jente, 19 år

Det høres ut som bakteriell vaginose ja. Intimsåpe eller såpe generelt gjør det bare verre. Du bør bestille en gynekologisk undersøkelse for å få sjekket opp så får du mest sannsynlig en resept på en antibiotikakur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...