Silhouette Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Hei hei! Lurer på om det er flere i verden som sliter med bakteriell vaginose omtrent konstant. føler meg ganske alene om det...:| Kan da ikke bare innbille meg at det lukter sånn heller?:S Endret 2. juli 2007 av Dinabanina
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2007 #2 Skrevet 2. juli 2007 http://www.helsenytt.no/artikler/vaginose.htm
Silhouette Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2007 Jeg trenger ikke informasjon, jeg veit nok om emnet. Men jeg trenger noen å diskutere med som er veldig plaget med det! Så om det fins noen, vær så snill og svar! Tar også i mot råd med glede, selvom jeg antakeligvis har hørt det før, og ikke hjelper:/
Gjest t Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Jeg har hatt det i flere år, går stadig på kurer, antibiotika. Er dritt lei, for det kommer hele tiden tilbake. Men merker jo forandringer i forhold til hvor hardt angrepet jeg er
Gjest FlyAwy Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Dette høres kanskje rart ut, men gå på apoteket, spør etter "vaginapumpe" eller noe i den duren. Forklar det er for å rense skjeden med saltvann. Den ser ut som et langt rør med en vannballong nederst. Jeg brukte denne et par ganger om dagen en stund (husker ikke hvor lenge), men det gikk bort og har ikke kommet tilbake! Håper det kan hjelpe deg også Men jeg har hørt at det kan skyldes sexpartnerens bakterieflora, så du kan jo eventuelt bytte kjæreste
Gjest Gjest_Dinabanina_* Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Å bytte kjæreste er ikke noe alternativ uansett, hehe:) Om jeg holder meg unna all slags seksuelle aktiviteter med kjæresten min, er jeg kanskje bra i to uker maks. Så, kjæreste eller ikke, jeg blir sånn uansett:| Hvor ofte er du plaget, t? Er det sånn at du tar en kur og det holder seg borte noen mnder, slik mange andre har det utifra det jeg har lest? Eller er du som meg, som blir ille med en gang etter sex, og kanskje en uke, litt lenger, om jeg ikke har sex? Men skal prøve meg på no saltvannblanding, eddikblanding og yoghurt naturell innpumping nå tror jeg, så får vi se:)
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Siden det virker som du får det av sex med samme partner hele tiden, kan ikke han behandles også?
Gjest Gjest_Dinabanina_* Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Det har vi prøvd. Mange ganger.
Silhouette Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2007 Dette høres kanskje rart ut, men gå på apoteket, spør etter "vaginapumpe" eller noe i den duren. Forklar det er for å rense skjeden med saltvann. Den ser ut som et langt rør med en vannballong nederst. Jeg brukte denne et par ganger om dagen en stund (husker ikke hvor lenge), men det gikk bort og har ikke kommet tilbake! Håper det kan hjelpe deg også Men jeg har hørt at det kan skyldes sexpartnerens bakterieflora, så du kan jo eventuelt bytte kjæreste Jeg var på apoteket idag og spurte etter sånn pumpe. De hadde ikke akkurat sånn ballongpumpe da, men fikk sånn sprøyte som man trekker opp, regner med det fungerer like bra. Det jeg lurer på er detta saltvannet. Bare blanda du sammen vann og vanlig salt, eller var det noe spesialgreier?
Maggi76 Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Hvordan gikk dette ? Sliter med det samme selv
Silhouette Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2007 Hvordan gikk dette ? Sliter med det samme selv Nei altså, fikk aldri noe svar på det jeg lurte på, men prøvde litt med saltvann som jeg kokte jeg da, i noen dager bare. det ble ingen bedring på den tiden, men det var ikke lenge jeg holdt på da. Har også lest at det går an å bruke blanding av eddik og vann, eller presset sitron og vann, yoghurt naturell, eller hvitløk:p Ikke prøvd noe av det andre, men hvem veit, kanskje jeg gjør det snart. Hvor ille har du det?
Gjest gjestfrid Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Jeg var endel plaga med dette for noen år siden. Det hjalp å kjøpe melkesyrebakterietabletter (?) på apoteket. Hos meg forsvant det HELT etter at jeg slutta å skylle meg for mye, og vaske. Selv om det heter Greve intimsåpe, bla bla, så (på meg) ble det bare verre. Skyll lett er det beste rådet mitt! IKKE SÅPE. Og ja, man blir ren. For da har du ikke lenger det problemet uansett. Mulig dette bare gjelder for sopp, men kanskje det er en ide å tenkte på hvordan man vasker undertøyet, og HVA slags undertøy, ikke syntet og for tett. Okei, det var mine råd
Gjest Gjest_Dinabanina_* Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 hm, ja jeg følger egentlig de aller fleste råda som går igjen, med å ikke bruke såpe og trange klær og sånn. Men, vasker meg kanskje litt for mye likevel, selvom det bare er vann. Men jeg føler at jeg må, ellers lukter jeg jo vondt, og det går ikke. Og så er det et sånt hvitt lag som legger seg mellom kjønnsleppene som jeg må ha bort. Egentlig virker det som om det er der det lukter, og ikke utfloden. Er dette mulig, og hva kan i såfall være grunnen til det? Fins vel ingen måte å ikke få sånt belegg vil jeg tro, for det kommer sikkert bare av at det er klamt der nede..og det er jo ikke så mye å gjøre med:/
Little sister Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Lactal et par ganger i uken, sto det på den linken. Kan jo være verd og prøve ut.
Silhouette Skrevet 17. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2007 Har i alle fall kjøpt Lactal idag da. Så får prøve det, selvom jeg desverre har mine tvil på om det er noe særlig mer effektivt enn den multigyn-geleen.. (Er forresten jeg som er trådstarter, har bare bytta navn!)
Gjest lissi32 Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Har du prøvd Dalacin? Jeg har hatt det en gang og fikk dette av legen. Viktig at du tar ut hele kuren i 7 dager, ellers kommer det tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #17 Skrevet 19. august 2007 Begynte å bli plaget med dette for ca ett par år siden. Hos meg kom det samtidig med sopp i underlivet. Fant etterhvert ut at jeg ikke tåler noe annet enn bomullstruser! Det er ett eller annet med kunstmaterialer mot slimhinnene hos meg som setter jævelskapen igang Alt annet klør, og da er det ikke lenge før lukten er der igjen. Bruker heller ikke truseinnlegg eller bind, da begynner jeg bare å klø igjen. Går kun i tamponger og dopapir. Har vært bra siste året
Gjest Pax Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 Jeg fikk kjeft fra en bruker en gang da jeg kom med rådet, men det er faktisk et gammelt kjerringråd å putte en hvitløksbåt i skjeden. Jeg har gjort det et par ganger når det har begynt å stinke der nede, og det har fungert helt utmerket. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...rtene/1.1318463
Silhouette Skrevet 29. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 29. august 2007 Ja dette har jeg faktisk lest selv at kan hjelpe og har jo vurdert å prøve, er bare det at jeg ikke har fått meg til det. Men, putta du den bare inn uten noe rundt eller hvordan? Høres jo litt skummelt å putte hvitløk inn der liksom..men jeg er villig til å prøve. Miljøet der kan vel neppe bli noe verre enn det er fra før! Silhouette
Gjest lilljer2 Skrevet 20. januar 2012 #20 Skrevet 20. januar 2012 Huff...sliter sjøl..i skrivende stund! Og jeg holder meg hjemme ja!!..... På mandag ringer jeg legen..han skal jammen meg få røske ut spiralen..har lest det kan hjelpe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå