Gå til innhold

frulou-en Gift Hustru


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

phu, nå har jeg lest gjennom de 14 sidene med dagbokprat *puster ut*

Fant ikke ut at du hadde skaffet deg ny dagbok før nå, syntes det ble litt stille i den gamle :ler: og da fant jeg denne her. :)

Håper babyprosjektet klaffer snart :) Denne nye smailien passer sikkert godt til babylaging :sengekos::lur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Juhu,jeg er her!

Og heihei, særlig til Lurvina, stakkars, som har slitt seg gjennom fjørti sider med babbel. Tappert gjort! :perebrus:

Jeg er litt slått ut i dag, på grunn av et fryktelig Trond GIske-mareritt jeg hadde, men kommer nok sterkere tilbake etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais, jeg har kommet meg etter Giske-marerittet! :juhu:

Og det var jammen litt av en drøm...han var helt gææærn på meg,for jeg hadde stjelt noen av kjøttkakene hans...kjørte etter meg i sånn svart regjeringsbil og skulle ta meg!Skummelt!!! :redd:

Jeg kommer definitivt til å holde meg godt unna både fyren og eventuelle kjøttkaker. Og så var det noe om verdens minste, grønnbeige chihuahua, som jeg møtte på ute i sprengkulden, og den skal som et aspeløv og eieren påstod at "nei,den er nok bare dau"....fæl drøm!!!! :tristbla: I natt vil jeg bare drømme blomsterenger og 1700tallskjoler, basta bom!

Ellers har jeg jobbet litt, vasket litt, turet hunden litt, klipt hundeklør, bakt tidenes veggispizza, samt snust fram musikk på youtube, for stereoanlegget er ute av humør,og jeg gidder ikke ha på tven 24/7.

I morra skal jeg klippe meg ja, og så har jeg fått korrigering fra søsterfrøet mitt. Jeg ser visst ikke ut som en forblåst hamster,men som et rosettmarsvin! Fortsatt gira på klippetips, Glow? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

God helg, ja! :klemmer:

Her er jeg innom for å teste nye smilyer...hørte rykter om en fisesmiley...nå skal vi se

:fise:

yey! Den var jammen meg oppbyggelig! Ser fram til å bruke den masse i tida framover.

Ellers..ikke mye her. IKM er i morgen, i dag prøver jeg så godt jeg kan å ikke lese inne på prøverforumet.Merker jeg har blitt litt besatt- i går fortalte nok en venninne at hun var gravid.Og jeg som har vært såååå avslappet de siste ukene. :fnise:

Har vært og handla mat både til oss og Pinny, og så har vi vært innom etpar steder og kikka på vedovner.Skal bytte ut en gammel holk av en oljeovn. Og så har Pinny fått ny lekeelefant, etter at den gamle velbrukte (2 år gamle) gikk til de evige jaktmarker for kort tid siden, så her er det glede i heimen!

Til middag skal O stille opp med lammekoteletter med tilbehør og sjokoladepannacotta til dessert. Kan tro jeg gleder meg. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med IKM i dag. Skjønner veldig godt at du blir litt besatt når venninner forteller at de er gravide og datoen nærmer seg.

Er det noen TR?

Lykke til :klemmer:

Endret: oppdaget plutselig at innlegget var fra i går, så IKM var i dag ;)

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais! :vinke:

Jeg telte feil, så det var i går som var dagen. :sjenert: Men jeg er kald som verdens kaldeste fisk og tror verken det ene eller det andre. Jeg tøffer meg opp.

Den gravide venninne hadde forlovelsesfest i går (jeg var ikke der,desverre, hun er i Bergen og jeg er i Barteland), og hadde hatt eplejus i glasset hele kvelden- ingen mistenkte noe som helst. :fnise:

Og jeg koker en griseknoke som forhåpentligvis skal ende opp som en del av dagens middag: Lys lapskaus. Dessert blir sjokoladepannacottaen som ikke helt rakk å stivne i går. :sjenert:

O er borte på jobb og jeg er alene sammen med Gale Pinny som fortsatt er i ekstase etter den rosa elefanten hun fikk i går. Tenk at et sånt lite rosa gummidyr kan skape så mye lykke, det er helt vilt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de trenger ikke mye disse vofsene :) Vi har stua full av leker og tyggebein, men det er halvlitersflasker og annet vi har i huset som er morsomst.

Koke svineknoke til lapskaus, det må jeg si. Det har jeg lyst å gjøre en helgedag også, for skikkelg lapskaus er jo kjempegodt. Jeg har jo blitt skikkelig husmor nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende da...

Skjønner godt at du holder deg rolig enda. Litt kjedelig å ta helt av hvis det er feil...

Når blir det testing da?

Misunnelig på søndagsmiddagen deres altså... Hørtes godt ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg girer meg verken opp eller ned for å si det sånn. Men merker et skikkelig "det hadde vært gøy om vi også fikk det til nå,siden folk rundt meg akkurat nå bare blir gravide èn etter èn"-sug i magen (det var et langt sug :fnise: ) .

Lapskausen er feridg og står bare og venter på at O skal komme hjem, pannacottaen er ferdig, og ferdig prøvesmakt av Kokken Lou og jeg og Pinny har gått tur i gufseværet.Godt innpakket i regnjakke og med stor lue og skjerf merker jeg at jeg faktisk LIKER å gå tur i sånt vær også,og ikke minst,å komme inn i varmen igjen etterpå.Nå tror jeg at jeg skal tenne noen lys og dra fram boka mi, jeg gjør et nytt forsøk på å komme meg gjennom "Rosens navn" av Umberto Eco, som jeg har prøvd meg på sikker 5 ganger og gitt opp like mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn sjokoladepannacotta, er det pusla-kokkenivå på den, tror du? Kunne tenkt meg å vurdere en oppskrift iallefall, for det hørtes jo veldig digg ut da. Og vi skal ha masse besøk framover og jeg vil jo gjerne imponere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu,folks! :juhu:

pusla,jeg tror defiitivt det er på ditt nivå og vel så det. Er skitenkelt å lage, men smaker desto bedre- beeeedre enn Piano sjokoladepudding x10 :juhu: . Så bare skrik ut,så skal du få oppskrift.

*det var mørk pannacotta med hvit saus,men omvendt er sikkert også godt, Glow*

Nå er jeg litt slått ut, jeg spiste visst den desserten litt for fort...:sjenert:

Jeg bare velger å overse den IKM'dagen, tror jeg, Glow, jeg vil liksom ikke begynne å tenke håpetanker, det tar jeg om noen dager. Føler at det er like før jeg begynner å bli kald og kynisk her nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har lyst på oppskrift. Moro å prøve nye gode desserter :sikle:

Klarer du å vente noen dager med å teste da? Så flink du er. Men kjenner meg litt igjen. Er på en måte bedre å få mensen enn å få negativ test... :sjenert: Aner ikke hvorfor, men jeg følte det i hvert fall sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde hvit sjokoladepannacotta i bryllupet vårt, og det var nyyyydelig.

Og ja, kanelmandler finnes, men ikke mange steder. Faktisk tror jeg at det eneste stedet jeg har kjøpt det er på favorittbutikken min i Oslo: Gutta på Haugen. Det er i samme serie som diverse andre nøtte- og tørket frukt-godsaker, så jeg vet ikke hvorfor ikke flere selger det. Fantastisk godt, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydelig at jeg må en tur til Gutta på Haugen når jeg skal til Oslo litt seinere i høst, Fjellrypa! :sikle:

Og så må jeg visst eksperimentere med pannacotta.....vaniljeutgaven er den jeg er vant med, men det skal bli herlig å utvide repertoiret. :sjarmor: Pannacottaen i går fikk ihvertfall helt rett konsistens, passe kremete,ikke sånn spjoinkete gelèfølelse. :juhu:

Ikke noe tegn til den teite tanta i dag heller,og jeg har litt murrings. Men jeg holder meg hard og venter noen dager. :filer:

Plutselig kommer visst tanta og onkelen min til byen! Fetteren min har kjøpt seg leilighet ikke så langt unna oss, og de skal hjelpe han å flytte inn, så da blir det besøk på oss denne uka. De er kjempekoselige folk (hun er mammas søster), så det gleder jeg meg masse til. Forhåpentligvis ser vi mer til dem også nå som de får en sønn i her.

Og jeg og Pinny har vært ute og gått.I dag er det skikkelig kaldt,og føles som det er like før det kan begynne å snø. Og når det snør kan det egentlig bare begynne å bli jul.Ihvertfall kommer jeg til å begynne å pusle med små juleting om ikke så forskrekkelig lenge. :sjenert: Har også sagt til mamma at om hun vil,så kan jeg bake julekaker (tørre kaker, som shortbread, pepperkaker og sånt) og stappe i en SmartPost-eske og sende oppover. Yeah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å ikke teste da... :sjenert: Imponerende :klemmer:

Får håpe tanta holder seg unna og at mensmurringene er graviditetsmurringer i stedet :jepp:

Hørtes ut som du har planene klare framover. Her har jeg egentlig ikke begynt å tenke enda. Blir nok lite baking hos oss. Er nok borte mesteparten av jula, så da baker jeg ikke.

Venter med å bli husmor til neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekke opp handa* jeg ønsker oppskrift! Vaniljepannacotta er kjeeeempegodt, og jeg finner det slett ikke usannsynlig at sjokoladevarianten er like god :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...