Gå til innhold

Slankepille som fungerer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noen som har prøvd et slankemiddel/pille (som er reseptfritt) som faktisk har fungert?

Det er så mange å velge mellom og jeg regner med at de fleste er uten effekt, men noen må vel også fungere?

Jeg vet at det beste er sunt kosthold og mosjon, noe jeg også driver med, men hadde ikke gjort noe å finne et slankemiddel for å få litt fremgang for å si det slik ;)

Så, noen som har navnet på et slankemiddel som faktisk fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei..

man må jobbe og slite for å holde vekta eller gå ned.

that's it.

ikke piller og juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Trening og vanlig kosthold er vel det beste. Tror ikke på Fedon Lindbergh engang, han er jo ikke akkurat slank...

Det skal lite til for å holde vekta stabil eller gå ned i vekt. For å holde forbrenningen høy, må du sørge for å ha et normalinntak av mat, men kan innføre dager der du spiser litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Som jeg skrev i tråd #1 du hadde om dette emnet, nei det finnes ikke fungerende slankepiller(reseptbelagte), for hadde det fantes en billig og enkel løsning ville alle visst om den og alle vært slanke. Helsekostkjedene og postordre spiller rått på vår trang til å gå ned i vekt uten noen som helst innsats, og folk som vil ha resultater helst i forgårs. Det er ikke så enkelt, men folk vil så sterkt at det skal fungere at man kjøper det likevel. Jeg har også blitt lurt en gang i tiden, og kan derfor liste opp det jeg vet ikke fungerer

CLA - fungerer ikke. I tillegg er dette transfett :overrasket: og dermed også usunt! Det forverrer også tilstanden din hvis du har insulinresistens, noe mange overvektige har

Krom - ingen effekt, du kan oppnå blodsukkerstabilisering (som krom gjør) gjennom langsomme karbohydrater

Epleeddik - Hjalp ikke for vektnedgang, men jeg var plaget med oppblåst mage, og disse plagene ble faktisk bedre av å ta eddik av og til.

Selvfølgelig finnes det en del særdeles tvilsomme preparater som fører til vektnedgang, men de kommer i kategorien narkotiske og/eller reseptbelagte stoffer. Hvis du er så ekstremt overvektig at du tror dette er eneste utvei kan fastlege skrive ut medisin til deg. Hvis ikke dette er tilfelle, så bør du ikke gå på slankepiller i utgangspunktet.

Hvis du har lyst på noen linker til artikler med greie råd du derimot KAN gjøre, så kan du sende PM eller ta det i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium er viktig for at kroppens stoffskifte skal fungere som normalt, og er et hjelpemiddel for forbrenning av fett, proteiner og karbohydrater. Noe slankemiddel er det ikke, men å ta magnesium som kosttilskudd kan være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med kanel? Ikke at det er et slankemiddel, men min far som har diabetes tar dette for å stabilisere blodsukkeret. Stemmer det at det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Kanel stabiliserer blodsukkeret ja. Hvis dette gjør at du spiser mindre, kan du gå ned i vekt med hjelp av kanel. Enkelte mener det hjelper dem mot søtsyke. Men om jeg spiser alt annet likt + kanel går jeg ikke ned, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kristin du skriver at CLA ikke virker.

Men er det ikke slik at CLA sammen med et sunt kosthold og trening vil hjelpe kroppen til å forbrenne mer fett? Det har jeg lest fra seriøse kilder uten at jeg akkurat nå har link til det.

CLA uten kostholdsendring og trening er like effektivt som vitaminpiller ... altså ikke ...

Til trådstarter: Hvis det fantes effektive slankepiller (det finnes f.eks. midler som regulerer apetitten) så ville dette betydd at du mest sannsynlig måtte gått på dem resten av livet. Er det sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Nei de funker ikke, selv sammen med trening. Kostholdsforskere og leger elsker å slakte CLA, nettopp fordi det er ingenting som tyder på at de skal ha effekten de påstår. Det er derfor de sier at CLA "kan føre til bedre sammensetning av fett og muskler". De har ikke noe som helst bevis for at det funker, og da må de formulere seg sånn for ikke å få forbrukerrådet på nakken pga villedende markedsføring.

Det er også transfett, og kan gjøre insulinresistente sykere. CLAproduktene strøk også (Samtlige!) på testen Statens Legemiddeltilsyn hadde på kosttilskudd for litt tid siden. Det påsto å ha effekter de ikke hadde dekning for.

Mattilsynet advarer nå gravide og overvektige mot bruk av kosttilskuddet CLA.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2004/1074238155.14

Butikker må endre CLA-reklame

http://matportalen.no/Saker/1057234923.92

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Nei de funker ikke, selv sammen med trening. Kostholdsforskere og leger elsker å slakte CLA, nettopp fordi det er ingenting som tyder på at de skal ha effekten de påstår. Det er derfor de sier at CLA "kan føre til bedre sammensetning av fett og muskler". De har ikke noe som helst bevis for at det funker, og da må de formulere seg sånn for ikke å få forbrukerrådet på nakken pga villedende markedsføring.

Det er også transfett, og kan gjøre insulinresistente sykere. CLAproduktene strøk også (Samtlige!) på testen Statens Legemiddeltilsyn hadde på kosttilskudd for litt tid siden. Det påsto å ha effekter de ikke hadde dekning for.

Mattilsynet advarer nå gravide og overvektige mot bruk av kosttilskuddet CLA.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2004/1074238155.14

Butikker må endre CLA-reklame

http://matportalen.no/Saker/1057234923.92

Ok takk for svar.

Egentlig burde det vært slik at de som solgte/produserte/markedsførte disse produktene ble tvunget til å dokumentere sine påstander eller trekke produktet. Da tenker jeg det skulle blitt tomt i hyllene på helsekosten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Dokumentasjon koster flesk og tar mange år. Så lenge regelverket er som det er i dag, trenger man ikke dokumentere noe som helst, så lenge man formulerer effektene man kan få av produktet ullent nok.

Og ja, det hadde nok blitt fint og tomt, i hvertfall i "vektreduserings"-hyllen. Hadde vel bare vært slankepulver igjen vil jeg tro (kaloriunderskudd får som kjent folk til å gå ned). Å tro på slankepiller blir rett og slett litt som å tro på julenissen, dessverre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Krom og kanel hjelper på søtsuget på noen, men du blir ikke tynnere av det i seg selv.

Men for diabetikere kan det være veldig praktisk siden de ikke burde få søtsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg brukte noe som het Metalean som jeg kjøpte på helsekosten. De hjalp VELDIG på søtsuget! Mye bedre enn krom etc og jeg har prøvd alt. Her for et par mnd siden skulle jeg kjøpe ny boks men da hadde kosttilskudde blitt trukket tilbake sa de i butikken.

Jeg gikk inn på hjemmesidene til TechNutrition som produserer de og der stod det et eller annet om at det var noe i kapslene som ble klassifisert som legemiddel og at de ikke kunne selge det lenger. Typisk at når man først finner noe som faktsik virker så virker det fordi det er noe forbudt der.. ÆSJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest_lillesky_*
Tråden er ryddet i henhold til Kvinneguidens regler.

-jolie (mod)

mye av det som står nedover her er bullshit i mine øyne..JA du får reseptbelagte slankepiller som fungerer..men det er selvfølgelig opp til legen din om du får de eller ikke..

å NEI det er ikke sånn at trening og sunt kosthold fungerer for alle som vil gå ned i vekt!!!!!!!!!!!!!

alle er individuelle og det er kroppene våre og..det som fungerer for deg fungerer nødvendigvis ikke for meg..

jeg for eksempel har alltid vær chubby, ikke direkte feit, men litt kraftig..og uansett hva jeg gjør så går jeg ikke ned i vekt..i tillegg til at jeg er veldig opptatt av å spise sunt og riktig, så er jeg treningsnarkoman..

jeg har gått flere års skole innen kosthold, helse og trening, så noe kan jeg..

slankepille trenger ikke være noe snarvei!

For noen er den rett og slett bare en kickstart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realist
Er det noen som har prøvd et slankemiddel/pille (som er reseptfritt) som faktisk har fungert?

Det er så mange å velge mellom og jeg regner med at de fleste er uten effekt, men noen må vel også fungere?

Jeg vet at det beste er sunt kosthold og mosjon, noe jeg også driver med, men hadde ikke gjort noe å finne et slankemiddel for å få litt fremgang for å si det slik ;)

Så, noen som har navnet på et slankemiddel som faktisk fungerer?

Vitaminpiller, fiber o.a. som man mangler for å få overskudd til å trene. Det er det nærmeste vi kommer slankepiller som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Ellie_*

Jeg bruker noe som heter Phase.. De er IKKE slanke-piller, men sånne karboblokk tabletter. De tar ikke til seg alle karbohydrater og lar det gå med kroppens gang. Men de anbefales egentlig ikke, for i følge innholdet i tablettene så er de veldig usunne i lengden. Men man vet aldri før man prøver. :)

Dessuten er de veldig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...