Gå til innhold

Prior kyllingfilet strimler: godter seg i fett?


Gjest Misfornøyd Prior-kunde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elfrida
Er det ikke essensielt fro PRIOR å tilby gode og best mulig produkter til kundene sine?
Det virker for meg som det essensielle for prior er å tjene mest mulig penger, og beholde sin dominans i markedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tilbyr jo gode produkter også, samtidig som de tjener på mindre gode/rene produkter, men det er klart at penger er en viktig faktor. Det er det for de fleste som driver butikk. Prior er et så kjent og sterkt merkevarenavn at mange forbrukere velger Prior fremfor andre som f.eks. Den stolte hane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Skal man begynne å irritere seg over at produsenter har noen produkter som er "dårligere" enn andre, er det jo ikke bare PRIOR dette dreier seg om. Vet at denne tråden dreier seg om kylling , men synes ikke de er verre enn andre. Folk betaler litt ekstra for at det er fiks ferdig, og kanskje noen som også liker at den er rik på fett. Hvem vet ;) Jeg bruker ikke akkurat mye tid på å kutte opp kyllingfileten selv, så dette har i grunn aldri plaget meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skjønner ikke helt at det er så mye merarbeid å strimle kyllingfileten selv. :) Det tar jo knapt 2 minutter å strimle 2 fileter, og en ekstra kniv + skjærefjøl til oppvasken. ;)

Nei, forstår at du ikke forstår.

Men debatten handlet nå ikke om det du sier der. Den handlet om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det virker for meg som det essensielle for prior er å tjene mest mulig penger, og beholde sin dominans i markedet.

Det forstår jeg godt. Det er jo målet til ethvert selskap som tilbyr produkter til kunder.

Spørsmålet var imidlertid om det også ikke var et poeng for PRIOR å tilby gode produkter.

Jeg ser at matfolk tydeligvis ikke er de beste på verken abstrakt tenkning eller logisk argumentasjon. Det er kanskje en grunn til at analytikere ikke jobber hos matprodusenter.

Ps! Når en bedrift ønsker å beholde sin posisjon i markedet og å tjene mest mulig penger, er det avgjørende at produktene de selger er bra og at kundene liker dem.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Folk betaler litt ekstra for at det er fiks ferdig, og kanskje noen som også liker at den er rik på fett. Hvem vet ;) Jeg bruker ikke akkurat mye tid på å kutte opp kyllingfileten selv, så dette har i grunn aldri plaget meg..

Fint at det aldri har plaget deg.

Det plager meg at PRIOR tilbyr dårligere kjøtt for en tjeneste de tilbyr ekstra: å kutte opp "kjøttet".

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prior kunne helt sikkert ha tilbudt ferdig strimlede kyllingbryst også, men til hvilken pris? Kyllingbryst er i utganskpunktet et bra produkt som koster litt, legg så på de ekstra kostnadene ved å strimle, pakke, merke og ekspedere ut varen. Da er summen ganske høy.

Da er det mer økonomisk å tilby strimlet kyllingkjøtt.

Forøvrig tror jeg de aller fleste er lite klar over hvor mange hender dyret går gjennom fra gård til ferdigprodukt og alt arbeidet som ligger bak. I tillegg er det faktisk strenge krav til hygiene, kontroll og sikkerhet for at kunden skal få et trygt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at det er så mye merarbeid å strimle kyllingfileten selv. :) Det tar jo knapt 2 minutter å strimle 2 fileter, og en ekstra kniv + skjærefjøl til oppvasken. ;)

Ja, si det. Noen her som tydeligvis kunne ha strimlet opp 12 kilo kyllingfiltet på den tiden det har tatt å få ut at ferdig strimler kjøtt er av noe lavere kvalitet. Det siste er egetlig ganske åpenbart. Man bruker ikke det beste kjøttet til slike produkter. Samme med kjøttdeig osv. Det er et produkt som finnes for at mest mulig av dyret kan brukes.

Som vanlig er det de som ikke gidder å bruke mye tid på matlaging som ender opp med det som er av lavere kvalitet. Det hender en gang i blandt jeg kjøper dette selv, men siden det bare er en gang iblant spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke vitsen med å klage på dette produktet, ei heller med å etterlyse oppkuttet filet.

Det er essensielt for Prior å tilby gode produkter til kundene, men de har også et etisk ansvar i å sørge for at mest mulig av dyret brukes. Hvis du har kjøpt det i den tro at det skulle være rent kjøtt, må du rett og slett forstå at det er det ikke, og så velge om du vil kjøpe det eller ikke. Jeg kjøper det gjerne, fordi fettet bidrar vesentlig til god smak i kyllingen.

Og det å skjære opp kyllingfilet før steking, fører jo bare til at den blir tørr og kjedelig. Lær å steke kyllingfilet hel slik at den bare akkurat blir gjennomstekt, og skjær den så opp og se hvor saftige og møre bitene blir da. Eller aller helst, bruk lår og bryst av kyllingen der skinn og fett fortsatt er med, da smaker det også mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skjønner heller ikke vitsen med å klage på dette produktet, ei heller med å etterlyse oppkuttet filet.

Hvorfor er det viktig at du forstår det?

(Bare en gjetning: Alle tenker kanskje ikke som deg?)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes det både lukter og smaker litt ekkelt av den ferdigkutta kyllingfileten :sjenert:

Det synes faktisk jeg også.

PRIOR vi sikkert bruke hele dyret de kjøper og vil utnytte alt innenfor prisen de kjøper inn til, men jeg er kunde og bryr meg ikke om det. Jeg vil bare ha oppkuttet, ferdigstrimlet rent kjøtt uten fett, jeg. Jeg ser ikke at et slikt produkt finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det viktig at du forstår det?

:)

Hvis jeg hadde forstått det, kunne jeg klagd sammen med deg, og da hadde vi hatt markedsmakt :trene:

For all del, kutt din filet i fred og nyt din wok med velbehag. :)

Ja vi tenker forskjellig, og jeg ergrer meg over at butikkhyllene er så fulle av ferdigkuttet, ferdigmarinert kjøtt av alle slag at det ikke er plass til et utvalg av gode, rene råvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes faktisk jeg også.

PRIOR vi sikkert bruke hele dyret de kjøper og vil utnytte alt innenfor prisen de kjøper inn til, men jeg er kunde og bryr meg ikke om det. Jeg vil bare ha oppkuttet, ferdigstrimlet rent kjøtt uten fett, jeg. Jeg ser ikke at et slikt produkt finnes.

Send en mail til prior med ditt forslag da vel? Spør hvorfor dette ikke finnes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det både lukter og smaker litt ekkelt av den ferdigkutta kyllingfileten :sjenert:

Tja, det ER jo IKKE kyllingFILET da, så at det ikke smaker eller ser ut som filet burde i grunnen ikke være noen overraskelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Tja, det ER jo IKKE kyllingFILET da, så at det ikke smaker eller ser ut som filet burde i grunnen ikke være noen overraskelse. ;)

Stemmer.

Men at det lukter og smaker "kjøtt" som har lav kvalitet kan nok være en overraskelse for en del kunder der ute i markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...