Gå til innhold

Vi skal prøve, men skal også på fest...


Gjest sivvi

Anbefalte innlegg

Gjest sivvi

Vel, nå sitter jeg i den dumme situasjonen at jeg og min mann skal ta den månetlige storprøvelsen, hehe. Peise på (hehe) innimellom de 10 til 17 dagene etter mens som alle snakker om er de mest "lovende". Eller er det andre som har hørt annet?

I alle fall, innen den 16-17 dagen min etter mens så skal jo vi selfølgelig i selskap/fest, og det er "forventet" at alle hiver innpå litt alkohol, og jeg må si jeg er egentlig veldig fristet, men da tørr ikke jeg ha noe sex for prøvelse til barn.. tilfelle, ja, dere vet, at alkoholen kan ødelegge.. ? Vurderer bare la det gå til neste mnd, men har såå lite lyst.

Høres kanskje helt koko ut dette, men hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tar det ikke noen dager etter befruktning før egget fester seg? Jeg tror ikke det er farlig å drikke alkohol før egget er festet. Sjekk om du kan finne ut hvor lang tid det tar og om du er innenfor trygg margin. Kanskje du kan bruke eggløsningstest for å finne ut akkurat hvilken dag du er fruktbar?

Jeg synes det er kjempebra at du tar dette i betraktning. Det er jo spesielt nettopp veldig tidlig i svangerskapet at konsekvensene av alkoholinntak er alvorligst for fosteret, når hjernen og nervesystemet dannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gjøre som du selv føler for når det gjelder drikking:

Men sett at du har en helt gjennomsnittlig syklus på 28 dager og med el på dag 14. og egget kan jo leve i 1 døgn så da blir du kanskje befruktet på dag 15.

Er du da på fest på dag 16-17 er jo egget så vidt befruktet (1-3 dager) og har ikke festet seg, men bare sveer rundt inni der.

så jeg hadde nok tatt meg den festen dersom jeg følte for det..

andre igjen drikker ikke i det hele tatt som prøvere.. men dette er en sak du selv må gjøre det som du føler er best for deg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivvi

Takker så meget for svar :)

Skal ta det til betraktning, så får jeg se hva neste helg bringer, om jeg får i pose og sekk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivvi

Japp, gjør som du føler for! Personlig hadde jeg ikke hatt noen kvaler med å ta meg noen glass vin på det tidspunktet. Hadde vært mer forsiktig rett før IKM. :)

:) jeg er ikke helt med på disse forkortingene jeg. IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg er ikke helt med på disse forkortingene jeg. IKM?

IKM er når man forventer at mensen skal komme.

Vi prøvde i et halv år før jeg ble gravid første gangen, så måtte tenke gjennom denne problemstillingen noen ganger. Vi kom frem til at det var så usikkert når det kom til å skje, at det ville bli veldig stress hvis jeg ikke kunne ta et glass vin halve måneden gang etter gang. Derfor ble jeg om mannen enige om at vi tok sjansen på at jeg kunne drikke litt selv om det kunne være en sjanse for at jeg var gravid. Men jeg drakk meg jo ikke skikkelig full da. Diskuter hva som er rett for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...