Gå til innhold

Er valutaverdi viktig for valg av feriemål?


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Verdien av forskjellige valutaer varierer stadig vekk og det kan medføre at ferien blir billigere eller dyrere. Jeg så nettopp at Japanske Yen er svekket med ca 20% siden jeg var der i 2005 og dollaren er også ganske svak mot kronen for øyeblikket noe som gjør ferier til USA "billigere". Pleier dere å ta hensyn til valuta verdien når dere velger feriedestinasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar ikke slike hensyn, men velger ut i fra hvor vi ønsker å reise og hva vi har økonomi til. Men valutakursene bestemmer ikke ferien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nei, jeg mener heller ikke at kursen skal bestemme hvor man dra. Men jeg blir litt fristet til å dra til USA når dollaren er såpass lav ettersom jeg vet at jeg kommer til å få mer igjen for pengene. Så jeg har heller ikke latt kursene bestemme dette men jeg pleier å følge med for å se utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg lar ikke valutaen spille inn i valg av reisemål. Men det kunne nok være at jeg valgte å bruke det som en "ekstra unnskyldning" hvis det var et sted jeg uansett hadde lyst til å dra til. Som at jeg hadde planer om en USA-ferie etterhvert, men egentlig ikke akkurat nå, så ville jeg kanskje velge å gjøre det nå likevel.

Men da hadde det vært fordi jeg innerst inne hadde lyst til det, ikke fordi jeg anså det som fornuftig :)

For øvrig har jeg alltid en slags pervers glede av å reise land der pengene har en veldig lav verdi. Sånn at man betaler 50 000 rupiah, og så har man egentlig bare brukt 50 kr. Føler meg merkelig rik da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg bor i et euro-land, og reiser som regel på ferie til at annet euro-land eller til Norge.

Prisnivået spiller en stor rolle for oss, siden vi ikke har så god råd. Da er det bra at vi kan bo hos familie i Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, jeg bor i et euro-land, og reiser som regel på ferie til at annet euro-land eller til Norge.

Prisnivået spiller en stor rolle for oss, siden vi ikke har så god råd. Da er det bra at vi kan bo hos familie i Norge. :)

Ja, enig i det, prisnivået i landet man reiser til har mye større innvirkning enn valutaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil heller si prisnivået spiller større rolle enn valutakursen hos meg.

Men jeg tenker egentlig ikke så mye over noen av delen når jeg reiser. Jeg reiser dit jeg ønsker og sparer deretter.....Vil ikke ha stramt budsjett på feri;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, valutakurs er viktig for valg av feriedestinasjon. Og prisnivå. Men henger ikke det ganske tett sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...