Gå til innhold

Nok et spørsmål ang. EL


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Jeg er (som sikkert noen har fått med seg) prøver i fjerde mnd nå. Har gått fra og bruke stripstester til å bruke digitaltester fra CB.

På pakken står det at man skal *humpe* sammen dag testen er positiv og dagen etter.

Jeg fulgte også testveiledningen ang start av testing etter syklus. Altså dag 10, søndag 24.juni. Testen tok jeg kl 1100.

På mandag våknet jeg tidlig(kl 0700), og tok en test. Den var da positiv.

Så idag tok jeg en ny test til morgenen i 10 - tida ca, den var da negativ igjen.

Hvordan har det seg da? Kan det bli noe resultat denne dagen (idag), siden testen var negativ.

Kan jo ha seg at jeg fikk EL midt på natten også( natt til mandag).

Jeg har det slik at jeg merker EL godt. Testen viste da positiv på mandag morgen, men jeg fikk ikke vondt i magen før på ettermiddagen (slik er det hver mnd).

Sitter og grubler og tenker, håper det er noen som kan gi meg noe svar eller hvertfall en tråd...Og hvis det jeg har skrevet ikke er forståelig, så spør. For jeg lurer så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men testene viser jo positivt en del timer før el, vanligvis 12-36 timer før. Du kan jo ha en bratt stigning av LH og derfor el på ettermiddagen mandag da du kjente det i magen. Det er forskjellig hvor lenge etter positiv test man har el og da er det jo greit å humpe litt dagen etter positiv test også.

Mulig jeg ikke skjønte spørsmålet ditt helt her asså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du ville ikke fått positiv test mandag morgen hvis el var på natta tror jeg... Og neppe vits i å ha seg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble gravid så hadde positiv test både fredag ettermiddag/kveld og i 15 tida på lørdag...men el,smertene kjente jeg veldig godt på fredag morgen da jeg stod opp og var på do.

Jeg tok bare de 2 testene,og det var på syklus dag 14 og 15....dag 14 var på fredagen...vi hadde oss onsdagen før,på syklus dag 12..pause på dag 13 og :humpe: på dag 14 og 15..det var all el sexen vi hadde,så hvis du har hatt sex noen dager før positiv test,så har du gjort alt riktig.Men når testen viser negativt så er det liten vits,,annet enn og kose seg da,,lykke til.. :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Brudulja og LindaL, det hjelper å få vite litt om andres erfaringer også ja...

Da skjønner jeg litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig,,og et annet godt tips....når man vet når eggløsning er,så hjelper det og tenke på heeeeeeeeeeeeelt andre ting de to dagene,foruten og humpe i senga da....det funka for oss hvertfall,skal følge med deg,,,masse lykke til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testa ikke for EL en gang jeg, vi bare :humpe: annenhver dag fra dag 10 til 18 :) Enkelt og greit liksom :ler: Funka gjorde det også :tommel:

Første gangen vi prøvde brukte vi fem måneder, og da prøvde jeg å peile inn EL etter de tegnene kroppen min ga, men andre gangen, med litt mer effektiv innsats, som beskrevet ovenfor, så ble det klaff på første forsøk. Men, det kan jo bare være tilfeldigheter også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig,,og et annet godt tips....når man vet når eggløsning er,så hjelper det og tenke på heeeeeeeeeeeeelt andre ting de to dagene,foruten og humpe i senga da....det funka for oss hvertfall,skal følge med deg,,,masse lykke til.....

Ja, vet det er lurt å tenke på helt andre ting, det er bare ikke så enkelt hver gang... ;)

Jeg testa ikke for EL en gang jeg, vi bare :humpe: annenhver dag fra dag 10 til 18 :) Enkelt og greit liksom :ler: Funka gjorde det også :tommel:

Første gangen vi prøvde brukte vi fem måneder, og da prøvde jeg å peile inn EL etter de tegnene kroppen min ga, men andre gangen, med litt mer effektiv innsats, som beskrevet ovenfor, så ble det klaff på første forsøk. Men, det kan jo bare være tilfeldigheter også da ;)

Ja funker det ikke denne mnd så skal jeg ta rådet ditt med *humping* fra morgen til kveld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mille Marie

Hei! Interessant å lese om andre prøveres erfaringer her på forumet.

Vi er i prøveperiode tre - og håper at neste mens som er ventet om 4-5 dager uteblir... Kroppen min føles imidlertid akkurat ut slik den bruker uka før mens - med ømme bryster (har jo hørt at det også kan være et tegn på graviditet, da. Så håper fortsatt).

Jeg har ikke tatt noen el test eller fulgt temperaturen. Vi hadde :humpe: dag 10 (kjæresten ble litt utålmodig..) til og med dag 14.

Om det ikke klaffer denne gang blir det el tester og temping neste gang!

Lykke til Lara C :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Interessant å lese om andre prøveres erfaringer her på forumet.

Vi er i prøveperiode tre - og håper at neste mens som er ventet om 4-5 dager uteblir... Kroppen min føles imidlertid akkurat ut slik den bruker uka før mens - med ømme bryster (har jo hørt at det også kan være et tegn på graviditet, da. Så håper fortsatt).

Jeg har ikke tatt noen el test eller fulgt temperaturen. Vi hadde :humpe: dag 10 (kjæresten ble litt utålmodig..) til og med dag 14.

Om det ikke klaffer denne gang blir det el tester og temping neste gang!

Lykke til Lara C :tommel:

Ja slike "før mens" symptomer har jeg også. Ømme bryster som bare det...Skulle ønske det var pga graviditet denne mnd. Morsomt å høre om hvordan andre har/gjør det også, så bare fortsett med info du;)

Lykke til videre du også Mille Marie og tusen takk for lykkeønskinger:)

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...