Gå til innhold

Er norske kvinner tykkere enn sine kontinentale medsøstre?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det at menn ikke pynter seg for kvinner og kvinner ikke pynter seg for menn syntes jeg er synd. Det å gjøre seg i stand for hverandre er en fin ting. At vi blir mer og mer feite her i landet er kun opp til den enkelte å gjøre noe med. Når det er sagt syntes jeg at menn som er tykke faktisk er flinkere til å skjule det/kle seg, en kvinner som er tykke. De store kvinnene går stort sett i samme klær som de tynne jentene og det ER IKKE PENT. Flesk som henger over buksekanten i friskluft ser ikke bra ut hos verken menn eller kvinner.

Så til et annet spørsmål: Hva er det som er så galt med å kle seg som en kvinne? Være litt feminin og vakker. Blir man svak da liksom eller?

Som noen over sier så skal mannen sette pris på intelligens. Greit nok det men kan man ikke være intelligent i tillegg til vakker og feminin? Eller det er ikke et spørsmål, for jeg vet det er mulig.

Kvinner i dette landet shopper jo som aldri før. Hva kjøper dere? Kun det vi ser dere med i gatene eller kjøper dere mer feminine ting som havner i skapet? Noe av skylden for lite spenning må kjøpesentrene og de store kjedebutikkene stå for. Det er det samme å få kjøpt om man drar til oslo, fredrikstad, bergen eller hvor det skulle være. Det er tragisk både for menn og kvinner. Selv kjøper jeg alle klærne mine fra utlandet og det har gitt meg mange komplimenter da jeg hele tiden har ting som ikke finnes her. Jeg syntes det er rart at ikke flere savner dette. Det å ha akkurat det samme som naboen har frister ikke. Så forresten i avisen under brudebilder at 2 av brudene hadde samme kjole. Sikkert gøy for de, når de så bildene..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Det at menn ikke pynter seg for kvinner og kvinner ikke pynter seg for menn syntes jeg er synd. Det å gjøre seg i stand for hverandre er en fin ting. At vi blir mer og mer feite her i landet er kun opp til den enkelte å gjøre noe med. Når det er sagt syntes jeg at menn som er tykke faktisk er flinkere til å skjule det/kle seg, en kvinner som er tykke. De store kvinnene går stort sett i samme klær som de tynne jentene og det ER IKKE PENT. Flesk som henger over buksekanten i friskluft ser ikke bra ut hos verken menn eller kvinner.

Så til et annet spørsmål: Hva er det som er så galt med å kle seg som en kvinne? Være litt feminin og vakker. Blir man svak da liksom eller?

Som noen over sier så skal mannen sette pris på intelligens. Greit nok det men kan man ikke være intelligent i tillegg til vakker og feminin? Eller det er ikke et spørsmål, for jeg vet det er mulig.

Kvinner i dette landet shopper jo som aldri før. Hva kjøper dere? Kun det vi ser dere med i gatene eller kjøper dere mer feminine ting som havner i skapet? Noe av skylden for lite spenning må kjøpesentrene og de store kjedebutikkene stå for. Det er det samme å få kjøpt om man drar til oslo, fredrikstad, bergen eller hvor det skulle være. Det er tragisk både for menn og kvinner. Selv kjøper jeg alle klærne mine fra utlandet og det har gitt meg mange komplimenter da jeg hele tiden har ting som ikke finnes her. Jeg syntes det er rart at ikke flere savner dette. Det å ha akkurat det samme som naboen har frister ikke. Så forresten i avisen under brudebilder at 2 av brudene hadde samme kjole. Sikkert gøy for de, når de så bildene..

Caracal

Å neeei, samme kjole...Syns det blir litt søkt å dra inn at du kjøper klær fra utlandet i denne debatten. Man kan fint pynte seg for mannen og være feminin og vakker i klær man kjøper i Norge.

Ellers er jeg enig med deg i at det er synd om man ikke pynter seg for hverandre lenger. Jeg har nettopp gått ut av et "joggebukse-forhold" og ønsker ikke å havne i et igjen. Det er greit at man er avslappet rundt hverandre, men det må gå an å pynte seg litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det at menn ikke pynter seg for kvinner og kvinner ikke pynter seg for menn syntes jeg er synd. Det å gjøre seg i stand for hverandre er en fin ting. At vi blir mer og mer feite her i landet er kun opp til den enkelte å gjøre noe med. Når det er sagt syntes jeg at menn som er tykke faktisk er flinkere til å skjule det/kle seg, en kvinner som er tykke. De store kvinnene går stort sett i samme klær som de tynne jentene og det ER IKKE PENT. Flesk som henger over buksekanten i friskluft ser ikke bra ut hos verken menn eller kvinner.

Så til et annet spørsmål: Hva er det som er så galt med å kle seg som en kvinne? Være litt feminin og vakker. Blir man svak da liksom eller?

Som noen over sier så skal mannen sette pris på intelligens. Greit nok det men kan man ikke være intelligent i tillegg til vakker og feminin? Eller det er ikke et spørsmål, for jeg vet det er mulig.

Kvinner i dette landet shopper jo som aldri før. Hva kjøper dere? Kun det vi ser dere med i gatene eller kjøper dere mer feminine ting som havner i skapet? Noe av skylden for lite spenning må kjøpesentrene og de store kjedebutikkene stå for. Det er det samme å få kjøpt om man drar til oslo, fredrikstad, bergen eller hvor det skulle være. Det er tragisk både for menn og kvinner. Selv kjøper jeg alle klærne mine fra utlandet og det har gitt meg mange komplimenter da jeg hele tiden har ting som ikke finnes her. Jeg syntes det er rart at ikke flere savner dette. Det å ha akkurat det samme som naboen har frister ikke. Så forresten i avisen under brudebilder at 2 av brudene hadde samme kjole. Sikkert gøy for de, når de så bildene..

Caracal

Bra innlegg. Det må kunne gå an å kle seg mer feminint samtidig som intelligensen ikke flyter ut.

Morsom kommentar du hadde til brudekjolene. Men du har et godt poeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men mennene deres er nok det.

det er ikke nødvendigvis sant. mange menn liker kjøtt og fett på kvinner. er kvinnene stressa og misfornøyd, gir det misfornøyde relasjoner- og misfornøyde menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er gal,-og styrt av menn!

Norske menn bør ta seg en god kikk i speilet.

Reality check! Jeg vet ikke hvilke menn du henger med, men det florerer av veltrente, sunne og oppegående menn. Hvis du vil styre verden i stedet, får du gjøre noe med det, i stedet for å sutre som en 3-åring.

Tenk at det fremdeles, etter etthundreogfemti år med kvinnekamp, er noen som har slike holdninger...

Det som slår meg er at det er menn sin feil at kvinner ikke kler seg opp mer (om det er en sannhet at de engang har kledd seg opp mer, jeg treffer drøssevis av dollede kvinner dagen lang). Mange menn krever svært lite. De bryr seg ikke om hva kvinner kler seg i. De stiller få krav.

Hva med å stille krav og fortelle henne hva du vil at hun skal ha på seg. Fortell henne at hun ser strålende ut etterpå. Kan garantere at det kommer til å hende hyppigere og hyppigere etter en slik fremgangsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Reality check! Jeg vet ikke hvilke menn du henger med, men det florerer av veltrente, sunne og oppegående menn. Hvis du vil styre verden i stedet, får du gjøre noe med det, i stedet for å sutre som en 3-åring.

Jeg "henger" med helt normale menn. Flotte menn behøver dessuten ikke å være veltrente. Poenget er at jeg ikke dikterer eller bryr meg om hva menn har på seg. Forventer ikke at de skal kle seg opp for å tilfredstille mine behov. Når nabofyren kler seg i joggebukse og utvasket skjorte så driter vel jeg i det. Da forventer jeg selvfølgelig at han ikke legger seg bort i hva jeg har på meg. Min mann vet jeg liker når han har på bukser som fremhever baken hans, men jeg forstår og respekterer at han føler seg mer vel i bukser som ikke sitter stramt.

Og så et lite sidespor: Verden er gal og den er styrt av menn. Fakta!! :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Jeg tror du har et viktig poeng. Norske kvinner gidder ikke å gjøre seg raffinerte og være feminine for sine menn. Norske menn må ta til takke med dampveivalsere som sprader rundt med hengemager og store rumper - i Helly Hansen-klær.

Snakk om kjedelige norske kvinner. :frustrert:

Bor du på landet? :popcorn:

Flytt til en by - masse slanke, velkledde kvinner.

Det er mulig noen har gjort det, og fant ut det var mye greiere å se på rumper, pupper og ben. :lol:

:ler: Jeg tror også at enkelte menn har kvittet seg med speilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Noen har ikke bare forlagt speilet men de burde også ta en synstest.

Som kvinne ser jeg masse vakre, feminine kvinner på min vei gjennom Oslo. I sær sommermoten i år er veldig feminin, og høyhælte sko er virkelig i tiden. Så det burde være en kvinne for en hver smak der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen har ikke bare forlagt speilet men de burde også ta en synstest.

Som kvinne ser jeg masse vakre, feminine kvinner på min vei gjennom Oslo. I sær sommermoten i år er veldig feminin, og høyhælte sko er virkelig i tiden. Så det burde være en kvinne for en hver smak der ute.

Det er i Oslo alle de flotte damene er, det er det ingen tvil om.

Ellers rundt om kring i distriktene og på bygdene er kvinnene feite, går i regnværsjakker, ser ut som kuer (preget av fjøsene) og har fett hår. De går klosset, og er utrolig uhøflige.

Tror ikke vi finner Per Spook og hans likemenn på landsbygda i Norge, nei. Samtidig er det kvalmt med wannabees i Oslo og andre byer. Men Oslo har de lekreste kvinnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i Oslo alle de flotte damene er, det er det ingen tvil om.

Ellers rundt om kring i distriktene og på bygdene er kvinnene feite, går i regnværsjakker, ser ut som kuer (preget av fjøsene) og har fett hår. De går klosset, og er utrolig uhøflige.

Tror ikke vi finner Per Spook og hans likemenn på landsbygda i Norge, nei. Samtidig er det kvalmt med wannabees i Oslo og andre byer. Men Oslo har de lekreste kvinnene :)

Preget av fjøsene? :legrine: Ja for alle på landet har fjøs i hagen, og er feite.

Flytt til Oslo du, så vi på landet slipper å se deg, og høre deg sutre fordi vi ikke bruker tynnjakker, høge hæler og miniskjørt i snøstorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
Preget av fjøsene? :legrine: Ja for alle på landet har fjøs i hagen, og er feite.

Flytt til Oslo du, så vi på landet slipper å se deg, og høre deg sutre fordi vi ikke bruker tynnjakker, høge hæler og miniskjørt i snøstorm.

Feminime damer fryser ikke, visste du ikke det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...