Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Del Skrevet 22. juni 2007 Veier norske kvinner i snitt 5-10 kg mer enn italienske kvinner? Er norske kvinner tykkere enn sine kontinentale medsøstre? Hvis så, hva kan årsakene være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #2 Del Skrevet 22. juni 2007 Det stemmer nok at de fleste norske kvinner veier mer enn sine italienske søstre, av den enkle grunn at de fleste norske kvinner rager et hode høyere enn italienske kvinner. Følte meg som en kjempe da jeg var i Italia, og alle damene der gikk med høye hæler i tillegg - noe jeg ikke gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #3 Del Skrevet 22. juni 2007 Nå er det jo slik da at folk ser forskjellig ut i forskjellige deler av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #4 Del Skrevet 23. juni 2007 Det er jo unektleig interessant at kvinner i Italia spiser både sent og mye pasta, men forblir meget slanke. I Norge får vi høre at pasta er fy på grunn av karbohydratene. Likevel er norske kvinner tykkere. Hva er årsakene til at de norske er atskillig mer overvektige enn de italienske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bdog Skrevet 23. juni 2007 #5 Del Skrevet 23. juni 2007 Hva er årsakene til at de norske er atskillig mer overvektige enn de italienske? Målt i BMI er norske kvinner blant de slankeste i verden. Men BMI er gir høye kvinner en fordel. Sammenligner man to kvinner med ulik høyde, men samme BMI, vil den høyeste se feitest ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #6 Del Skrevet 23. juni 2007 Det er jo unektleig interessant at kvinner i Italia spiser både sent og mye pasta, men forblir meget slanke. I Norge får vi høre at pasta er fy på grunn av karbohydratene. Likevel er norske kvinner tykkere. Hva er årsakene til at de norske er atskillig mer overvektige enn de italienske? de gjør nok ikke det! når de blir 40-50 så er de nokså rund og mer enn det. det er vel samme regelen der som her; de som trener og passer maten, holder seg ung og sprek, kroppslig sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #7 Del Skrevet 23. juni 2007 En venninne av meg bor i italia og sier at de italienske kvinnene er fanantisk opptatt av kropp, utseende, klær og vekt. Hun har fått venner fra mange land der nede, men selv etter mange år i italia har hun få gode italienske kvinnelige venner. De jobber utrolig mye, har sjelden mer enn ett barn, som de har au-pair til og de stresser 24 timer i døgnet. Italia er ikke noe å trakte etter. Det kroppspresset som er der finner du også i Hellas; spania, Frankrike og mange andre land. Til og med iran, der kosmetiske operasjoner omtrent er et must. Glad for at jeg bor i et land hvor kvinner kan se normal ut og ikke hvor det å spise lite/foreta kosmetiske operasjoner heldigvis ikke er så utbredt. Tror ingenting på at de er lykkeligere enn oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #8 Del Skrevet 23. juni 2007 Tror ingenting på at de er lykkeligere enn oss. Nei, men mennene deres er nok det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 23. juni 2007 #9 Del Skrevet 23. juni 2007 Nei, men mennene deres er nok det. Snakk om å være overfladisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #10 Del Skrevet 23. juni 2007 Snakk om å være overfladisk! Er det å være opptatt av menns lykke det samme som å være overfladisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 23. juni 2007 #11 Del Skrevet 23. juni 2007 Nei, men mennene deres er nok det. Nettopp. Jeg tror du har et viktig poeng. Norske kvinner gidder ikke å gjøre seg raffinerte og være feminine for sine menn. Norske menn må ta til takke med dampveivalsere som sprader rundt med hengemager og store rumper - i Helly Hansen-klær. Snakk om kjedelige norske kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #12 Del Skrevet 23. juni 2007 Nettopp. Jeg tror du har et viktig poeng. Norske kvinner gidder ikke å gjøre seg raffinerte og være feminine for sine menn. Norske menn må ta til takke med dampveivalsere som sprader rundt med hengemager og store rumper - i Helly Hansen-klær. Snakk om kjedelige norske kvinner. Så når du får en datter og hun blir tenåring så vil du da oppfordre henne til å sulte seg, ta på seg tettsittende klær, kjøpe pupper til henne og si at hun må "ta seg ut" for at menn skal nyte synet av henne? Hva med å si "Vær deg selv jenta mi, og ikke la noen presse deg inn i en rolle som føles ukonfortabel"? Verden er gal,-og styrt av menn! Norske menn bør ta seg en god kikk i speilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PCDs Skrevet 23. juni 2007 #13 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Norske menn bør ta seg en god kikk i speilet. Det er mulig noen har gjort det, og fant ut det var mye greiere å se på rumper, pupper og ben. Endret 23. juni 2007 av PCDs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 23. juni 2007 #14 Del Skrevet 23. juni 2007 Nettopp. Jeg tror du har et viktig poeng. Norske kvinner gidder ikke å gjøre seg raffinerte og være feminine for sine menn. Norske menn må ta til takke med dampveivalsere som sprader rundt med hengemager og store rumper - i Helly Hansen-klær. Snakk om kjedelige norske kvinner. Tenk at det fremdeles, etter etthundreogfemti år med kvinnekamp, er noen som har slike holdninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. juni 2007 #15 Del Skrevet 23. juni 2007 Nettopp. Jeg tror du har et viktig poeng. Norske kvinner gidder ikke å gjøre seg raffinerte og være feminine for sine menn. Norske menn må ta til takke med dampveivalsere som sprader rundt med hengemager og store rumper - i Helly Hansen-klær. Snakk om kjedelige norske kvinner. Ja, for kvinner er jo selvfølgelig til for at menn skal ha noe fint å se på og hygge seg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2007 #16 Del Skrevet 23. juni 2007 Ja, for kvinner er jo selvfølgelig til for at menn skal ha noe fint å se på og hygge seg med. Som Ari Behn har uttalt til media: kvinnen er mannens smykke/juvel. Da bør kvinnen ta seg litt sammen og anstrenge seg for å se lekker ut for mannen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. juni 2007 #17 Del Skrevet 23. juni 2007 Som Ari Behn har uttalt til media: kvinnen er mannens smykke/juvel. Da bør kvinnen ta seg litt sammen og anstrenge seg for å se lekker ut for mannen, ja. Ja, når Ari Behn har sagt det er selvfølgelig sant. Jeg driter ærlig talt hardt i hva Ari Behn sier, og jeg skal love deg at menn som har den holdningen der finner seg muligens damer som er bra å se på, men de er garantert dumme som brød. Så kan man jo tenke seg hva det sier om Märtha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En vakker kvinne Skrevet 23. juni 2007 #18 Del Skrevet 23. juni 2007 Ja, når Ari Behn har sagt det er selvfølgelig sant. Jeg driter ærlig talt hardt i hva Ari Behn sier, og jeg skal love deg at menn som har den holdningen der finner seg muligens damer som er bra å se på, men de er garantert dumme som brød. Så kan man jo tenke seg hva det sier om Märtha. Si meg, hvor har du din informasjon fra, dette med at vakre kvinner er "dumme som brød"? Mener du at det ikek går å kombinere skjønnhet med fornuftighet og intelligens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. juni 2007 #19 Del Skrevet 23. juni 2007 Si meg, hvor har du din informasjon fra, dette med at vakre kvinner er "dumme som brød"? Mener du at det ikek går å kombinere skjønnhet med fornuftighet og intelligens? Det var virkelig ikke det jeg skrev. Jeg skrev at kvinner som vil være sammen med en mann som ser på kvinner kun som "et smykke for mannen" må være dumme som et brød. Har man litt vett i skallen finner man en mann som setter pris på at kvinner har intelligens også, uansett hvor vakre de måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 24. juni 2007 #20 Del Skrevet 24. juni 2007 Nettopp. Jeg tror du har et viktig poeng. Norske kvinner gidder ikke å gjøre seg raffinerte og være feminine for sine menn. Norske menn må ta til takke med dampveivalsere som sprader rundt med hengemager og store rumper - i Helly Hansen-klær. Snakk om kjedelige norske kvinner. Jeg tror norske kvinner ville sakt mye av det samme om norske menn. Norske menn er ikke akkurat kjennt for å være de som tar mest vare på seg selv, og trenden med å gå opp i vekt gjelder mer for menn enn kvinner syntes jeg å huske. Selv er jeg veldig glad for at vi lever i et samfunn hvor utseende ikke er det eneste som betyr noe. Så kan dere som bare er opptatt av dette heller sitte å syte i fred, vi andre overser dere og lever slik som gjør oss lykkelige. Hilsen ei som har en date med Pizza og smågodtskåla i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå