Gå til innhold

Murfedager


Murf

Anbefalte innlegg

Ok, da.

Savnet KG-jentene, så jeg kom tilbake.

Oppdatering; vi har flytta fra Oslo, jeg er ferdig med permisjonen, og nå leter vi etter hus til oss og jobb til mannen. Det er uvant å være tilbake i jobb, og i tillegg ny jobb med personalansvar, men dagene går fort!

Kveldene også. Savner Bølleliten på dagtid, men jeg ser at gutta har det superbra sammen hjemme. At mannen får fire måneder sammen med gutten vår på dagtid er investering. Allerede nå ser jeg at jeg har gitt slipp på å vite "alt", nå er det min tur å spørre om rutinene. Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Tilbake, men tydeligvis ikke så ofte?

En uke igjen til ferie, og jeg gleder meg veldig! Skal ha en uke ferie i sommer, og da skal vi på slektstreff, familetreff for alle penga!

Ok, jeg innrømmer, det er tøft å flytte til nytt sted uten den store vennekretsen. Er litt sulteforet sosialt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye tid til strikking og datasurfing når man ikke har vennekretsen i umiddelbar nærhet... På tide å skjerpe seg og prøve å knytte litt kontakter! Men hvor? I disse ferietider er det jo ikke noe organiserte steder å treffe noen, folk her drar på hytta og blir der i helgene.

Mens vi har bodd her i en måned, har jeg strikket et sjal i hullstrikk (stort!), 2 x ullbukse til barnehagebruk, en lue og er igang med bukse nr 3 til gave....Mye fritid på kveldene? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der, så lenge varte det! :klappe:

Jeg har flyttet noen ganger i livet, til utlandet også (med språkproblemer), og min erfaring er at man må gi ting et halvt år, før man knytter til seg venner. Når krapylet begynner i barnehagen, når dere finner hus osv. så skal du se det dukker opp venner i en fei. Så i mellomtiden får du kose deg med oss! :klem:

Jøss, høres ut som om du er strikkeentusiast for tiden. Du får begynne på julegavene da vet du, godt med ting som er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Hmm... Kanskje vi skal lage en felles dagbok, Imax, Murf, Lava og kaffedama? (Og Murmel?) Så kan vi skrive akkurat så sjelden det passer oss, men slipper å sjekke flere andre dagbøker etter oppdatering? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje ikke så dumt å lage en fellesdagbok? Jeg er elendig på oppdatering for tiden, blir mest blogging.

Burde lagt meg, men deilig å sitte å småsløve.

Oppdatering om Bølleliten; han har begynt å gå! :overrasket:

Elleve måneder stabber han bortover gulvet, men foretrekker fremdeles krabbing hvis han skal skynde seg feks etter katten. Han tok noen skritt 9 1/2 måned gammel, men har ikke vist særlig interesse med å fortsette med det før nå. Ingen hast for oss, jo mere mobil han er, jo mer styr er det. :ler:

Det er mye jobbing for tiden, jeg har mange seksdagers uker foran meg pga ferieavviklinga og vansker med vikarskaffing. Det er problemet med å flytte til gokk, jeg kan ikke bare spørre noen venninner om hjelp.

Vi skal på visning i morra, spent! Det er lite hus til salgs, så nå skal vi se på et som egentlig er dyrere enn vi hadde tenkt, men som har ligget ute en måned uten å bli solgt, så kanskje vi kan få det til under takst? Takst er 2 950 000, vi håper på 2 700 000, høhø. Satser på desperate selgere. Det er ok å bo hos mamma, men jeg savner tingene mine, spesielt klærne som er umulige å finne. Og mannen begynner å gå på veggen av å ikke ha tingene sine fremme, og få spilt litt musikk/satt opp det musikkrommet han drømmer om. Ikke bare å bo hos svigermor, tror det er enklere for meg siden jeg er vant med å bo her fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Felles dagbok hadde vært noe ja. Måtte lete lenge før jeg fant deg nå, og har ikke klart å spore opp noen av de andre i denne jakten. Men de er vel der noe sted kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo snuppa! Alt bra? Tenker du har nok å gjøre for tiden, så mye som skjer med jobb og unge og nå også hus!

Ville bare dra denne opp og vise at noen av oss må holde liv i deg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt hus, ja! Men vi får ikke flytte inn før midten av oktober. To måneder til hos hu mor, altså. Men nå har vi iallefall en dato å forholde oss til, ikke bare "når vi finne et hus". Det ble huset til 2,4 istedet for 2,8, deilig å ikke skulle ha 400 000 mer i lån, egentlig.

Onsdag begynner arvingen i barnehagen! Korte dager i starten, så innkjøringa skal gå greit. Han trenger ikke være der lange dager nå, fordi mannen har ingen jobb ennå, men ønsker å kunne ta noen vikaroppdrag. Og da er det greit å ha kjørt inn litt, så overgangen ikke blir for stor.

Vakre, lille kjekkasen er nå blitt ett år! Vi er fantastisk glade i ham og elsker å bruke tid sammen med ham, og duverden så deilig det er når han har lagt seg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med bursdagen kjekken :bursdag:

Håper det går greit å bo hos mor litt til, tiden går nok fort skal du se. Og nå vet dere jo når det blir, så da er det ikke så pyton som å ikke vite.

Håper det går greit på jobben?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Vakre, lille kjekkasen er nå blitt ett år! Vi er fantastisk glade i ham og elsker å bruke tid sammen med ham, og duverden så deilig det er når han har lagt seg. :sjenert:

Dette høres VELDIG kjent ut! :fnise:

Gratulerer med ettåring! Og hus! :)

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...