Gå til innhold

Babyprosjektet vårt er i gang!


Mirabella76

Anbefalte innlegg

Hei!

Ikke meningen å blande meg inn altså...

Men jeg bare må si noe... :sjenert: Forenlig med ovulasjon mener det samme som at du hadde eggløsning da prøvene ble tatt :jepp:

Sikker på at du ikke har eggløsning tidligere enn du tror da...?

(Bare en tanke altså, dette vet du jo selvsagt best selv)

Samtidig synes jeg det var lumpent gjort av legen din å sende deg et sånt brev. :kjefte:

Lykke til :klemmer:

Koseleg at du legg igjen eit spor i dagboka mi, Lurveline! :jepp:

Eg skal prøva å finna ut av akkurat kva dato eg tok dei første blodprøvane, men eg trudde ganske sikkert at det var nokre dagar før EL. Denne syklusen hadde eg EL tidlegare enn vanleg, allerede på CD 11/12, så det er ingen mulighet for at EL har skjedd før det. Eg brukar EL-testar for å finna EL, i tillegg til temping, så eg har ganske god oversikt på akkurat det.

Litt dårlig av legen min å senda meg prøvesvara i posten, ja - uten noko som helst forklaring.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurveline: No har eg funne ut at eg tok dei første blodprøvane den 12.september, som var på CD8 i syklusen min. Eg hadde positive EL-testar på CD 11 og 12, så det stemmer absolutt ikkje at eg har hatt EL den dagen prøvane vart tatt! Så no vart eg ikkje noko klokare likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hmmmm, merkelig lege du har! Synes å huske at jeg leste et annet tilfelle her inne om en lege som sendte et brev til en pasient, hvor det stod ting den pasienten overhode ikke hadde noe grunnlag for å forstå... Merkelig at de gjør det! :nei:

Når er det du skal tilbake til legen? Du finner jo ut av det da, men var jeg deg ville jeg ringt og hørt (jeg er veldig utålmodig, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hmmmm, merkelig lege du har! Synes å huske at jeg leste et annet tilfelle her inne om en lege som sendte et brev til en pasient, hvor det stod ting den pasienten overhode ikke hadde noe grunnlag for å forstå... Merkelig at de gjør det! :nei:

Når er det du skal tilbake til legen? Du finner jo ut av det da, men var jeg deg ville jeg ringt og hørt (jeg er veldig utålmodig, da...)

Ja, eg må seia det var litt merkelig gjort av legen min! Eg har absolutt ingen forutsetningar for å forstå det som står i brevet. Med litt hjelp, har eg klart å funne ut kva hormon eg har for høgt nivå av. Men eg anar jo ikkje kva konsekvensar det har, å ha for høgt nivå av desse hormona. :( Og det at prøvane liksom visar at eg har hatt eggløysing, er jo også heilt på trynet - sidan eg tok blodprøvane i god tid før eg hadde EL. Skjønnar ingenting eg. :tristbla:

Eg har time hos fastlegen min 11. oktober, men det er jo ei stund til enda. Trur ikkje det nyttar å prøva å ringa legen min. Får aldri snakka med henne uansett. Det er alltid ein mann som tek telefonen. Eg har spurt før om å få snakka meg legen min, evt at ho kan ringa meg tilbake - men det får eg aldri. Han seier berre at eg må bestilla ein legetime, viss eg vil snakka med legen. Så eg må nok berre smøra meg med tålmodighet til den 11.!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg må seia det var litt merkelig gjort av legen min! Eg har absolutt ingen forutsetningar for å forstå det som står i brevet. Med litt hjelp, har eg klart å funne ut kva hormon eg har for høgt nivå av. Men eg anar jo ikkje kva konsekvensar det har, å ha for høgt nivå av desse hormona. :( Og det at prøvane liksom visar at eg har hatt eggløysing, er jo også heilt på trynet - sidan eg tok blodprøvane i god tid før eg hadde EL. Skjønnar ingenting eg. :tristbla:

Eg har time hos fastlegen min 11. oktober, men det er jo ei stund til enda. Trur ikkje det nyttar å prøva å ringa legen min. Får aldri snakka med henne uansett. Det er alltid ein mann som tek telefonen. Eg har spurt før om å få snakka meg legen min, evt at ho kan ringa meg tilbake - men det får eg aldri. Han seier berre at eg må bestilla ein legetime, viss eg vil snakka med legen. Så eg må nok berre smøra meg med tålmodighet til den 11.!

:klø: Må si det er et merkelig system hos legen din! Først sender hun et brev som er uforståelig for alle som ikke har gått fem år med legestudier, og så får du ikke snakket med legen din, du må bestille time!! :nei::sjokkert:

Vet ikke om det er vanlig, å få snakke med legen sin om man ringer jeg. Men jeg tror det, for jeg har alltid fått lov til det om det har vært noe jeg har lurt på. Dessuten har jeg hørt at leger har telefontid, hvor pasientene kan ringe og spørre om det er noe de lurer på... mulig jeg tar feil.

Du kan alltids google det da, hva det betyr at du har for høyt nivå av et hormon- men det er igjen kanskje ikke så smart. Man kan jo ikke stole på alt som står på nettet, og man kan bli unødvendig skremt av hva man finner ut av.

Lenge å vente til 11.oktober, ja :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg sjønner hvordan du har det, jeg tenker også at kanskje jeg aldri får barn og det er det verste jeg kan tenke meg. Selv om jeg fortsatt er positiv så kommer det dager når jeg ikke føler meg så bra.

Håper du får svar når du skal til legen, det verste er å ikke få noe svar i det hele tatt. Har opplevd det flere ganger at jeg kommer ut av legekontor like dum som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Blander meg jeg også. Når det står at verdiene dine er forenelige med ovalusjon, så betyr det rett og slett at eggløsning er mulig med de verdiene du har.

(Motsatt ville jo vært at de var uforenelige med ovalusjon- altså at det ikke var mulig å ha eggløsning med de verdiene).

Kroppen din har altså gjort de rette forberedelsene til eggløsning, og det er vel egentlig alt du trenger å skjønne ut fra det brevet du har fått. Så regner jeg med at resultatene fra neste blodprøve vil fortelle deg om forberedelsene faktisk førte fram til eggløsning.

Tror ikke du skal teke så mye på for høye verdier etc, de er tydeligvis ikke så unormale at du ikke kan få eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Må si det er et merkelig system hos legen din! Først sender hun et brev som er uforståelig for alle som ikke har gått fem år med legestudier, og så får du ikke snakket med legen din, du må bestille time!! :nei::sjokkert:

Vet ikke om det er vanlig, å få snakke med legen sin om man ringer jeg. Men jeg tror det, for jeg har alltid fått lov til det om det har vært noe jeg har lurt på. Dessuten har jeg hørt at leger har telefontid, hvor pasientene kan ringe og spørre om det er noe de lurer på... mulig jeg tar feil.

Du kan alltids google det da, hva det betyr at du har for høyt nivå av et hormon- men det er igjen kanskje ikke så smart. Man kan jo ikke stole på alt som står på nettet, og man kan bli unødvendig skremt av hva man finner ut av.

Lenge å vente til 11.oktober, ja :troest:

No har eg leita litt rundt på nettet, og det var ikkje noko lurt. No er eg berre enda meir stressa enn før. :sjenert: Eg har jo fått påvist ein cyste på den eine eggstokken, for 1/2 års tid sidan. Eg håpte det berre var ein vanncyste, og at den var vekke no. Legen min sa at det var mulig å sjå på blodprøvane, om cysten fortsatt var der. Og når eg går inn på nettet og les om for høge progesteronverdiar, så er eggstokkcystar nevnt. Og enda verre, ordet tumor såg eg også nevnt ein plass, i samanheng med for høgt progesteronnivå. Og masse anna dritt. :( Uff, eg skulle aldri ha gått inn på nettet og lest. :trist:

Prøvde å ringa til fastlegen min i dag tidleg, men eg kom sjølvsagt berre til han mannen som alltid svarar på telefonen. Får aldri snakka med fastlegen min, når eg ringer. Er nødt til å bestilla legetime, for å få snakka med henne! Eg ringte både pga prøvesvara, og fordi eg har begynnande urinveisinfeksjon. Han sa at han skulle snakka med legen min, og ringa tilbake seinare i dag - men det gjorde han aldri! :sur: Så no veit eg ikkje heilt kva eg gjer. Kanskje eg berre får venta til 11. oktober, når eg har legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg sjønner hvordan du har det, jeg tenker også at kanskje jeg aldri får barn og det er det verste jeg kan tenke meg. Selv om jeg fortsatt er positiv så kommer det dager når jeg ikke føler meg så bra.

Håper du får svar når du skal til legen, det verste er å ikke få noe svar i det hele tatt. Har opplevd det flere ganger at jeg kommer ut av legekontor like dum som før.

Bra du skjønnar meg! :) Mitt aller største mareritt, er å forbli barnlaus resten av livet. Det hadde eg ikkje haldt ut. Livet mitt kunne aldri ha blitt bra, om eg fekk ein slik beskjed, at eg aldri kunne få barn. Derfor blir eg så bekymra når eg får slike prøvesvar som eg har fått no, og ikkje anar kva det betyr. :( Eg skal iallfall kreva å få eit ordentlig svar, når eg skal til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Blander meg jeg også. Når det står at verdiene dine er forenelige med ovalusjon, så betyr det rett og slett at eggløsning er mulig med de verdiene du har.

(Motsatt ville jo vært at de var uforenelige med ovalusjon- altså at det ikke var mulig å ha eggløsning med de verdiene).

Kroppen din har altså gjort de rette forberedelsene til eggløsning, og det er vel egentlig alt du trenger å skjønne ut fra det brevet du har fått. Så regner jeg med at resultatene fra neste blodprøve vil fortelle deg om forberedelsene faktisk førte fram til eggløsning.

Tror ikke du skal teke så mye på for høye verdier etc, de er tydeligvis ikke så unormale at du ikke kan få eggløsning.

Velkommen til prøvedagboka mi, cand.intet! :klem:

Ok, så det er det "Forenlig med ovulasjon" betyr! Då blir det spennande å sjå om blodprøvane eg tok etter EL, viser at eg faktisk har hatt EL eller ikkje. Kjekt å vita at alt låg til rette for det før EL iallfall. ;) Eg får jo alltid positive EL-testar, så sånn sett har eg jo rekna med at alt ligg til rette for at ei eggløysing skal kunne skje. Det som er spennande, er jo om EL faktisk skjer! Blir jo litt usikker på det, når eg har for høge verdiar av nokon hormon, før EL...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg leita litt rundt på nettet, og det var ikkje noko lurt. No er eg berre enda meir stressa enn før. :sjenert: Eg har jo fått påvist ein cyste på den eine eggstokken, for 1/2 års tid sidan. Eg håpte det berre var ein vanncyste, og at den var vekke no. Legen min sa at det var mulig å sjå på blodprøvane, om cysten fortsatt var der. Og når eg går inn på nettet og les om for høge progesteronverdiar, så er eggstokkcystar nevnt. Og enda verre, ordet tumor såg eg også nevnt ein plass, i samanheng med for høgt progesteronnivå. Og masse anna dritt. :( Uff, eg skulle aldri ha gått inn på nettet og lest. :trist:

Prøvde å ringa til fastlegen min i dag tidleg, men eg kom sjølvsagt berre til han mannen som alltid svarar på telefonen. Får aldri snakka med fastlegen min, når eg ringer. Er nødt til å bestilla legetime, for å få snakka med henne! Eg ringte både pga prøvesvara, og fordi eg har begynnande urinveisinfeksjon. Han sa at han skulle snakka med legen min, og ringa tilbake seinare i dag - men det gjorde han aldri! :sur: Så no veit eg ikkje heilt kva eg gjer. Kanskje eg berre får venta til 11. oktober, når eg har legetime?

Ops... Sorry for at jeg nevnte å søke på nettet :sjenert:

Ikke bekymre deg for mye nå da, vent og snakk med legen din først! Du kan ikke bestille en ny time da, før 11.oktober? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops... Sorry for at jeg nevnte å søke på nettet :sjenert:

Ikke bekymre deg for mye nå da, vent og snakk med legen din først! Du kan ikke bestille en ny time da, før 11.oktober? :klø:

Det går bra...trur eg.

Han der "legesekretæren" ringte meg tilbake i går. Han meinte at eg ikkje trengte å bestilla ny tome hos legen før 11. oktober, fordi viss legen hadde mistenkt at prøvane viste noko gale, så ville ho ha ringt meg. Men eg har ein følelse av at legen min ikkje har heilt peiling. Det viser seg nemlig ut frå det som står i brevet, at legen min har konkludert med at eg hadde eggløysing på det tidspunktet prøvane er tatt! Men det stemmer jo absolutt ikkje. Då eg tok prøvane, var eg kun på CD 8 i syklusen, og eg fekk ikkje positive EL-testar før på CD 11 og 12! Så viss legen min trur at det høge hormonnivået kjem av at eg hadde eggløysing, så tek ho veldig feil. Derfor er eg fortsatt bekymra, men eg blir vel fint nødt til å venta til 11. oktober likevel.

I går kom mensen for fullt, så no er eg endelig i gang med min andre ordentlige prøveperiode. :) Tempen min sank heldigvis kraftig då mensen kom, og det synst eg er flott! For no vil eg ha ein normal syklus igjen - ikkje ein slik tullesyklus som eg nettopp har hatt, med berre lutealfasetempar før EL!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... håper ikke du går og bekymrer deg alt for mye nå da :troest:

Så bra TR kom, så får du begynt på en "ordentlig" prøveperiode! :hoppe: :juhu:

Krysser fingrene for en ordentlig prøveperiode med ordentlige, fine temperaturer! Hvis ikke blir det :kjefte:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... håper ikke du går og bekymrer deg alt for mye nå da :troest:

Så bra TR kom, så får du begynt på en "ordentlig" prøveperiode! :hoppe: :juhu:

Krysser fingrene for en ordentlig prøveperiode med ordentlige, fine temperaturer! Hvis ikke blir det :kjefte:

:fnise:

No er det heldigvis mindre enn ei veke igjen, til eg skal til legen. Gruar meg, men håpar det går bra.

Tempen steig litt i dag, etter å ha vore lav og fin fram til no. Håpar det berre er fordi eg var varm i dag, då eg våkna. Pleier å sova med vinduet åpent, noko eg ikkje gjorde i natt.

For sidan dette blir ein ordentlig prøveperiode, så er tempen min heilt nødt til å oppføra seg fint! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med PP2 :) Håper det blir en ordentlig PP ikke en tulle PP :fnise:

Tusen takk for det, GlamCat! :klemmer:

Ja, eg håpar virkelig at dette ikkje blir nokon tullesyklus, for då klikkar eg. :sur:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke er så lenge til du skal til legen. Det går nok bra, skal du se! Blir bra å få oppklart hva den tullete legen din mener...

Høres sannsynlig ut at tempen din var høy pga du lå uten vinduet oppe... Blir ikke tempene påvirket av det om du er veldig varm når du våkner hvis det f.eks har vært veldig varmt vær eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke er så lenge til du skal til legen. Det går nok bra, skal du se! Blir bra å få oppklart hva den tullete legen din mener...

Høres sannsynlig ut at tempen din var høy pga du lå uten vinduet oppe... Blir ikke tempene påvirket av det om du er veldig varm når du våkner hvis det f.eks har vært veldig varmt vær eller lignende?

Ja, det er bra at eg snart har legetime, sjølv om eg gruar meg. Håpar virkelig at alt er i orden.

Eg var berre litt varm, då eg våkna i går tidleg, så eg veit egentlig ikkje kor storet utslag det gjorde på tempen. I dag tidleg var eg like varm, fordi eg som med vinduet igjen i natt og, men tempen var litt lavare i dag. Så eg veit ikkje heilt kva eg skal tru. Men men, eg kan iallfall ikkje klaga på tempen min no, i forhold til slik den var forrige syklus - for då var tempen skyhøg før EL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...