Gå til innhold

Loette p-piller


Gjest Gjest_mimmi_*

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mensen i tre uker når jeg begynte på pillene, var også plaget med mellomblødninger. Det gikk over etter hvert....Har prøvd yasmin også, disse fikk jeg også mellomblødninger av... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Imsdal

Jeg har gått på loette i en uke nå og er veldig spent på hvordan det går.. Er vel kanskje litt tidlig å si :)

Startet ikke på mens første dag, helt "umulig" for meg å ha mens neste gang den kommer så jeg håper det går fint å hoppe over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Loette_*

Loette var en drøm det første brettet jeg tok. Kvisene forsvant - huden ble mer og mer babymyk, jeg fikk høre fra venner at puppene mine ble større, kroppen fikk fin figur osv. :-D

Etter det første brettet tenkte jeg at jeg bare kunne gå rett til andre brett for å utsette mensen, slik jeg hadde gjort med Microgynon som alltid hadde gått fint. Det endte med at jeg fikk mensen fra dag 1 jeg startet på det andre brettet med Loette, kvisene poppet frem, (pga jeg får alltid kviseutbrudd i mensperioden) og jeg fikk kraftige blødninger. Hver dag i Mai hadde jeg blødninger, jeg fikk blodmangel, var ofte trøtt og lei, og årsprøvene på skolen gikk elendig. :(

Etter det andre brettet med Loette klarte jeg ikke mer og skiftet til Yasmin, for jeg har hørt at det har ca samme effekt som Loette, bare at Yasmin hjelper bedre mot kviser (reduserer 60% av kvisene), har mer hormoner og kan derfor gi større pupper enn Loette osv, noe jeg ikke ser på som en ulempe. :P

Jeg har nå gått på Yasmin i 4 dager og har ikke merket noe utenom at mensen er borte og kvisene forsvinner mer og mer. Herlig å slippe å blø nå i varmen. Legen rådet meg å ta 4-5 brett med Yasmin i strekk for å slippe mensen. Fikk en del blodmangel av blødningene fra Loette, så nå skal det bli deilig å slippe mer. ;)

Jeg tror at Loette er en veldig bra pille for noen, den fungerte bra for meg det første brettet, MEN den er elendig til å utsette mensen med. Dersom jeg hadde spist det første brettet, så hatt en pillefri uke med mensen, og deretter begynt på brett nr 2, i stedet for å ta brettene i strekk, tror jeg at jeg hadde sluppet all blødningen. For noen kan Loette være en superpille, mens for andre ikke.

Lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Loette tror jeg går greit for meg, men fikk blodspor i trusen en dag midt i brettet, og en annen kveld med intens hodepine som gikk over (men jeg får hodepine enkelte ganger i egen syklus pga hormonforandringer). Ellers ikke noe særlig mye annet og er fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er helt grei, bortsett fra når jeg utsetter mensen eller ikke tar den på samme tid.

Et annet stort problem jeg har fått av Loette det siste halvåret er nedsatt lyst. Tror jeg skal bytte merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Sandbekken

Hei! jeg har akkurat begynt på Loette, tok den første pillen i dag!

Tidligere har jeg brukt zeracette (som ga meg konstant mens og veldig negative tankemønster)

og Conludag (som ga meg sopp og grusomt mye utflod, noe jeg håper kan endre seg nå!)

Egentlig er jeg anbefalt å ikke bruke vanlige p-piller pga et skummelt mønster av blodpropp i familien.

Men nå har jeg prøvd det jeg kan prøve av minipiller, og ingenting fungerte, så etter litt masing fra meg skrev legen ut resepten.

Jeg spurte om det kunne være fare for blodpropp for meg pga familiehistorien, da sa legen bare at det kommer uansett ikke til å skje før om mange år..

Har jeg gjørt noe dumt nå?? :(

Hvis jeg finner ut at disse heller ikke virker så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Barn er ikke noe jeg vil ha enda heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! jeg har akkurat begynt på Loette, tok den første pillen i dag!

Tidligere har jeg brukt zeracette (som ga meg konstant mens og veldig negative tankemønster)

og Conludag (som ga meg sopp og grusomt mye utflod, noe jeg håper kan endre seg nå!)

Egentlig er jeg anbefalt å ikke bruke vanlige p-piller pga et skummelt mønster av blodpropp i familien.

Men nå har jeg prøvd det jeg kan prøve av minipiller, og ingenting fungerte, så etter litt masing fra meg skrev legen ut resepten.

Jeg spurte om det kunne være fare for blodpropp for meg pga familiehistorien, da sa legen bare at det kommer uansett ikke til å skje før om mange år..

Har jeg gjørt noe dumt nå?? :(

Hvis jeg finner ut at disse heller ikke virker så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Barn er ikke noe jeg vil ha enda heller..

Tror ikke jeg hadde turt det. Hva med psprøyte eller pstav? Er det like stor risiko for blodpropp med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
Tror ikke jeg hadde turt det. Hva med psprøyte eller pstav? Er det like stor risiko for blodpropp med de?

Det er vel en rissiko for blodpropp med Sprøyte og stav også.. Vil jeg tro.. :/

Jeg snakket med legen om dette, og hum mente at om jeg får like plagsome bivirkninger mens jeg bruker pstav eller sprøyte så er det jo ikke bare til å stoppe på dagen.. i hvert fall ikke om man har tatt en sprøyte..

Jeg prøver å finne ut hvor stor faren er for å få blodpropp med Loette, men jeg forsto ikke helt det de hadde skrevet i pakkningsvedlegget.. Loette har jo mindre hormoner i seg enn andre ppiller, så det skulle vel ikke være like farlig?.. Uff.. tenker litt høyt nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en rissiko for blodpropp med Sprøyte og stav også.. Vil jeg tro.. :/

Jeg snakket med legen om dette, og hum mente at om jeg får like plagsome bivirkninger mens jeg bruker pstav eller sprøyte så er det jo ikke bare til å stoppe på dagen.. i hvert fall ikke om man har tatt en sprøyte..

Jeg prøver å finne ut hvor stor faren er for å få blodpropp med Loette, men jeg forsto ikke helt det de hadde skrevet i pakkningsvedlegget.. Loette har jo mindre hormoner i seg enn andre ppiller, så det skulle vel ikke være like farlig?.. Uff.. tenker litt høyt nå :(

Nei, det er vel mindre fare enn med feks Diane. Men om du er veldig obs på det, så går det vel bra:) Har du fått ny time med legen for kontroll etter å ha brukt de en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
Nei, det er vel mindre fare enn med feks Diane. Men om du er veldig obs på det, så går det vel bra:) Har du fått ny time med legen for kontroll etter å ha brukt de en stund?

Nei, har ikke fått noen kontrolltime.. Men jeg har tenkt å bestille når det har gått en stund :) Hvor lenge tror du jeg skal gå før jeg tar en kontroll? Og hva eksakt er det man kontrollerer da? Blodtrykk og kolesterol??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fått noen kontrolltime.. Men jeg har tenkt å bestille når det har gått en stund :) Hvor lenge tror du jeg skal gå før jeg tar en kontroll? Og hva eksakt er det man kontrollerer da? Blodtrykk og kolesterol??

Tror det er blodtrykk de kontrollerer. 3 mnd er kanskje passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
Tror det er blodtrykk de kontrollerer. 3 mnd er kanskje passe?

Da skal jeg bestille time :) Jeg er litt redd nå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Loette siden Trionetta gikk ut av produksjon, og har ikke noe problem med å utsette mensen med de..

Jeg tar en pakke sammenhengende, så har jeg mensen hver tredje måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg gikk på loette i 3 år. Var egentlig fornøyd. Ingen mellomblødning. Veldig kort mens(3-4 dager med lite blod). Fikk større pupper. Om huden ble bedre husker jeg ikke.

Trengte da ny resept, men på det tidspunktet var det veldig hektisk så jeg hadde ikke mulighet å komme meg til legen. Følte etterhvert at jeg hadde det bedre med meg selv og diskuterte det med kjæresten og vi bestemte oss for at jeg skulle prøve noen måneder til uten p-piller. ( han hadde lagt merke til at jeg hadde det bedre med meg selv (og at jeg ikke ble like fort sint)) Det var etter dette at jeg virkelig forstod at pillene hadde forandret på humøret mitt uten at jeg visste det. Indre uro og sinne ble borte.

Jeg tror jeg aldri kommer til å hormonell prevensjon igjen. Spesielt siden Loette angivelig har minst hormoner i seg - hvordan ville jeg da har reagert på et annet merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Loette i flere år nå. Husker ikke helt hvor lenge.. Før det gikk jeg på Ceracette men måtte slutte fordi jeg fikk så tynne slimhinner. :( Loette har funket veldig bra egentlig. Ikke vært spesielt plaget med soppinfeksjoner som jeg blir av piller med mye hormoner, og jeg hopper stort sett over "mensen".. :) Legen sier dette ikke er noe problem og da ser jeg ikke helt vitsen med å ha den.

Men nå har jeg litt problemer med tynne slimhinner igjen tror jeg, så jeg har egentlig mest lyst å slutte med piller totalt.. :( Også fått litt mer sopp men det kan henge sammen med at jeg blir sår. Det er sikkert en ond sirkel-- Høna eller egget lissom ;) Mulig jeg får litt uren hud av å slutte på de, men hadde vært fint å sluppet å bli så sår av sex så ofte.. For det er ganske irriterende.. Spes med ny kjæreste!

Tilbake til saken, Loette er det som har funket aller best for meg. Har fått noen få mellomblødninger, men dette har vært om jeg var litt forsinket med en pille eller noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_sandra_*
hei!

Jeg fikk resepten på loette for to uker siden jeg har nå hatt mensen i to uker i strekk og blør som en hest!

Jeg er konstant deprisiv, gråter for ingen ting og har mistet matlysten!

Noen som har dette? eller er det bare jeg som ikke tåler disse pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest mamma..

hei.. jeg gikk på loette i 2 år før jeg valgte å bli gravid..hadde da ingen plager eller mellomblødninger. men nå, 6måneder etter fødselen, har jeg begynt på de samme p pillene og nå stemmer ikke noe.. første brettet fungerte greit, men mensen kom 2 dager tidligere. det er jo vanlig tenkte jeg. andre brettet kom mensen 4 dager før.. og nå på d 3brettet kom mensen en uke for tidlig..!! jeg blør ikke rødt heller det er mer mørk brun og lys brun..og selv om mensen kommer tidligere varer den til jeg starter på nytt brett.. hvorfor stemmer det ikke lenger??? hadde jo ingen slike blødninger før jeg ble gravid.. kan det ha noe med at jeg har blitt mamma?? og at jeg kanskje trenger sterkere hormon piller..? hva tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Hanne_*

Jeg brukte Loette i 3mdr før jeg fikk blodpropp, og som hun over her - jeg vil ikke anbefale p-pille til noen uten at du har testet deg for Faktor V-laiden, noe helsesøster og leger ikke spørr om da de skriver ut resept. Derimot minipillen Cerazette (som er uten østrogen)er verdt å vurdere.

Det er kun hormonprevangsjon med hormonet østrogen i hvor risikoen for blodpropp er. Derfor er det ingen problem bruke: p-stav, mini-pillen, hormonspiral, p-sprøyte, p-plaster osv.

Selv fikk jeg satt inn hormonspiral uken etter jeg kom hjem fra sykehuset - noe jeg er kjempefornøyd med!

GÅ FOR NOE HVOR DU IKKE RISIKERER HELSA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! takk for info og din erfaring!skal forhøre meg om Faktor V-laiden. Bare en ting ang p-plaster,fra pasienthandboka.no: "Prevensjonsplaster (p-plaster) inneholder de samme hormoner som finnes i p-piller. Det vil si en kombinasjon av 2 hormontyper: østrogener og gestagener."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...