Gå til innhold

Loette p-piller


Gjest Gjest_mimmi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mimmi_*

Hei! Har fått resept på loette p-piller i dag. Søkte litt på loette på forumet her, og ser at det er mange på denne pillen som er plaget med mellomblødninger. Lurer egentlig bare på hva det vil si å ha mellomblødninger? Jeg mener, er det store blødninger som gjør at det blir angstpreget å gå ut uten å være beredt på en blødning, eller er det så lite at det ikke har så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble plaget av det en del, så jeg byttet :) Det var ikke veldig mye blødninger, men var irriterende å gå rundt i lang periode å ha "små-mensen".

Du får se hva som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mellomblødninger noen dager, men det gikk veldig fort over. Og det var ikke mye det blødde heller. Men som Miros sier så kommer mensen på de "vanlige" pillene hvis jeg utsetter mensen flere ganger på rad, så det prøver jeg å unngå. Ellers er jeg kjempefornøyd med Loette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det er det jeg har. bare at jeg trodde det het lolette, eller er det to forskjellige? Uansett visst det er samme så har jeg ikke vært plaget med dem, har nå hatt det i 4 mnd. Ikke noe vekt økning, ikke noe mere søtbehov, ikke nedsatt sex lyst, ikke mellomblødninger, mensen kommer i den pillefrie uka, og ferdig til jeg begynner på neste brett! Egentlig bare fint og flott :)

Og ja, de er ikke søte, de smaker ingen verdens ting! Så jeg blir ikke kvalm av å ta dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hei! Har fått resept på loette p-piller i dag. Søkte litt på loette på forumet her, og ser at det er mange på denne pillen som er plaget med mellomblødninger. Lurer egentlig bare på hva det vil si å ha mellomblødninger? Jeg mener, er det store blødninger som gjør at det blir angstpreget å gå ut uten å være beredt på en blødning, eller er det så lite at det ikke har så mye å si?

Aldri vært plaget med mellomblødninger med Loette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
lurer på om det er det jeg har. bare at jeg trodde det het lolette, eller er det to forskjellige?

Det er ikke noe som heter lolette, så det er nok loette du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mimmi_*

Åh, herlige svar folkens, ble litt roligere nå i forhold til å begynne på denne pillen. Får vel bare prøve og se hva som skjer, og håpe disse funker bedre enn tidligere merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Jeg var ikke plaget med mellomblødninger i det hele tatt da jeg gikk på loette, bortsett fra at mensen kunne komme mens jeg fremdeles tok aktive piller hvis jeg tok 3 brett på rad for å utsette.

Har hatt samme problemet. Noen som har peiling på hva det kommer av?

Og er p-pillene like sikre selv om man får mensen mens man tar aktive piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Hei. Har vært å fått Loette p-piller.

lurer på om det er noen som har bivirkninger på de ?

Du har jo det som står i paknngsvedlegget, men her er fra felleskatalogen:

Bivirkninger: Bruken av kombinasjonspreparat er assosiert med en økt risiko for arterielle og venøse tromboser og tromboemboliske tilstander, inkl. hjerteinfarkt, slag, transitorisk ischemisk attakk, venøs tromboemboli og pulmonær emboli. En økt risiko for cervixneoplasier og cervixkreft og en økt risiko for brystkreft.

Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, oppkast, mavekramper, oppblåst mave, smerter. Hud: Akne. Metabolske: Vektforandringer (økning eller reduksjon). Neurologiske: Humørforandring inkl. depresjon, angst, svimmelhet, endret libido. Urogenitale: Gjennombruddsblødninger, og/eller sporblødning, dysmenoré, endret menstruasjonsmengde, cervixerosjon og -sekresjon, vaginitt inkl. candidiasis, amenoré. Øvrige: Hodepine, inkl. migrene, væskeretensjon, ødemer, brystsmerter, ømme bryster, forstørrede bryster, sekresjon fra brystene. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Endret appetitt. Hud: Kløe, vedvarende melasmer, hirsutisme, hårtap. Metabolske: Endring i serumlipidnivå, inkl. hypertriglyseridemi. Sirkulatoriske: Hypertensjon. Syn: Intoleranse for kontaktlinser.

Sjeldne (<1/1000): Gastrointestinale: Kolestastisk gulsott, gallesten, galleblærelidelser (forverrer eksisterende lidelser og påskynder utvikling hos symptomfrie), pankreatitt, leveradenomer, leverkarsinomer. Hud: Erythema nodosum, erythema multiforme, angioødem, urticaria. Metabolske: Nedsatt glukosetoleranse, forverring av porfyri, senkning av serumfolatnivået. Neurologiske: Forverring av chorea. Sirkulatoriske: Forverring av varikøse vener. Syn: Opticusneuritt, retinal vaskulær trombose. Urogenitale: Postpille amenoré, spesielt når slike forhold har eksistert tidligere. Øvrige: Hemolytisk uremisk syndrom, anafylaktiske reaksjoner inkl. urticaria og angioødemer, forverring av systemisk lupus erythematosus.

Ord du lurer på, bruk google.com ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hadde mye hodepine og kvalme i starten, før jeg begynte å blø 3 uker i strekk og ble deprimert (noe som for øvrig forværret seg kraftig når jeg begynte på Synfase :S) Aldri mer hormonell prevensjon på meg i allefall :S

Men håper det funker bra for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 uker senere...
Gjest Gjest_Tonje_*

Hei!

Har brukt loette litt nå i noen måneder, men har av og til problemer med at mensen kommer før jeg er ferdig med brettet. Noen andre som har hatt problemer med dette? Men det skal sies at jeg har vært noen timer for sen med å ta pillen, men det har aldri vært noe problem med andre piller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg gikk og på Loette. Hadde aldri noe problemer med mellomblødninger, men jeg vet en vennine av meg hadde mensen fire uker i strekk da hun startet på de. Det funket helt greit for meg, bortsett fra at jeg savnet å kunne hoppe over mensen, mensen kom uansett om jeg startet rett på nytt brett( og varte da gjerne lenger enn vanlig, i mindre mengder, slik at jeg ikke kunne bruke tampong).

Jeg sluttet på de av den enkle grunn at de inneholdt for lite hormoner i forhold til å utsette mensen for meg. De er vel de pillene med minst hormoner i på markedet, tror jeg. Men sett bort i fra det var de helt greie! P-piller er veldig, veldig individuelt, du må bare prøve deg frem, rett og slett. En annen venninne av meg tror jeg har fem forskjellige resepter, hun har prøvd alt som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg gikk og på Loette. Hadde aldri noe problemer med mellomblødninger, men jeg vet en vennine av meg hadde mensen fire uker i strekk da hun startet på de. Det funket helt greit for meg, bortsett fra at jeg savnet å kunne hoppe over mensen, mensen kom uansett om jeg startet rett på nytt brett( og varte da gjerne lenger enn vanlig, i mindre mengder, slik at jeg ikke kunne bruke tampong).

Jeg sluttet på de av den enkle grunn at de inneholdt for lite hormoner i forhold til å utsette mensen for meg. De er vel de pillene med minst hormoner i på markedet, tror jeg. Men sett bort i fra det var de helt greie! P-piller er veldig, veldig individuelt, du må bare prøve deg frem, rett og slett. En annen venninne av meg tror jeg har fem forskjellige resepter, hun har prøvd alt som er.

Mulig du da har hatt mellomblødninger. Det er ofte ikke så masse som kommer, og det er (for meg hvertfall) mer brunt enn rødt. Jeg har gått på Loette i to måneder, å nå sitter jeg på andre uka med mellomblødninger, og skal ha mensen til uka. Blir nok en telefon for å få en ny type gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fått resept på loette p-piller i dag. Søkte litt på loette på forumet her, og ser at det er mange på denne pillen som er plaget med mellomblødninger. Lurer egentlig bare på hva det vil si å ha mellomblødninger? Jeg mener, er det store blødninger som gjør at det blir angstpreget å gå ut uten å være beredt på en blødning, eller er det så lite at det ikke har så mye å si?

hei.. ja og jeg fikk blodpropp av de!!

kan hende jeg hadde fått det av hvilken somhelst p piller altså..

og etter at jeg fikk blodpropp så har jeg ikke lyst til å anbefale p piller til noen jeg.

jeg spurte legen om og om igjen om p piller er farlig.. og det han svarte da var nei ikke for de fleste men det er alltids en risiko!!

ja en risiko som det ikke er verdt å ta hvis du spør meg...

(burde ikke vært så lett å få p piller, men det er pga at det skal være lett å få prev.) idiotisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle reagerer forskjellig, men som oftest tar det gjerne 2-3 mnd. før kroppen blir vant med alle de nye tilførte hormonene, og kommer i balanse. Har brukt Loette i to år selv, og er veldig fornøyd.

Begynte med de pga. heftige menssmerter og mensen-depresjoner (og som et pluss; sikker sex), og de fungerer strålende for meg :D Tok et par mnd. før kroppen var som den skulle, men det var verdt ventetiden!

De eneste bivirkningene jeg har hatt er bare positive: stabil vekt, lett å kontrollere mensen med tanke på ferier og lignende, mer stabilt humør og mer enn halvering av smerter. Til dere som skal begynne med den lille rosa; lykke til, og håper at dere får like mye glede av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_usikker_*

hei!

Jeg fikk resepten på loette for to uker siden jeg har nå hatt mensen i to uker i strekk og blør som en hest!

Jeg er konstant deprisiv, gråter for ingen ting og har mistet matlysten!

Noen som har dette? eller er det bare jeg som ikke tåler disse pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...