Gå til innhold

Er kvinnelige ingeniører mer sure og kjedelige enn andre?


Gjest Gisela

Anbefalte innlegg

Gjest Gisela

Kvinnelige ingeniører tjener fett, det vet alle. Det er flott, for landet trenger desperat ingeniører! Flere burde faktisk ta denne utdanningen, der er enkel og grei å gjennomføre og forholdsvis kort.

Spørsmålet er: kan en si at kvinnelige ingeniører generetl sett er mer sure, kjedelige og firkantet enn f.eks. sykepleiere, hjelpepleiere, frisører og lærere?

Jeg bare spør, for synes å ha sett ekstra mange kvinner i teknologiyrker som er harde og sure i forhold til andre kvinner...

Hva har andre erfart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner bare tre kvinnelige ingeniører, og alle tre er blide, omgjengelige og morsomme damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har erfart at mennesker med realfaglig bakgrunn har en større evne til å tenke abstrakt, noe som kan gjøre de mer interessante i visse situasjoner og diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke enig i påstanden i det hele tatt. De kvinnene jeg kjenner med ingeniørrealfagsutdanning tilsvarende ingeniør/siv.ing er hyggelige og greie, de.

Og folk i helsevesenet er vel kjent for å være ganske sytete :sjenert: Selv om de jeg kjenner som er sykepleiere o.l er blide og glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingeniør
Kvinnelige ingeniører tjener fett, det vet alle. Det er flott, for landet trenger desperat ingeniører!

Hvor har du det fra? At kvinnelige ingeniører tjener fett er faktisk ikke tilfelle.

Flere burde faktisk ta denne utdanningen, der er enkel og grei å gjennomføre og forholdsvis kort.

Akkurat like lang som sykepleierutdanning faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Like barn leker best, sier jeg.

Ingeniører syns nok ikke frisører og hjelpepleiere er de mest spennende folka de har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg ingeniør, men sivilingeniør.

På min linje er det faktisk noen jenter (tro det eller ei) og jeg kan vel si det enkelt og greit som at vi er vel omtrent som alle andre; jepp, det er noen seriøst bitchy jenter i min klasse også. Og noen firkanta, vanskelige noen. Også er det veldig mange hyggelige, utadvente og kjekke mennesker :)

Jeg tror fkatisk ikke at vi er mer surmaga, og det tror jeg ikke ingeniørjentene er heller. Det blir vel litt som å si at at man grunnet en eller annen interesse er mer firkanta og vrang enn andre uten den interessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk motsatt erfaring.... kvinner i lavtlønnsyrker som omsorgsyrker, frisører etc er mer sure en kvinner i bedre betalte yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lena_*
Jeg har erfart at mennesker med realfaglig bakgrunn har en større evne til å tenke abstrakt, noe som kan gjøre de mer interessante i visse situasjoner og diskusjoner.

Min erfaring med realfag-mennesker er at de kun kan tenke abstrakt når det gjelder tall, figurer og mål.

Jeg har ikke opplevd at de er spesielt flinke til å tenke abstrakt generelt sett. Jeg har også erfart at mennesker med teknisk bakgrunn ikke er veldig flink med mennesker i prosjekter eller ledelse.

Men så har ikke jeg møtt alle heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror frisører og hjelpepleiere er flinkere enn kvinnelige ingeniører til å takle tidspress og snakke med folk. De kvinnelige ingeniørene kan fort bli stumme og mangle sosiale antenner og godt humør. Men det gjelder jo ikke alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ingen hjelpepleiere eller frisører så jeg kan ikke sammenlikne, men mine ingeniørvenninner er helt vanlige, morsomme og hyggelige damer. Jeg ler mye i selskap med dem.

Selv har jeg opp gjennom årene fått flere tilbakemeldinger på at jeg er "omgjengelig" og lettere å snakke med enn en god del av mine mannlige kolleger så..... jeg tror faktisk kvinnelige ingeniører er helt vanlige kvinner som har valgt en teknisk utdannelse ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit påstand. Jeg studerer til ingeniør, og vil ikke påstå at jeg er kjedelig. Det er heller ikke noen av mine jentevenner på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Morsomt å se at det stadig finnes folk som tror at ingeniører ikke jobber med mennesker. Det gjør vi faktisk, og uten sosiale antenner kommer vi ingen vei, vi som alle andre. Jeg kan ikke designe og implementere et system uten å vite hva kunden vil ha; ergo trenger vi god kommunikasjon. Så bare fordi vi ikke tørker rumpene eller klipper håret til de vi møter betyr ikke at vi ikke kan forholde oss til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvor du har fått den ideen fra, nei. Jeg har venner som er sykepleiere, ingeniører, tannlege/lege og økonomer, og alle er like hyggelige. :)

Ingeniører i ledende stillinger er kanskje mer seriøse enn en sykepleier, og kan kanskje (dessverre) oppfattes som sur. Men seriøs er ikke det samme som sur, altså! :)

Det er så synd at karrierekvinner stemples som harde og sure. Det er vanskelig nok å komme seg frem her i verden, så la oss slippe sånne håpløse fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

sivilingeniører generelt tror jeg er veldig fordomsfulle mot andre kvinner med mindre utdanning!

Bkelager, men jeg vet faktisk hva jeg snakker om da jeg jobber med mange av dem!

men jeg tror ikke det gjelder alle selvfølgelig, bare de jeg jobber med :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er: kan en si at kvinnelige ingeniører generetl sett er mer sure, kjedelige og firkantet enn f.eks. sykepleiere, hjelpepleiere, frisører og lærere?

Jeg bare spør, for synes å ha sett ekstra mange kvinner i teknologiyrker som er harde og sure i forhold til andre kvinner...

Min erfaring er helt motsatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjefen min er dame og ingeniør, og hun er verdens søteste jente..men jeg har merket at noen av de andre kvinnelige ingeniørene som er litt småsure....sikkert fordi de er dritt lei av at alle hele tiden stiller spørsmålstegn om de er flinke nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Klart karrierekvinner, kvinnelige ingeniører er mer sure enn de feminine kvinnelige sykepleierskene, frisørene osv. Kvinnelige ingeniører vet jo ikke å ta seg av mannen og kler seg helt sikkert i kjedelige traktoruniformer og får derfor ikke draget på mannfolka- man kan jo bli sur av mindre.

;)

Jeg kjenner sure og blide folk i alle leire og tror ikke det har noe med yrket å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...