Gå til innhold

Sitter barnevakt: kan vi ta på han bleie?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Barnevakten

Vi sitter for tiden barnevakt for en 5 år gammel gutt til et vennepar av oss som er på ferietur i Caribien. Han har vært hos oss siden torsdag og har til nå tisset i sengen hver eneste natt.

Han sier han ikke gjør dette hjemme, og foreldrene har ikke nevnt noe om dette problemet for oss før de dro. Vi bor i blokk og har ikke muligheter til å vaske sengetøy og pysj hver natt, så jeg har veldig lyst til å la han sove med bleie på seg.

Hva syns dere, hvordan hadde du som forelder reagert på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gotthard

personelig ville jeg likt og få en tlf om problemet , men får du ikke tak i de så er det enkelte råd..

1. ikke gi ungen drikke inntil 2 timer før sengetid.

2. få ungen på do

3. er det krise så vekk ungen når dere legger dere og få han/hu på do.

4.bruk bleie men ikke tving det på ungen.

5. plastik under lakenet

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gode tips fra Skidrow her..

Tar også opp ei lita ei her slik at hun får tisse

når jeg legger meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg forstår godt deres frustrasjon, men samtidig må dere tenke på barnet... Tror ikke en femåring hadde synes det var så kjekt å ha bleie på...

Snakk med han og forklar han at det er viktig å gå på do før han legger seg, og pass på at dere heller følger han på do før dere selv legger dere. Dette måtte vi selv gjøre med vår sønn HVER kveld en periode - ellers kom det i sengen.

Tenk også på at han kanskje tisser i sengen fordi han er litt utilpass?! Har dere spurt om han våkner om natten og kanskje ikke tør gå inn til dere om han må på do?

Å snakke sammen tror jeg vil være bra - ikke la han bruke bleie... han er litt for gammel..

Prøve dette før dere kontakter foreldre - du skal se det løser seg til det beste :-)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Plastik under lakenet (en gammel voksduk eller liknende) er ikke ydmykende i samme grad. Han vil nok skjønne hvorfor det er nødvendig. Kanskje det hadde vært en god ide at han får snakke med foreldrene på telefonen, og at de på en måte beroliger ham. Kan hende han føler seg ekskludert og blir usikker av situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket og kjøp sengekladder. det er bedre enn voksduk.

Det er veldig viktigt å ikke kjefte og vise irritasjon. Gutten savner vel foreldrene og kanskje ikke helt trygg. (Jeg hadde aldrig valgt den type ferie uten mine barn. En helg i Oslo er nok. Ferier har vi i lag med barna)

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på cicci og gjest her.Prøv å forklar han at sånt kan skje alle men at det er lurt å komme på do før man legger seg og at det er helt ok å gå på do om natten.Sett på et "tisselys" sånn at det ikke er helt mørkt og la han få snakke med foreldrene på telefon.Han savner dem sikkert.

Dersom det er første gan han er "lenge" borte fra foreldrene føler han seg sikkert litt rar og alene. Foreldre kan ha godt av en kjærlighetstur alene av og til så jeg håper du får tildette slik at hverken foreldrene eller gutten får skrekken ..

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
(Jeg hadde aldrig valgt den type ferie uten mine barn. En helg i Oslo er nok. Ferier har vi i lag med barna)

Hilsen Trille

ja, da.. du er nok en sååå perfekt mor..

men nå var det ikke å være blærete som var nyttig.. det finnes faktisk mange foreldre som synes det er deilig å få være seg selv.. selv en hel uke i gangen.. og en 5 åring er stor nok til å klare det..

rådene som blir gitt var gode.. hør på dem du barnevakten..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...