Gå til innhold

Skole får refs.

Fremhevede innlegg

Gjest skoleansatt
Skrevet
Dette barnet har fått så mye oppfølging fra skole og lærer at jeg mener det har gått på bekostning av resten av klassen. Han har fått tilpasset undervisning, som alle har måttet rette seg etter, og bærbar PC (han har ikke dysleksi)... Hva tror du et slikt barn gjør når han får slike fordeler? Han håner resten av klassen med det... Lærer sier; "vær glad dere slipper å bruke datamaskin...

Jada, hjelper sikkert å si til ungene som også har lyst å gjøre morsomme oppgaver på pc :frustrert:

...

Sannheten er at det finnes drittunger som lager livet surt for omgivelsene sine! Det er på høy tid at lærer/skole osv tar tak og ikke "ofrer" alle de andre barna til fordel for den ene!!!!

Jeg har ikke på noe som helst tidspunkt sagt noe om å flytte barnet til en annen skole eller banke dem til taushet!!!!!

For hvis du kan være snill å lese hva jeg skriver, så sier jeg at det ikke på noe som helst tidspunkt er greit at de tar affære på denne måten!!!!! Jeg har sagt at jeg forstår hvorfor!

Hva skal skolen gjøre med slike barn da?

De skal ikke ha oppfølgning i den vanlige skolen, tydeligvis, og ikke flyttes til egen "problembarnskole" - skal de da bare seile gjennom den vanlige skolen uten hjelp og uten å lære noe, og vokse opp til å bli voksne som lager enda mer problemer for omgivelsene?

Hvilke "tak" er det du mener vil hjelpe sånne barn til å bli samfunnsnyttige borgere som voksne? Om du har svaret, bør du fortelle det til inspektøren som har ansvaret for det klassetrinnet gutten er på, BUP, barnevern og PPT, så de blir kvitt vranglæren de ser ut til å ha fått gjennom x antall års spesialisering innenfor sine respektive fagfelt ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hva skal skolen gjøre med slike barn da?

De skal ikke ha oppfølgning i den vanlige skolen, tydeligvis, og ikke flyttes til egen "problembarnskole" - skal de da bare seile gjennom den vanlige skolen uten hjelp og uten å lære noe, og vokse opp til å bli voksne som lager enda mer problemer for omgivelsene?

Hvilke "tak" er det du mener vil hjelpe sånne barn til å bli samfunnsnyttige borgere som voksne? Om du har svaret, bør du fortelle det til inspektøren som har ansvaret for det klassetrinnet gutten er på, BUP, barnevern og PPT, så de blir kvitt vranglæren de ser ut til å ha fått gjennom x antall års spesialisering innenfor sine respektive fagfelt ;)

Lite tips til deg.... Les innleggene før du begir deg ut på en diskusjon, ikke bare saks ut og heng deg opp i enkelt detaljer! Dette er utrolig dårlig forarbeid fra en som påstår at h*n arbeider i skolen!!!

Les: Jeg har aldri på noe som helst tidspunkt påstått at jeg har "det rette svaret".

Gidder ikke svare annet enn ; man må stikke fingern i jorda, det finnes 27 andre barn i klassen!! Fra en skoleansatts vinkel er det vel helt greit at disse IKKE får den skoleopplæringa de har krav på.....???

Gjest skoleansatt
Skrevet
Lite tips til deg.... Les innleggene før du begir deg ut på en diskusjon, ikke bare saks ut og heng deg opp i enkelt detaljer! Dette er utrolig dårlig forarbeid fra en som påstår at h*n arbeider i skolen!!!

Les: Jeg har aldri på noe som helst tidspunkt påstått at jeg har "det rette svaret".

Gidder ikke svare annet enn ; man må stikke fingern i jorda, det finnes 27 andre barn i klassen!! Fra en skoleansatts vinkel er det vel helt greit at disse IKKE får den skoleopplæringa de har krav på.....???

Jeg sakset de delene jeg skulle kommentere - og de delene av innleggene dine som jeg utelot var omtrent like unyanserte som de delene jeg tok med.

Får de ikke den skolegangen de har krav på vil det vel være på sin plass at foreldregruppen tar det opp med ledelsen, i stedet for å rope og slenge rundt seg med utropstegn her? Men vil råde deg til å ikke bruke uttrykket drittunge om et barn som tydeligvis trenger hjelp når dere tar saken opp med ledelsen, da vil du sannsynligvis bli tatt like lite seriøst der som her.

Skrevet
Fra en skoleansatts vinkel er det vel helt greit at disse IKKE får den skoleopplæringa de har krav på.....???

Hø. realiteten er jo at godt over halvparten av klassen regelmessig ødelegger for undervisning. Og da gjerne i sum i mye større grad enn barna med div diagnoser.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg sakset de delene jeg skulle kommentere - og de delene av innleggene dine som jeg utelot var omtrent like unyanserte som de delene jeg tok med.

Får de ikke den skolegangen de har krav på vil det vel være på sin plass at foreldregruppen tar det opp med ledelsen, i stedet for å rope og slenge rundt seg med utropstegn her? Men vil råde deg til å ikke bruke uttrykket drittunge om et barn som tydeligvis trenger hjelp når dere tar saken opp med ledelsen, da vil du sannsynligvis bli tatt like lite seriøst der som her.

Blir tatt seriøst nok til at du svarer!

Og dersom du ikke ennå har forstått dette, det er en helt annen verden utenfor nettet! Noen bruker det til å få blåst ut litt frustrasjon!

Men at du kan komme med slike uttalelser som du gjør, og i tillegg kaller deg skoleansatt, viser bare at du ikke kan se lengre enn hva skolebøkene dine har å si om såkalte vanskelige barn.

Prøv å se utenfor den boksen fagbøkene dine har gitt deg, prøv å gjør opp dine egne meninger for en gangs skyld. Prøv å se en sak fra mer enn en side.

Å komme å si at jeg ikke kan bli tatt seriøst der som her..... Latterlig!!!

Jeg blåser ut litt damp her.

Miste besinnelsen er noe jeg ikke gjør når jeg snakker for meg selv eller mine barn. Og du henger deg opp i at jeg bruker mange utropstegn?? Get a life!!!!!!!!

Ikke trenger jeg å forsvare meg overfor deg heller. Jeg tenker selv, jeg har mine meninger og står for dem. Prøv det selv en dag...

Syns det er skremmende dersom slike som deg representerer skoleverket! Eller gjør du virkelig det?

Tenk selv!

Gjest skoleansatt
Skrevet

Du har fremdeles ikke svart på ett av spørsmålene mine.

Men ser at du slipper ut damp, ja :ler:

Og, nei, jeg representerer ikke skoleverket - de har ikke utnevnt noen representant til å delta i usaklige debatter på KG, men jeg jobber i skolen.

Skrevet

Herregud. Slike utblåsninger slår bare tilbake på deg selv, samt all driten du prøver blåse av gårde...

Å avfeie motargumenter man ikke klarer svare på for å ikke ha egne meninger og å bare se fra en side blir morsom lesning.

Gjest Gjest
Skrevet
Herregud. Slike utblåsninger slår bare tilbake på deg selv, samt all driten du prøver blåse av gårde...

Å avfeie motargumenter man ikke klarer svare på for å ikke ha egne meninger og å bare se fra en side blir morsom lesning.

Javel?! Kos deg du.

Gjest Gjest
Skrevet
Du har fremdeles ikke svart på ett av spørsmålene mine.

Men ser at du slipper ut damp, ja :ler:

Og, nei, jeg representerer ikke skoleverket - de har ikke utnevnt noen representant til å delta i usaklige debatter på KG, men jeg jobber i skolen.

Forsto du ikke hva jeg mente med at det skremmer meg at det muligens er "slike som deg" som representerer skoleverket? :overrasket:

Hvis du trenger å få det forklart, så menes det at mennesker som deg som arbeider i skolen og som skal være med å forme fremtidens voksne. Jeg antok at dette ikke var for store ord for en som jobber på skolen. Beklager det :sarkasme:

Jeg jobber selv med mennesker nederst på samfunnets rangstige, dette gjør jeg hver eneste dag. Jeg ser ting i min hverdag som ville gitt deg mareritt i månedsvis.

Dette er snakk om mennesker som har falt mellom 2 stoler og ikke blir fanget opp i tide. Dersom du tror at det er de som utagerer i barneskolen, og som alle ressurser blir rettet mot, er de som trenger oppfølging. så foreslår jeg at du gjør hjemmeleksen din litt bedre!

Prøv å ta en prat med dem som er nede i dritten og hør på hva de har å si. Prøv noe annet til en forandring! Tror du vil bli forundret over hvem disse menneskene er, hvor de kommer fra og hvordan de er havnet der de er i dag.

Tror du vil bli overrasket over svarene du finner!

Og hvis du mener jeg er usaklig, hva sier dette da om deg? Du svarer jo....

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er morsom lesning gitt.

Fabelaktig start på et innlegg "Herregud"

:legrine::ler::ler2::lol::klaske::hoho::ler:

Skrevet
Jeg har ikke på noe som helst tidspunkt sagt noe om å flytte barnet til en annen skole eller banke dem til taushet!!!!!

For hvis du kan være snill å lese hva jeg skriver, så sier jeg at det ikke på noe som helst tidspunkt er greit at de tar affære på denne måten!!!!! Jeg har sagt at jeg forstår hvorfor!

Men jeg ser på innleggene her at det tydeligvis blir oppfattes som at jeg bifaller.

For å få det avklart en gang for alle; JEG BIFALLER IKKE AT BARN SLÅR HVERANDRE FOR SETTE HVERANDRE PÅ PLASS!!!!!

Og for å prøve å få enkelte til å forstå at barna ikke slapp unna

med handlingene sine og at ikke vi foreldre "klappet dem på skulderen etterpå"; Barnet mitt fikk straff for dette. Han fikk klar beskjed om at denne type reaksjoner ikke blir akseptert. Handlingen fikk sure konsekvenser; Han mistet goder han har, goder som han syns var veldig trist å bli fratatt! Og klar beskjed om hva som kom til å skje dersom noe liknende skulle skje igjen.

I tillegg måtte han be den andre gutten om unnskyldning, ansikt til ansikt.

Selv om mitt barn har begått urett i forhold til den andre, er ikke den andre gutten velkommen i mitt hjem. Jeg stoler ikke på mennesker som kan se deg rett inn i øynene og lyve!

Jeg har gitt dette barnet mer enn en sjanse, jeg kommer ikke til å gi flere. Han forteller en historie til meg og gir mitt barn beskjeder fra meg eller sin egen mor som har ført til at min sønn har fått skjenn/straff for ikke bla. å komme hjem i tide/til avtalt tid og for å gå steder han ikke har lov å være uten tillatelse. Denne andre gutten har sagt til mitt barn at hans mor har avklart det med meg og alt er ok, mens sannheten er at hverken jeg eller hans mor vet om dette..

Ikke fortell meg at alle slike barn enten må ha en diagnose eller har "gode grunner" til å holde på på denne måten!

hei

et barn har en grun for opforselen enten det er en diagnose eler noe anet san er det bare og her har han nok en diagnose siden han har fat en pc da ma det helst sta en diagnose i papirene jeg har vert gjenom den papirmolen sa det vet jeg

hilsen

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Til gjest: Så vidt jeg kan forstå, så er du borti folk som har blitt mobbet og oversett, i jobbsammenheng? Jeg skjønner at det gir deg et litt annet fokus enn de som vil tilrettelegge for barn som mobber eller lager problemer i klassen. Men man er ikke en dårlig representant for skolevesenet om man ønsker å hjelpe nettopp disse barna. Jeg syns også at du har et noe ensidig fokus her.

Et eksempel: Hvis et barn har dysleksi, og opplever å ikke mestre i skolesammenheng, så kan det resultere i at vedkommende kjeder seg eller ønsker å overføre sin dårlige selvtillit på andre (mobbing f.eks.). Hvis eleven får tilpasset undervisning, så kan det faktisk være at barnet roer seg og klarer å konsentrere seg mer om skolearbeidet. Vil ikke det være positivt for de andre i klassen?

Jeg er enig i at det er synd for de snille som aldri blir sett, men jeg ser også at tiltak for å hjelpe de med problemer, kan komme resten av klassen til gode.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår at dere kanskje ikke har forutsetning for å se ting fra min synsvinkel og tar det til etterretning.

Men jeg tror enkelte andre her inne også burde gått litt i seg selv!

I jobbsammenheng har jeg, senest i dag, møtt mennesker som sier de har havnet der de er i dag blant annet fordi ingen voksne satt foten ned. H*n jeg refererer til i dag, sier at h*n brukte alle "forstå-seg-påere" for at det var verdt. Veldig enkelt å slippe å stå til ansvar for egne handliger når noen kom og pratet snilt og prøvde å forstå denne personen, i stedenfor å irettesette ham/henne. Istedenfor å forklare enkle ting som feks. alle handlinger får konsekvenser, om det er positive eller negative konsekvenser, velger man selv utfra handling.

Jeg har min mening og står for dem. Jeg har også opplæring fra bøker, bla. psykologi, men min viktigste erfaring kommer ikke fra bøker, men fra livet. Beste skole som fins, der har mange mye å lære!!

Livet er ikke svart/hvitt. Jeg har ingen problemer med å se og være enig i at enkelte barn trenger ekstra oppfølging, og at dette gagner flere enn barnet. Men dette gjelder ikke alle!

Jeg mener fremdeles at man ikke må ta alle med samme kam og konkludere med at ting alltid skyldes enten familieforhold, en diagnose eller miljø.

Pøbler finnes!

Barn trenger klare retningslinjer og grenser.

Og som sagt jeg tar saklige kommentarer til etterretning.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg forstår at dere kanskje ikke har forutsetning for å se ting fra min synsvinkel og tar det til etterretning.

I jobbsammenheng har jeg, senest i dag, møtt mennesker som sier de har havnet der de er i dag blant annet fordi ingen voksne satt foten ned. H*n jeg refererer til i dag, sier at h*n brukte alle "forstå-seg-påere" for at det var verdt. Veldig enkelt å slippe å stå til ansvar for egne handliger når noen kom og pratet snilt og prøvde å forstå denne personen, i stedenfor å irettesette ham/henne. Istedenfor å forklare enkle ting som feks. alle handlinger får konsekvenser, om det er positive eller negative konsekvenser, velger man selv utfra handling.

Jeg har min mening og står for dem. Jeg har også opplæring fra bøker, bla. psykologi, men min viktigste erfaring kommer ikke fra bøker, men fra livet. Beste skole som fins, der har mange mye å lære!!

Livet er ikke svart/hvitt. Jeg har ingen problemer med å se og være enig i at enkelte barn trenger ekstra oppfølging, og at dette gagner flere enn barnet. Men dette gjelder ikke alle!

Jeg mener fremdeles at man ikke må ta alle med samme kam og konkludere med at ting alltid skyldes enten familieforhold, en diagnose eller miljø.

Pøbler finnes!

Må man jobbe med tidligere mobbeofre eller ha vært et selv for å ha den riktige forståelsen av dette problemet? Det er flott at du også leser bøker om dette, men da vil jeg gi deg et tips om å lese mer om atferdsproblemer. Ja, livet er en fin skole, men jeg er nå glad vi har fagfolk som tar seg av disse tingene.

Tror du at barn som er slemme mot andre eller barn med atferdsproblemer aldri har fått irettesettelser? Det er vel gjerne den første impulsen man får. Om det virker, er vel det viktige spørsmålet her. Faste og tydelige grenser er bra, men lite konstruktiv kjefting tror jeg ikke de lærer noe av. De trenger alternativer. Hvis du leser her kan du se et eksempel på noe som kan brukes i forhold til barn med atferdsvansker. Etter det jeg forstår har dette gitt gode resultater. Her fokuserer de bl.a. på foreldreveiledning, og hvordan de kan kommunisere til sine barn. Et av kjernepunktene her er å gi ros for det barnet gjør riktig, framfor kun å kjefte på det det gjør galt. Tanken er at barn lærer mer av ros.

Det virker som du er mer opptatt av hva som er rettferdig enn hva som gir resultater. Det er kanskje mer rettferdig at de som lager bråk får kjeft. Men når man jobber i skolen må man da være mer opptatt av hva som faktisk virker, hva som gjør at det blir roligere i klassen, enn av hvem som fortjener hva. Dette trenger absolutt ikke være noen motvekt til tydelige grenser og konsekvenser.

Gjest skoleansatt
Skrevet
Forsto du ikke hva jeg mente med at det skremmer meg at det muligens er "slike som deg" som representerer skoleverket? :overrasket:

Hvis du trenger å få det forklart, så menes det at mennesker som deg som arbeider i skolen og som skal være med å forme fremtidens voksne. Jeg antok at dette ikke var for store ord for en som jobber på skolen. Beklager det :sarkasme:

Jeg skjønte hva du mente, men jeg representerer fremdeles ikke skoleverket - jeg jobber på en skole.

Hva er det som er skremmende med at vi gjør det vi kan for å gi lovpålagte tjenester til barn med diagnoser? Hadde det vært mer betryggende om skolen brøt loven?

Jeg jobber selv med mennesker nederst på samfunnets rangstige, dette gjør jeg hver eneste dag. Jeg ser ting i min hverdag som ville gitt deg mareritt i månedsvis.

Dette er snakk om mennesker som har falt mellom 2 stoler og ikke blir fanget opp i tide. Dersom du tror at det er de som utagerer i barneskolen, og som alle ressurser blir rettet mot, er de som trenger oppfølging. så foreslår jeg at du gjør hjemmeleksen din litt bedre!

Prøv å ta en prat med dem som er nede i dritten og hør på hva de har å si. Prøv noe annet til en forandring! Tror du vil bli forundret over hvem disse menneskene er, hvor de kommer fra og hvordan de er havnet der de er i dag.

Tror du vil bli overrasket over svarene du finner!

Hva du jobber med er ikke relevant i forhold til denne diskusjonen.

Og hvis du mener jeg er usaklig, hva sier dette da om deg? Du svarer jo....

Det sier muligens at jeg har en utrolig tålmodighet - noe som kommer godt med i jobben ;)

Hvilke flere faktorer mener du spiller inn?

Pøbler finnes!

Ja, men hvorfor?

Enig i det første, håper på det andre ;)

Og siden jeg er tålmodig, vil jeg gjenta at om du mener ditt barn ikke får opplæring han har krav på, bør du ta det opp med ledelsen på skolen. Få med deg flere foreldre om dere er flere som er bekymret, og skriv et brev der dere beskriver - saklig - hvilke følger det har for barna deres å ha et utagerende barn i klassen. Ikke klag på noe navngitt barn (er dette en velfundert klage vil ledelsen være klar over hvem det er snakk om) eller kalle noen for drittunge, det er mye lettere å vinne frem om man er saklig. Be om at barnet enten tildeles flere t-timer, at klassen deles, eller begge deler. Dere kan også be om at det settes inn tiltak i friminuttene, f.eks tilsyn, om friminuttene er et problem.

Et slikt brev vil havne øverst i postbunken rektor får på pulten, og h*n vil diskutere saken med inspektørene med en gang. Fordelen med en skriftlig henvendelse er at skolen etter Forvaltningsloven er pålagt å svare raskt.

Vinner dere ikke frem overfor ledelsen er forvaltningsenheten hos kommunen neste instans, der vil en pedagogisk konsulent vurdere saken.

Og tilslutt: Tule har helt rett i at dette barnet har en diagnose om han har fått pc fra Hjelpemiddelsentralen; de innvilger ingen søknader uten diagnose og en søknad underskrevet av kontaktlærer/hjelpeinstanser som beskriver hvilke behov eleven har. Skolen kan i sjeldne tilfeller låne ut pc til elever som er under utredning av PPT om man har en sterk mistanke om at barnet til slutt vil få en diagnose og man mener barnet vil ha stort utbytte av å få bruke pc i skolen. Men det skjer som sagt sjelden, så du tar feil når du sier at dette barnet ikke har en diagnose.

Gjest Gjest
Skrevet

Du vet tydeligvis mer enn meg om hva som foregår i denne klassen på denne skolen.....

Det er ingen diagnose på dette barnet! Ja, det vet jeg med sikkerhet!

Hvem som har levert pc`en, om det er skolen eller hjelpemiddelsentralen, vet jeg ikke. Det er mindre interessant! Barnet har pc og benytter enhver anledning til å misunne de andre barna. 8-10-åringer kan få forklart hvorfor et annet barn har en pc, men de er barn.... De vil bli misunnelig. Tenk deg selv da.... De andre blir satt til å jobbe hardt med oppgaver og dette barnet sitter og spiller og leker seg på pc`en. Hvilken 8-10-åring ville ikke blitt misunnelig av dette da?

En annen ting....

Hvordan kan hva jeg jobber med være urelevant i denne sammenheng?

De dere i skolen glipper taket på, er min hverdag! Hadde noen gjort jobben sin bedre hadde vi kanskje ikke hatt så mange vi må ta oss av.

Der dere feiler, må vi inn å rette opp igjen. Så jobben min er mer relevant enn det du tydeligvis forstår.

Du kaller deg skoleansatt.... Hvilken type stilling har du da?

Om jeg kaller noen en drittunge på et diskusjonsforum på internett, betyr det ikke at jeg ville gjort det i en samtale med skolen eller i et brev til ledelsen... Og hvis du tror det, ja da stiller jeg et stort spørsmålstegn ved hele din tankegang!!

Men om du må få alt forklart i detaljer; Jeg ville aldri sagt drittunge til et barn, ikke dette eller noen andre heller. Ikke til barnet eller i andre barns nærvær!

Gjest Gjest
Skrevet
Må man jobbe med tidligere mobbeofre eller ha vært et selv for å ha den riktige forståelsen av dette problemet? Det er flott at du også leser bøker om dette, men da vil jeg gi deg et tips om å lese mer om atferdsproblemer. Ja, livet er en fin skole, men jeg er nå glad vi har fagfolk som tar seg av disse tingene.

Tror du det er mobbeofre jeg arbeider med? Eller at jeg har blitt mobbet selv?

Da tar du grundig feil! Du må nok ganske mye lengre ned på rangstigen enn som så, for å finne de jeg arbeider med.

Godt du er glad for at fagfolk tar seg av disse tingene....

Da er det nemlig meg og mitt team du snakker om! :bukke:

Jeg takker for at du mener vi gjør en viktig jobb.

Jeg har nok gjort litt mer enn å bare lese bøker..... ;) Og når det gjelder adferdsbøker, så har jeg nok lest flere enn de fleste tror eksisterer...

Jeg vet hva jeg har lest og jeg vet hva jeg ser og opplever i arbeidet mitt.... Teori er teori, praksis er praksis!

Skrevet
Du vet tydeligvis mer enn meg om hva som foregår i denne klassen på denne skolen.....

Det er ingen diagnose på dette barnet! Ja, det vet jeg med sikkerhet!

Hvem som har levert pc`en, om det er skolen eller hjelpemiddelsentralen, vet jeg ikke. Det er mindre interessant! Barnet har pc og benytter enhver anledning til å misunne de andre barna. 8-10-åringer kan få forklart hvorfor et annet barn har en pc, men de er barn.... De vil bli misunnelig. Tenk deg selv da.... De andre blir satt til å jobbe hardt med oppgaver og dette barnet sitter og spiller og leker seg på pc`en. Hvilken 8-10-åring ville ikke blitt misunnelig av dette da?

En annen ting....

Hvordan kan hva jeg jobber med være urelevant i denne sammenheng?

De dere i skolen glipper taket på, er min hverdag! Hadde noen gjort jobben sin bedre hadde vi kanskje ikke hatt så mange vi må ta oss av.

Der dere feiler, må vi inn å rette opp igjen. Så jobben min er mer relevant enn det du tydeligvis forstår.

Du kaller deg skoleansatt.... Hvilken type stilling har du da?

Om jeg kaller noen en drittunge på et diskusjonsforum på internett, betyr det ikke at jeg ville gjort det i en samtale med skolen eller i et brev til ledelsen... Og hvis du tror det, ja da stiller jeg et stort spørsmålstegn ved hele din tankegang!!

Men om du må få alt forklart i detaljer; Jeg ville aldri sagt drittunge til et barn, ikke dette eller noen andre heller. Ikke til barnet eller i andre barns nærvær!

hei

dersom han har fat en pc er den en grunn for det, det står sikkert noe i papirene og siden du ikke kan ha set dem er det og lit letvint og slå fast at han ike har noen diagnose

en annen ting det at en av elvene har egen pc leter det og lit for skolen skolen er pålagt og ha opplering i data og ikke alle skoler har pc er nok til alle, en del steder må elevene dele pc det at en elev har med egen pc gjor at det blir fler til di andre det er egentlig bra

at noen har speiselle behov som gjor at di ma ha et hjelpemiddel er ikke noe og vere missunerlig pa det er her lereren ma forklarer

hilsen

Gjest skoleansatt
Skrevet
Fordi jeg mener at enkelte ganger går lærere/skole for langt i å hjelpe EN enkelt elev?

Du er mer enn bare litt inkonsekvent her... gjør skolen for mye eller for lite for å hjelpe barn som har det vanskelig? Hvordan skal de egentlig gjøre det?

Når det gjelder hvilken stilling jeg har: jeg har etter 7 år som kontaktlærer og 4 år som sosiallærer gått over i en administrativ stilling for 2 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...