Gå til innhold

Er det slik at grå mus blomstrer med årene?


Kylling

Anbefalte innlegg

Spesielt i disse facebooktider er det tydelig. Nå får vi kontakt med gamle klassekamerater enten vi vil eller ikke. Med fare for å være overfladisk ser jeg at det er et trekk som går igjen. De som fra barne- og ungdomsskolen var populære og pene har stort sett falmet hele gjengen. Jentene som hadde en hale av gutter etter seg, er i dag så gjennomsnittlige (ja, kanskje under gjennomsnittet) at gutta i dag sikkert ikke vil kaste mer enn ett blikk på dem.

Samtidig ser jeg ofte at jenter som var svært så gjennomsnittlige før i tiden virkelig har blomstret opp og blitt direkte vakre med årene. Dette gjelder gutta også!

Er dette noe dere kjenner igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp, kjenner igjen fenomenet men jeg synes det gjelder begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe dere kjenner igjen?

:Nikke:

Synes forøvrig det er trist med de som virkelig har forfalt, og da tenker jeg ikke kun utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Yes, kjenner igjen det. Faktisk så ha de guttene som var såååå fine og søte før vokst opp til å se ut som forvokste unger, mens de som virkelig hadde levd i skyggen vokser opp til å bli noen kjekke gutter.

Når det kommer til jenter går det vel samme vei. Noen av jentene som var så populære og pene før er nok ikke det i like stor grad den dag i dag. Men det er jenter som fortsatt er populære tross i årene og de har klart å bli penere med årene også.

Jeg regner med det ikke er noen konklusjon på dette. Men folk forandrer seg. Noen forandrer seg til et verre, mens andre igjen forandrer seg til det bedre (utseendemessig). Få håpe personlighetene har forandret seg til det bedre i samme slengen og! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til det jeg også, men tror nok heller at det er en selv som har forandret seg mest, og ikke har de samme verdiene som før. Det som gjør en 14 år gammel jente søt er ikke like sjarmerende hos en voksen kvinne, og det samme med den oppførselen som gjør 14 år gamle gutter kjekke, det blir bare tåpelig hos en voksen mann.

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til en viss grad enig i dette, men tror det er flere ting som spiller inn. (Mulig de "grå musene" i alle år har ønsket å hevde seg, og derfor bruker mer tid og penger på å lykkes på alle områder- også utseendemessig, enn de som følte seg som prinsesser på barneskolen. De som var pene og populære på barneskolen har ikke hatt det samme behovet for selvhevdelse, mer nærmest tatt det som en selvfølge at de ville fortsette å være/se ut som prinser og prinsesser resten av livet sitt...og kanskje dermed latt seg forfalle litt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne

Jeg vet ikke, og jeg vil ikke vite heller. Ikke vits i å være bitter på dem den dag i dag hvis en selv har blitt "et bedre menneske" vel? :)

Kan bare se forandringene på meg selv, og det er at jeg ikke lengre kler meg/ordner håret etter hvordan de kule gjorde det. Har funnet en egen stil oger ikke usikker på å se ut som jeg gjør, noe jeg ville vært på ungdomskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det stemmer i hvert fall for noen, deriblant meg selv, og jeg er i grunn enig i Eirs forklaring om at man får andre verdier og ser etter andre kvaliteter.

For min del skyldes nok blomstringen først og fremst at selvbildet mitt har blitt mye bedre i voksen alder. Som ungdom/tenåring torte jeg ikke være meg selv, like lite som jeg klarte/ville være "kul". Ser ikke for meg at det er noens skyld, i hvert fall ikke klassekameratenes. Men nå som voksen, tror jeg faktisk endel synes jeg er ganske kul og interessant - fordi endel sider av personligheten min; humor og interesser, blant annet, har kommet tydelig fram. Utseendemessig føler jeg også jeg har funnet fram til klær og sminke som er "meg". Nå tror jeg faktisk jeg så helt ok ut som tenåring også, jeg bare trodde det ikke selv og ble dermed usynlig.

Når det gjelder de som var kule og populære på skolen min, vil jeg si de har holdt seg bra (vi er 30 i år) og er "seg selv" ennå. Noen har riktignok blitt litt preget av barnefødsler, men forfalt har de ikke. De lever også helt ok liv virker det som, med greie jobber, i etablerte forhold osv. Men de kule gutta er faktisk mindre heldige - eller, de er helt ok, men de har blitt forbigått av endel av nerdegutta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte
Hvorfor det?

Fordi de fleste mennesker er en smule ondskapsfulle når det kommer til dette .. Når noen har hatt alt på sin side i ungdommen så håper man liksom at det skal snu seg senere i livet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Så ekle dere er. Alle er pene. men ingen får lov til å lute med mindre de har vondt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Alwa~
Fordi de fleste mennesker er en smule ondskapsfulle når det kommer til dette .. Når noen har hatt alt på sin side i ungdommen så håper man liksom at det skal snu seg senere i livet ..

Det var da en tankegang jeg ikke visste var "gjengs", noe den i følge deg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

Det er nok mange som ønsker "dronninga" fra u-skolen nord og ned. Joda, flere av de populære falmer, men mange av dem holder seg godt og seiler videre i livet også.

Men at mange av de gråe musene får bedre selvtillit tror jeg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen var vi en liten klasse, bare 18 stykker på det meste.

Der var det en jentegjeng som var populær og bestemte, og jeg var ikke med i den gjengen.

Nå er fler av disse jentene blitt "borte". De som alltid gjorde mest utavseg og som man alltid så i friminuttene ol. er nå bare borte.

Andre igjen har holdt seg og er fortsatt like populære.

Noen er også populære fortsatt, pga ett naturlig pent utseende og en sterk vennegjeng, selv om selvtillitten er på bånn, og man som 19 åring oppfører seg som en usikker bærste på 13 (som f.eks. å måtte hviske med venninnene og hele tiden få aksept for klær ol).

Det jeg også merker med disse jentene (som fortsatt er veldig gode venner) er at de er skikkelig slemme mot hverandre. De rakker ned på hverandre og er livredde for at en av de andre skal være bedre enn seg selv (ikke bare jeg som har lagt merke til dette).

Oss andre som ikke var så populære har derimot kommet oss veldig. Funnet oss ordentlige venner. Fått selvtillit og stoler på oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Tror nok det der bare er en myte. De som var pene da de var små er pene i dag. Og de som var grå og stygge er det i dag.

Et annet spørsmål er om folk kan ha utviklet seg veldig fra da til nå: svaret er naturligvis ja - enten de er stygge eller pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spring Hermit
Tror nok det der bare er en myte. De som var pene da de var små er pene i dag. Og de som var grå og stygge er det i dag.

Det er ikke nødvendigvis sant. Ei jeg gikk i klasse med på barneskolen var aldri spesielt pen, nå er hun smellvakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Jeg tror det varierer en del og har mye å gjøre med hva slags liv de har levd etter at de sluttet skolen. Noen grå mus har blomstret, noen kom aldri i blomstringen og noen svaner har holdt seg og noen ikke.

Jeg var ikke den grå musen, men var heller ikke dronninga i klassen og jeg syns selv jeg har holdt meg veldig bra og det har jeg også fått kommentarer på. Jeg tror det har noe å gjøre med at jeg liker å føle meg vel og derfor tar vare på meg selv, og at selvtilliten har blitt bedre med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...