Gå til innhold

Hadde du stoppet?

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet (endret)

Nå er jeg skikkelig suuuuur på kjære her altså.. Kjørte hjem fra mamma i stad, og plutselig sto det en liten kar (rundt 4/5 kan jeg tenke meg) ved veien og hyylte. Jeg ba kjære om å snu så jeg kunne spørre om han hadde gått seg bort, men kjære bare spøkte det vekk og kjørt vidre! :frustrert:

Blei helt paff jeg, her sto han ved en traffikert vei, og med jernbanelinja rett ved og så skikkelig fortvila ut. Greit, han kunne kanskje bodd rett over gata og bare ha krangla med en kompis, MEN han kunne også ha gått seg bort og ikke klare å finne veien hjem. Jeg trodde faktisk han kødda med meg først, men han kjørte bare vidre.

Hadde du stoppa eller kjørt vidre? Er det bare jeg som er overfølsom her eller?

Endret av Pia 30.08.08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke stoppet.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er jeg skikkelig suuuuur på kjære her altså.. Kjørte hjem fra mamma i stad, og plutselig sto det en liten kar (rundt 4/5 kan jeg tenke meg) ved veien og hyylte. Jeg ba kjære om å snu så jeg kunne spørre om han hadde gått seg bort, men kjære bare spøkte det vekk og kjørt vidre! :frustrert:

Blei helt paff jeg, her sto han ved en traffikert vei, og med jernbanelinja rett ved og så skikkelig fortvila ut. Greit, han kunne kanskje bodd rett over gata og bare ha krangla med en kompis, MEN han kunne også ha gått seg bort og ikke klare å finne veien hjem. Jeg trodde faktisk han kødda med meg først, men han kjørte bare vidre.

Hadde du stoppa eller kjørt vidre? Er det bare jeg som er overfølsom her eller?

Jeg hadde stoppa uansett, for sikkerhets skyld og spurt gutten om han trengte hjelp. Jeg synes han var uansvarlig som ikke stoppet, og spesielt når du ba om det. Synes ikke han fortjener å bli kalt "kjære", jeg. Skulle dere rekke toget eller?

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Jeg hadde stoppa uansett, for sikkerhets skyld og spurt gutten om han trengte hjelp. Jeg synes han var uansvarlig som ikke stoppet, og spesielt når du ba om det. Synes ikke han fortjener å bli kalt "kjære", jeg. Skulle dere rekke toget eller?

Jeg ville også stoppet, men å si at han ikke fortjener å være min kjære er da litt underlig når du ikke kjenner han i det hele tatt...

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

JA, jeg ville ha stoppet.

Hvorfor? For å hjelpe gutten, for å unngå en ulykke eller for at "feil" folk stopper å tar han med.

SELVSAGT!

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg hadde nok stoppet. Men jeg er sånn. Jeg stopper og hjelper folk, jeg kommer sikkert til å bli rana en dag p.g.a det :ler:

Gjest lillebøll
Skrevet

Tror jeg hadde stoppet, men er ikke sikker. Spørs hvordan jeg oppfattet situasjonen.

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg hadde stoppet, og det hadde min kjære også gjort. Er jo ikke verre enn å spørre ungen om alt er bra.

Skrevet

En fire-femåpring har inegnting alene ved en traffikert vei eller åpen toglinje å gjøre. Jeg hadde ikke bare stoppet, men sørget for at ungen kom seg dit han skulle, et trygt sted. Og jeg håper at none kan hjelpe mitt barn en gang dersomd et skulle være nødvendig også.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Jeg hadde nok stoppet. Men jeg er sånn. Jeg stopper og hjelper folk, jeg kommer sikkert til å bli rana en dag p.g.a det :ler:

Sånn er jeg og :ler: Både med folk og dyr... Kunne sikkert stoppet hvis det sto et pinnsvin i veikanten, bare sånn for å være sikker på at det ikke gikk ut på veien :sjenert:

Ser ut som flesteparten ville stoppet, hvertfall... Og forresten; Kjære kom krypende nå og sa unnskyld... Han hadde visst tenkt litt på saken, og syntes det var litt skummelt. Enn hvis det var noe galt lissom...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
En fire-femåpring har inegnting alene ved en traffikert vei eller åpen toglinje å gjøre. Jeg hadde ikke bare stoppet, men sørget for at ungen kom seg dit han skulle, et trygt sted. Og jeg håper at none kan hjelpe mitt barn en gang dersomd et skulle være nødvendig også.

Bare sånn at det er sagt, så er jernbanelinjen gjerdet inn, men det er en overgang ca 40 meter borti veien...

Gjest Silmarill
Skrevet
Sånn er jeg og :ler: Både med folk og dyr... Kunne sikkert stoppet hvis det sto et pinnsvin i veikanten, bare sånn for å være sikker på at det ikke gikk ut på veien :sjenert:

Det har jeg gjort mange ganger jeg, stoppet opp å bært piggsvinet over veien :sjenert: (Har hansker i bilen til slike tilfeller faktisk, men så jobber jeg med dyr og er ekstremt dyrevennlig)

:)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Det har jeg gjort mange ganger jeg, stoppet opp å bært piggsvinet over veien :sjenert: (Har hansker i bilen til slike tilfeller faktisk, men så jobber jeg med dyr og er ekstremt dyrevennlig)

:)

Jeg og er sånn veldig dyrevenn... Litt ekstrem til tider kanskje :ler: Virker som kjære mener det hvertfall, for han har aldri hatt dyr før jeg kom i huset. Med meg blir alt av skadede og forlatte dyr bragt i hus og til dyrlege! Og da mener jeg det er selvsagt at jeg skal stoppe hvis det står en av min egen "rase" i veikanten og kanskje ikke har det helt greit.

Skrevet

Ser ut som flesteparten ville stoppet, hvertfall... Og forresten; Kjære kom krypende nå og sa unnskyld... Han hadde visst tenkt litt på saken, og syntes det var litt skummelt. Enn hvis det var noe galt lissom...

Der jeg bodde før brukte det å være en del padder, og man så alltid mange som var trykt ned i asfalten av biler. Men når jeg kom hjem på kveldstid (da de kommer frem) og det satt en padde i veien måtte jeg stoppe bilen gå ut og dytte den i grøfta (for de flytter jo ikke på seg) :ler:

hadde ikke hjerte til å kjøre på dem eller ta sjansen på at den kom under bilen og ikke under hjula :ler:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Der jeg bodde før brukte det å være en del padder, og man så alltid mange som var trykt ned i asfalten av biler. Men når jeg kom hjem på kveldstid (da de kommer frem) og det satt en padde i veien måtte jeg stoppe bilen gå ut og dytte den i grøfta (for de flytter jo ikke på seg) :ler:

hadde ikke hjerte til å kjøre på dem eller ta sjansen på at den kom under bilen og ikke under hjula :ler:

Hi,hi sånn har jeg alltid vært.

Husker en gang da jeg hadde besøkt noen venner i Årdal og kjørte hjemmover.Det var lemmenår (Lemmen er små søte hamsterlignende skapninger) Jeg tutet med hornet hele veien for å få dem til å flytte seg og jeg lagde en "hale" av kø etter meg :ler:

Uansett så håper jeg det gikk bra med barnet du så langs veien Pia :)

Endret av Silmarill
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde ikke stoppet.

Hvorfor ikke?

Gjest Silmarill
Skrevet
Hvorfor ikke?

Det lurer jeg på også egentlig.Hvorfor ville du ikke ha stoppet Arkana?

Skrevet

Jeg hadde stoppet. Og sørget for at ungen kom seg trygt hjem. Men jeg er en magnet på bortkomne unger.....

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Jeg hadde stoppet, og jeg håper andre ville stoppet for mitt barn også.

Inlägget redigerat. Se reglerna

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg hadde stoppet. Og sørget for at ungen kom seg trygt hjem. Men jeg er en magnet på bortkomne unger.....

Skulle vært straffbart å vendt bortkommede barn ryggen.

Jeg husker en 17 mai for ca 4 år siden.Jeg hadde akkurat møtt sønnen min på Rådhusplassen i Oslo(der alle barnetog samles)

Vi skulle til å gå hjem, kom et godt stykke opp i gata der jeg møtte en hylende 3åring som var alene.

Han kunne veldig dårlig norsk, men jeg fikk med meg såpass at han hadde mistet mammaen sin.

Han hylte, mens han sa "mamy,mamy" og pekte ned på en tjukkfyllt Rådhusplass.

Jeg tok han i hånden (etter mange trøstens ord) og leide han ned på plassen igjen.

Der stod jeg med et bortkommet barn midt på plassen, han satt på skuldrene mine mens han fikk låne flagget til sønnen min å vifte med.

Etter en stund kom moren hans løpende, gråtende og "hysterisk" glad over å se barnet sitt igjen.

Om jeg dengangen ikke hadde fått tak i moren hadde jeg selvsagt gått til politiet sammen med gutten.Aldri i verden om jeg hadde forlatt han i folkemengden ensom.

Jeg tenkte på i ettertid hvor mange som måtte ha passert denne gråtende ensomme gutten uten å reagere - grusomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...