Gå til innhold

Har lyst til å se en skikkelig bra film


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For en stund siden så jeg "en kärlekshistorie" av Roy Andersen. En film som var veldig bra og som man bare måtte smile av. Nå kunne jeg tenke meg å se en så bra film igjen, altså en film som gir en god følelse, men som er av god kvalitet (ikke noe amerikansk ræl).

Noen forslag?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med den kinesiske "Hero"? En av mine absolutt favorittfilmer. Utrolig vakker, og veldig tankevekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andres liv.

Tysk film som bl.a. handler om Stasis overvåkning av en kunstner. En veldig bra film som vant Oscar for beste utenlandske film, samt Gullbjørnen.

Good bye Lenin! er også en tysk film som bl.a. handler om oppløsningen av DDR og overgangen til et forent Tyskland. Den er morsom, men samtidig seriøs og veldig bra.

Kan også anbefale Crash, som handler om rasisme. Jeg følte selv at temaet var ganske oppbrukt, men denne filmen fremstiller saken på en helt ny måte. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den kinesiske "Hero"? En av mine absolutt favorittfilmer. Utrolig vakker, og veldig tankevekkende.

Denne er fantastisk! Støtter denne!

Er også veldig glad i City of God

Endret av Latee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Chihiro og heksene" og "Pans labyrint" er veldig gode filmer, men "Chihiro ...." er klart mest feelgood". Kan ogsp anbefale den gamle "Prinsessebruden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Remains of the Day

Film med Anthony Hopkins og Emma Thompson. I mine øyne er filmen like god som boka. Den er litt trist, men ikke på en overdådig måte. Realistisk og fin. Ikke masse sentimentalt kliss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en stund siden så jeg "en kärlekshistorie" av Roy Andersen. En film som var veldig bra og som man bare måtte smile av. Nå kunne jeg tenke meg å se en så bra film igjen, altså en film som gir en god følelse, men som er av god kvalitet (ikke noe amerikansk ræl).

Noen forslag?

:)

Du vil nok like "Så som i himmelen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_
"Chihiro og heksene" og "Pans labyrint" er veldig gode filmer, men "Chihiro ...." er klart mest feelgood". Kan ogsp anbefale den gamle "Prinsessebruden".

Støtter disse, "Pans labyrint" er min nye favoritt, nydelig og sterk.

Må også anbefale "Frihetens regn". Den filmen er :tommel: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
The Remains of the Day

Film med Anthony Hopkins og Emma Thompson. I mine øyne er filmen like god som boka. Den er litt trist, men ikke på en overdådig måte. Realistisk og fin. Ikke masse sentimentalt kliss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Du som er så flink med filmer og sånt, kan du anbefale meg en MORSOM film som virkelig ÉR morsom? :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så flink med filmer og sånt, kan du anbefale meg en MORSOM film som virkelig ÉR morsom? :sjenert::ler:

Oi, hehe. Vel, en av de morsomte filmene jeg vet om er Bridget Jones' dagbok, men jeg regner med at du har sett den. ;) Det er jo en stund siden da, men jeg husker jeg lo så hardt at jeg nesten tissa på meg av 'What's Up, Doc?'. Det kan jo hende du synes filmen er sikkelig teit, men jeg lo ihvertfall noe helt vanvittig. Visste ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :ler: Ellers har man jo alle filmene til Monty Python, de får ihvertfall meg til å trekke kraftig på smilebåndet. :) Ellers har man jo en del britiske tv-serier som jeg setter på hvis jeg virkelig vil få meg en god latter, som f. eks Yes, Minister/Yes, Prime Minister, To the Manor Born, The Good Life, As Time Goes By, A Fine Romance, Teachers (UK) og Doc Martin.

Jeg skal prøve å lete litt til jeg, hehe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hehe. Vel, en av de morsomte filmene jeg vet om er Bridget Jones' dagbok, men jeg regner med at du har sett den. ;) Det er jo en stund siden da, men jeg husker jeg lo så hardt at jeg nesten tissa på meg av 'What's Up, Doc?'. Det kan jo hende du synes filmen er sikkelig teit, men jeg lo ihvertfall noe helt vanvittig. Visste ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :ler: Ellers har man jo alle filmene til Monty Python, de får ihvertfall meg til å trekke kraftig på smilebåndet. :) Ellers har man jo en del britiske tv-serier som jeg setter på hvis jeg virkelig vil få meg en god latter, som f. eks Yes, Minister/Yes, Prime Minister, To the Manor Born, The Good Life, As Time Goes By, A Fine Romance, Teachers (UK) og Doc Martin.

Jeg skal prøve å lete litt til jeg, hehe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Massevis av morsomme forslag. What's up, Doc er utrolig sprø. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fantastisk god film er "Oldboy". Men jeg vil ikke akkurat kalle det en feel-good film...

En veldig fin, romantisk film er jo "Elsk meg om du tør". Morsom og leken, men ikke klissete. Fransk film, bedre enn Amelie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Oi, hehe. Vel, en av de morsomte filmene jeg vet om er Bridget Jones' dagbok, men jeg regner med at du har sett den. ;) Det er jo en stund siden da, men jeg husker jeg lo så hardt at jeg nesten tissa på meg av 'What's Up, Doc?'. Det kan jo hende du synes filmen er sikkelig teit, men jeg lo ihvertfall noe helt vanvittig. Visste ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :ler: Ellers har man jo alle filmene til Monty Python, de får ihvertfall meg til å trekke kraftig på smilebåndet. :) Ellers har man jo en del britiske tv-serier som jeg setter på hvis jeg virkelig vil få meg en god latter, som f. eks Yes, Minister/Yes, Prime Minister, To the Manor Born, The Good Life, As Time Goes By, A Fine Romance, Teachers (UK) og Doc Martin.

Jeg skal prøve å lete litt til jeg, hehe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Du er en knupp Yvonne :tommel:

Da skal jeg leie What`s Up Doc! Håper jeg ler like mye som du tydeligvis gjorde da du så den :ler:

Monty Python er humor jeg liker, disse har jeg sett alle av :)

Jeg er veldig begeistret for britisk humor (og krim for den saks skyld) Noen av de du nevner har jeg sett, men ikke alle-

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare hyggelig! :) Jeg er en hund etter krim (gjerne britisk), så hvis du trenger flere tips så bare si i fra.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så igjen 'What's Up, Doc?' i går og lo altså like godt som tidligere. Veldig surrealistisk film. :ler:

Herregud som jeg lo av alt det styret på den festen eller den biljakten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange gode filmer... Oldboy og Hero er fantastisk.. Danny the Dog, When the Last Sword Is Drawn, Crouching Tiger, Hidden Dragon.. filmer som må ses.. gode farger, mange tårer;) Litt av alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...