Scheherazade Skrevet 16. juni 2007 #41 Skrevet 16. juni 2007 Sikkerhetshull finnes derimot i alle OS. OSX inkludert. Det er bare et tidsspørsmål før disse blir utnyttet til fulle (slik som rootkits). Men for all del: "suckers" får kose seg med Mac, OSX og i-er så lenge det varer Det er vel akkurat slike uttalelser som gjør at man får en "Mac-menighet?" Har man en Mac, er det mange på forum som liker å slenge med kjeften, og har man har den så klart bare fordi den er fin, at man ikke har peiling på teknikk, fordi den er moderne osv. I virkeligheten er de Mac-eierne jeg kjenner oppegående mennesker, med stor teknisk interesse. Man har gjort seg opp en mening, og foretrekker Mac selv om Apple gjør noen merkelige avveiinger i blant. F.eks. i saken om iTunes og musikk kjøpt på iTunes-store, der var det mye feilinformasjon. Selv er jeg sivilingeniør i datateknikk og vil si at jeg i høyeste grad har peiling på datamaskiner, og jeg bruker en iBook til å arbeide på, inkludert å programmere på.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #42 Skrevet 16. juni 2007 Jeg tror nok de hadde vært fanatikere uansett. For meg ser det ut som Mac-fanatikerne er helt uten peiling, og er kjempefornøyd med at deres inkompetanse ikke lenger gir virus. På Mac1-forumet kan man bli helt matt noen ganger. Jeg leste en tråd der en gang om en som var redd for at Macs økende popularitet ville føre til at det ikke bli så spesielt å eie en Mac. Funker fint med bare en musekanpp! Kun en vanesak! Men sånne små ulemper er "bedre" en windows sine mange ulemper.. Jeg løste problemet med å skru av lyden jeg da. Jeg synes i alle fall det blir for dumt at man må huske på å skru av lyden før man slår av maskinen. Jeg er i alle fall for distre til å huske det til enhver tid. Først googlet jeg etter problemet fordi jeg trodde jeg var blind og overså noe i innstillingene, men så fant jeg ut at jeg måtte installere et program/script.
Liskat Skrevet 16. juni 2007 #43 Skrevet 16. juni 2007 Mac må være den perfekte datamaskin for late mennesker, siden det er så lite feil med dem Og der er beviset for at jeg er slettes ikke så lat som folk skal ha det til! For jeg innstallerte heller Linux, uten å kunne en eneste kommando *s* Macen frister, men jeg vet jeg ikke kan bruke den til alt jeg trenger. Og jeg kjøper ikke en overpriset maskin for så å bruke XP eller Linux på den, når jeg helt fint kan få langt bedre spesifikasjoner til den samme prisen. Og kan man bruke en PC skikkelig, så er den stabil.
Cata Skrevet 17. juni 2007 #44 Skrevet 17. juni 2007 Har ingen store problemer verken med mac eller PC. Bruker PC på jobb og mac hjemme. Byttet fra hjemmePC til hjemmemac i fjor av ren skjær nysgjerrighet, men tror nok jeg kommer til å holde meg til lille mac i overskuelig framtid. Synes rett og slett den er "raskere og smidigere" på en måte, så jeg trives bedre med den. Dessuten er det behagelig å ikke måtte ha ørti antivirus og anti-adware programmer. Selvsagt regner jeg med at det er noe som kommer til å gå over etterhvert som "noen" setter seg ned og finner opp virus og grums til OSX også, men inntil da er det behagelig. (Men kjører jo virussjekk med jevne mellomrom likevel.) Med den PC'n jeg hadde hjemme virket det som om det til tider ble intern kamp mellom diverse "anti-programmer" og f.eks. brannmuren så alt gikk i stå. Men mac fryser også programmer innimellom så ingen av de to er ufeilbarlig.
IsaCathrine Skrevet 17. juni 2007 #45 Skrevet 17. juni 2007 Det er vel akkurat slike uttalelser som gjør at man får en "Mac-menighet?" Har man en Mac, er det mange på forum som liker å slenge med kjeften, og har man har den så klart bare fordi den er fin, at man ikke har peiling på teknikk, fordi den er moderne osv. I virkeligheten er de Mac-eierne jeg kjenner oppegående mennesker, med stor teknisk interesse. Man har gjort seg opp en mening, og foretrekker Mac selv om Apple gjør noen merkelige avveiinger i blant. F.eks. i saken om iTunes og musikk kjøpt på iTunes-store, der var det mye feilinformasjon. Akkurat! Har også intrykk av at de fleste som velger Mac vet veldig godt hva de gjør og kan mye om data. Både Mac og windows-basert. Synes rett og slett den er "raskere og smidigere" på en måte, så jeg trives bedre med den. Dessuten er det behagelig å ikke måtte ha ørti antivirus og anti-adware programmer. Selvsagt regner jeg med at det er noe som kommer til å gå over etterhvert som "noen" setter seg ned og finner opp virus og grums til OSX også, men inntil da er det behagelig. (Men kjører jo virussjekk med jevne mellomrom likevel.) Med den PC'n jeg hadde hjemme virket det som om det til tider ble intern kamp mellom diverse "anti-programmer" og f.eks. brannmuren så alt gikk i stå. Men mac fryser også programmer innimellom så ingen av de to er ufeilbarlig. Jupp. Antivirusprogrammer og brannmurer er noe dritt! Jeg synes i alle fall det blir for dumt at man må huske på å skru av lyden før man slår av maskinen. Jeg er i alle fall for distre til å huske det til enhver tid. Først googlet jeg etter problemet fordi jeg trodde jeg var blind og overså noe i innstillingene, men så fant jeg ut at jeg måtte installere et program/script. Du trenger ikke å slå av Macen da. Macen legges i dvale og trengs kun å slåes helt av når man har installert oppdateringer ol. Min Mac har ikke vært skrudd av på 2 uker.. og da er det heller ingen oppstartslyd.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #46 Skrevet 17. juni 2007 Linuxen min kan stå på i månedsvis, men jeg synes likevel det er greit å slå den helt av når jeg har den med.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #47 Skrevet 5. juli 2007 Du trenger ikke å slå av Macen da. Macen legges i dvale og trengs kun å slåes helt av når man har installert oppdateringer ol. Min Mac har ikke vært skrudd av på 2 uker.. og da er det heller ingen oppstartslyd. Samme med Vista, PC-en skal ikke slås helt av lenger.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #48 Skrevet 5. juli 2007 På Mac1-forumet kan man bli helt matt noen ganger. Jeg leste en tråd der en gang om en som var redd for at Macs økende popularitet ville føre til at det ikke bli så spesielt å eie en Mac. Derfra til å generalisere om Mac-brukere blir jo litt drøyt, da... JA, det finnes endel, stort sett smått bortskjemte, selvutnevnt kreative skoleunger (ungdomsskolen til videregående), som seriøst tror at de blir både kule og flinke av å ha Mac - og jo dyrere jo bedre. Dette er selvsagt både teit og latterlig, men det samme gjelder jo klær/klesmerker, solbriller, vesker, sko, sykkel, bil osv - noen vil alltid tro at produktet i seg selv gjør deg kul.
Gjest Vampyra Skrevet 5. juli 2007 #49 Skrevet 5. juli 2007 Har også intrykk av at de fleste som velger Mac vet veldig godt hva de gjør og kan mye om data. Både Mac og windows-basert. Beklager, men der jeg sitter som brukerstøtte er det fullstendig motsatt. Jeg legger derimot merke til at de eldre brukerne som velger mac har mer peiling, og velger det fordi det er mac, ikke fordi det er kult.
~white lady~ Skrevet 5. juli 2007 #50 Skrevet 5. juli 2007 Jeg er ikke så veldig fornøyd med tastaturet og musematta på macbooken, man må trykke hardt for at de skal reagere. Ellers så virker den ok. Men om jeg skulle velge, så hadde jeg foretrukket den gode gamle pcen vi har...
Daiquiry Skrevet 5. juli 2007 #51 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har byttet fra pc til mac og har hatt macen ca en uke. Jeg trodde det kom til å bli vanskelig å skjønne noe av den, men det tok ikke lange tiden før det var som om jeg aldri skulle gjort annet. jeg har også parallels, og det fungerer utmerket. jeg vil anbelfale mac på det varmeste!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå