Gå til innhold

Har du tatt klimatesten?


Gjest Gjest_snuppa_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ligger på et gjennomsnittelig utslipp på 420 kilo klimagasser i året, mot et gjennomsnitt på 4 539 i testen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du slipper ut 95 kilo med klimagasser i året.

Ikke så ille det :) (Men var vel bare delvis ærlig ang bilbruk, har i gjennomsnitt en spleisetur med bil i uken på ca 3 km).

Men den testen der er ikke av de beste egentlig, tror kanskje http://www.ecofoot.org/ er bedre, men mer komplisert.

På den ender jeg opp på:

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 0.5

MOBILITY 0.1

SHELTER 1.3

GOODS/SERVICES 1.2

TOTAL FOOTPRINT 3.1

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 7.9 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.7 PLANETS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på rundt 500, men jeg tror ikke den bel helt riktig siden det var 2 spørsmål jeg måtte trykke "vet ikke" på. Jeg sparte nok MYE på min 0 flyreiser de siste 12 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Du slipper ut 388 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Du slipper ut 1032 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

Men da tok jeg litt i når det gjelder bilbruk for å være på den sikre siden. Tror ikke vi kjører 4000 km i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok ille... kom ut på over 2000 på den klimatesten, og vi trenger visst 5.8 planeter om alle lever som meg, ifølge den engelske testen.

Vel, jeg overdrev med bil og fly, for normalt kjører vi ikke så mye, men det ble mye det siste året, pga et par begravelser, som gjorde at vi reiste vesentlig oftere "hjem" enn normalt. Så det blir jo ikke så mye hvert år da (det er begrenset hvor mange flere besteforeldre vi har igjen som kan dø...)

Men jeg er nok en synder, jeg spiser kjøtt eller kjøttprodukter så godt som hver dag jeg (og når den engelske inkluderte meieriprodukter også, jo, de måltidene som ikke er av kjøtt, da drikker jeg ofte melk, og bruker smør på skiva) Bortsett fra de litt overdrevent store transporttallene for siste år, så er det visst maten min som visstnok er det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Du slipper ut 635 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

Hmm, det eneste jeg kan gjøre noe med er kanskje bilbruken, men da må jeg bytte jobb først til en jobb der jeg ikke MÅ ha bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper ut 2253 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen

Slik blir det når man bor på bygda og er avhengig av bli pga lang vei til jobb, finnes ikke buss/tog som går så tidlig på morran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Tanita

Du slipper ut 182 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

Det er mat som utgjør mest, jeg spiser kjøtt ca 3-4 ganger i uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du slipper ut 28 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

:overrasket: :overrasket:

Og jeg som var redd for å ta klimatesten! :legrine:

Er nok ikke helt riktig, for vi pleier å reise bort en gang i året, men dette året har vært spesielt, og vi har ikke reist. Men med klimabillett vil man vel kunne svare 0 i allefall? Eller?

Vi har riktignok bil, men jeg har ikke lappen (enda) og kunne ikke svare på noen av bilspørsmålene. Dessuten så går jeg dit jeg skal stort sett uansett, (evt sykkel eller kollektivt) så det blir stort sett kun bil hvis vi skal lengre. Mannen min bruker bilen noe oftere, men det kan jo ikke jeg ta på min kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Vi har ikke bil, og har fjernvarme som oppvarming, så er veldig miljøvennlig på det da. Men jeg tar altfor mye fly, har vært på to utenlandsturer hittil i år, og skal på to, kanskje tre, til. Så jeg bruker min andel og vel så det... :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 2024.. Jeg måtte trykke vet ikke på strømforbruk for jeg har faktisk ikke peiling.. Min aller største synd var nok londonturen vi tok med fly, det så ut som det ble 90-95 % av miljøforbruket mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tomat Mina

Her er dine klimautslipp på de områdene testen tar for seg, ca 40 % av totalutslipp

Du slipper ut 231 kilo med klimagasser i året.

Gratulerer, du ligger under gjennomsnittet i testen.

:rosasmil: Det var jo veldig flinkt av meg det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

4084 kg klimagasser.. gjorde det bedre forrige gang jeg tok testen, men det var før mine to utenlandsturer med fly...

Jeg reiser noe med jobben, ikke mye, men alt er relativt, og ikke så veldig mye jeg kan gjøre med det.. vi forsøker å bruke telefonmøter/videokonferanser der det er mulig, men noen ganger må man ut i felten...

Er uansett fornøyd med å gjøre det bedre enn gjennomsnittet, og til tross for noe dårlig samvittighet har jeg god samvittighet når det gjelder bruk av elektrisitet (lavt), kjører kollektivt eller sykler/går stort sett hele året, "vi" har bil, men jeg har ikke, så bruker det utrolig sjeldent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...