Gå til innhold

Legen min er så kjekk!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har en lege som er veldig hyggelig, morsom og kjekk. Han lytter og gir oppmerksomhet. Det er jo jobben hans!

Jeg har vært hos ham 4 ganger og han er hyggelig å snakke med. Så synd at det er regler for pasient-lege...for mang en pasient kunne nok tenke seg å invitere med legen sin ut.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

bytt lege da kan du be han ut uten at det gjør noe. Men kanskje du først skal finne ut om han er singel eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Er vel derfor de har satt reglene ;)

Er lett å bli betatt av en person som lytter og viser omsorg.

Men tenk over at i de fleste yrker yter man service, man smiler og forstår og gjør sitt beste, og i det mange kunder forsvinner himler man med øynene og gleder seg til dagen er over mens man titter på klokka. Prat med pasienter er sikkert koselig, men jeg tror nok at alvorlige sykdommer er mer spennende og det man faktisk husker etter en dag. Jeg tror nok legen gjør større inntrykk på pasienten enn motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Jeg har en lege som er veldig hyggelig, morsom og kjekk. Han lytter og gir oppmerksomhet. Det er jo jobben hans!

Jeg har vært hos ham 4 ganger og han er hyggelig å snakke med. Så synd at det er regler for pasient-lege...for mang en pasient kunne nok tenke seg å invitere med legen sin ut.

:sol:

Det er det nok mange som kunne tenkt seg, men det er en viktig regel som skal beskytte pasienter fra å gjøre dårlige valg når de er langt nede og villige til å glorifisere den første som lytter litt.

Og ja, det er jobben hans. Det tenker jeg over når jeg snakker med en lege, selv om han kan være oppmerksom og fin mot meg, så gjør han det ikke fordi han synes jeg er interessant som menneske, men fordi det er et verktøy for at han skal kunne gjøre jobben sin. Hans private tanker og meninger vet jeg ingen ting om, heller ikke om han gidder å tenke noe mer enn at jeg er en pasient, for han har ikke valgt å tilbringe tid med meg for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er det nok mange som kunne tenkt seg, men det er en viktig regel som skal beskytte pasienter fra å gjøre dårlige valg når de er langt nede og villige til å glorifisere den første som lytter litt.

Og ja, det er jobben hans. Det tenker jeg over når jeg snakker

Ja, sikkert for de som er langt nede og ikke har andre til å høre på dem!

For min del har jeg bare fått en skade i armen og den vil forsvinne etter et lite inngrep. Jeg er ikke langt nede eller ikke har andre til å høre på meg. Ikke glorifserer jeg legen heller...han er ung og kunne like gjeren ha vært en av mine lege-venner som nettopp er ferdig med sin turnus ;-)

Kjekk var han hvertfall. Synd pasientene ikke kan si det høyt til legen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Ja, sikkert for de som er langt nede og ikke har andre til å høre på dem!

For min del har jeg bare fått en skade i armen og den vil forsvinne etter et lite inngrep. Jeg er ikke langt nede eller ikke har andre til å høre på meg. Ikke glorifserer jeg legen heller...han er ung og kunne like gjeren ha vært en av mine lege-venner som nettopp er ferdig med sin turnus ;-)

Kjekk var han hvertfall. Synd pasientene ikke kan si det høyt til legen! :ler:

DU kan si hva du vil, det er legen som har etiske regler å følge, du må bare passe på at du ikke direkte trakasserer fyren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dc love

Doctor, doctor! Can't you see I'm burning,burning!

Oi! Fikk du oppmerksomhet nå?

Desverre er det kriteriet for veldig mange jenter for å falle for en mann, uansett setting eller levedyktighet i forholdet!

Voks opp jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Doctor, doctor! Can't you see I'm burning,burning!

Oi! Fikk du oppmerksomhet nå?

Desverre er det kriteriet for veldig mange jenter for å falle for en mann, uansett setting eller levedyktighet i forholdet!

Voks opp jente!

Forsto ikke helt dette innlegget, jeg. :kaffe:

Jeg har da ikke gjort noe som helst og ikke vil jeg gjøre det heller. Det er vel ikke forbudt å synes at profesjonelle mennesker i et profesjonelt yrke er kjekk?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hahaha, her kjenner jeg meg igjen. Jeg lå 2 måneder på sykehus og hver morgen var det visitt med verdens deiligste lege. Men det var motivasjon for å freshe seg opp litt om morgenen da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har en lege som er veldig hyggelig, morsom og kjekk. Han lytter og gir oppmerksomhet. Det er jo jobben hans!

Jeg har vært hos ham 4 ganger og han er hyggelig å snakke med. Så synd at det er regler for pasient-lege...for mang en pasient kunne nok tenke seg å invitere med legen sin ut.

:sol:

He he...Dette er helt normalt. Bare nyt det du. Selv har jeg også vært betatt av en av legene på legesenteret jeg går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en superkjekk tannlege! Men det blir ikke spesielt romantisk når han borrer liksom...og med en irriterende kontorsøster like ved er det ikke greit å flørte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig upassende. Som andre har sagt før meg ville jeg nok byttet lege før jeg forsøkte å bli nærmere kjent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et større prosjekt gående hos tannlegen min, ei jente i begynnelsen av 30-åra, med et søtt smil og en helt fantastisk kropp! Uansett, jeg måtte trekke litt visdomstenner og sånt, og lå der, bedøvet som fy, og ventet på at hun skulle gjøre sitt verste. Men sånt kan jo ikke gjøres med strake armer. Så idet hun gjorde seg klar, kjente jeg plutselig bare en varm og myk "klump" imot kinnet mitt. Kan ikke si jeg klagde på det... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er det nok mange som kunne tenkt seg, men det er en viktig regel som skal beskytte pasienter fra å gjøre dårlige valg når de er langt nede og villige til å glorifisere den første som lytter litt.

Og ja, det er jobben hans. Det tenker jeg over når jeg snakker med en lege, selv om han kan være oppmerksom og fin mot meg, så gjør han det ikke fordi han synes jeg er interessant som menneske, men fordi det er et verktøy for at han skal kunne gjøre jobben sin. Hans private tanker og meninger vet jeg ingen ting om, heller ikke om han gidder å tenke noe mer enn at jeg er en pasient, for han har ikke valgt å tilbringe tid med meg for sin egen del.

Jøye meg. Kalle mennesker fo verktøy slik at legen kan gjøre jobben sin? Og han har valgt å ikke tilbringe tid med pasienten for sin egen del? At noen blir leger er nok av helta grunner en de tdu ramser opp her. Legen bryr seg om sine pasienter og er hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en lege som er akkurat som TS skriver om. Kjekk, sympatisk og veldig flink. Legekontoret er rett i nærheten av jobben, så vi hilser når vi støter på hverandre, men det er alt. Ville ikke drømme om å kontakte han utenom kontortiden. Tror ingen leger setter særlig pris på det. "Min" lege fortalte at han måtte bytte til hemmelig nummer fordi så mange pasienter ringte på privatnummeret, og det er nok ikke så veldig kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Jøye meg. Kalle mennesker fo verktøy slik at legen kan gjøre jobben sin? Og han har valgt å ikke tilbringe tid med pasienten for sin egen del? At noen blir leger er nok av helta grunner en de tdu ramser opp her. Legen bryr seg om sine pasienter og er hyggelige.

Såså. Jeg har ikke kalt mennesker for verktøy, men kontakten med pasienten er et nødvendig verktøy legen bruker for å kunne være til hjelp. Pasienten må oppleve at legen tar ham/henne på alvor og er aksepterende og interessert, for at pasienten skal ha tillit nok til å fortelle om sine problemer, og for å feste lit til legens handlingsforslag.

Det er en del av legens jobb å skape god kontakt. Mens man ellers gjør dette av eget valg fordi man liker den aktuelle personen eller av andre grunner ønsker det, skal legen opptre hyggelig uavhengig av hva hun eller han føler for.

Jeg har aldri hatt en jobb hvor det er greit å virke likegyldig eller negativ til dem jeg har kontakt med og jobber for eller med, føler jeg ikke for å være genuint positiv og hyggelig, må jeg late som og holde mine egentlige meninger for meg selv.

Leger har pasienter som de liker, pasienter de ikke tenker særlig over, og pasienter som de misliker. Pasienten skal ikke merke forskjellen. Det er profesjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Hadde et større prosjekt gående hos tannlegen min, ei jente i begynnelsen av 30-åra, med et søtt smil og en helt fantastisk kropp! Uansett, jeg måtte trekke litt visdomstenner og sånt, og lå der, bedøvet som fy, og ventet på at hun skulle gjøre sitt verste. Men sånt kan jo ikke gjøres med strake armer. Så idet hun gjorde seg klar, kjente jeg plutselig bare en varm og myk "klump" imot kinnet mitt. Kan ikke si jeg klagde på det... :sprettoy:

Du mener at puppene hennes havnet i ansiktet ditt og at du likte det fordi du er singel mann som ikke får damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Du mener at puppene hennes havnet i ansiktet ditt og at du likte det fordi du er singel mann som ikke får damer?

Ja det er jo alltod svaret. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Du mener at puppene hennes havnet i ansiktet ditt og at du likte det fordi du er singel mann som ikke får damer?

Ingen menn som ikke er single, og ingen menn som har sjans på damer, ønsker å få forstyrret tanntrekkingsopplevelsen sin av nærkontakt med en fin pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...