Gå til innhold

Hvor lenge må man bo på Holmlia i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det lurer jeg på.

Hvor må man egentlig bo før man blir norsk-pakistaner? Og hvor lenge må man bo der før man blir det? Kan man i det hele tatt bli norsk-pakistaner bare ved å bosette seg et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampyra
Det lurer jeg på.

Hvor må man egentlig bo før man blir norsk-pakistaner? Og hvor lenge må man bo der før man blir det? Kan man i det hele tatt bli norsk-pakistaner bare ved å bosette seg et sted?

Det er da ikke bostedet som avgjør om du blir norsk-pakistaner :ler:

I mine øyne er man norsk-pakistaner så fort man får norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så det er ingen steder man kan flytte til, og så bli boende der en viss tid, og så blir man norsk-pakistaner? Hva er det da som gjør en til norsk-pakistaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra
Så det er ingen steder man kan flytte til, og så bli boende der en viss tid, og så blir man norsk-pakistaner? Hva er det da som gjør en til norsk-pakistaner?

:klø:

Jeg må si jeg ikke helt forstår tankegangen din her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:klø:

Jeg må si jeg ikke helt forstår tankegangen din her nå?

Jeg tenker på dem som påstår at man blir norsk når man har fått norsk statsborgerskap og bodd her en stund. De spør jo gjerne retorisk om hvor lenge man må bo i Norge før man kan regnes som norsk.

Derfor lurer jeg på hvor man må flytte, og hvor lenge må man bo der, før man blir norsk-pakistaner? Hvordan blir man egentlig norsk-pakistaner? Kan jeg bli norsk-pakistaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man egentlig norsk-pakistaner? Kan jeg bli norsk-pakistaner?

Hvorfor har du så fryktelig lyst til å bli norsk-pakistaner? Vel, uansett, mitt råd må være at du flytter til Pakistan og blir boende der noen år. Da vil du kunne kalles norsk-pakistaner. :)

Edit: Eller du kanskje da blir pakistaner-nordmann? Ikke vet jeg. :klø:

Endret av bada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hvorfor har du så fryktelig lyst til å bli norsk-pakistaner? Vel, uansett, mitt råd må være at du flytter til Pakistan og blir boende der noen år. Da vil du kunne kalles norsk-pakistaner. :)

Jo, det kunne jeg sikkert, hvis de tar i mot innvandrere. Men det er mange norsk-pakistanere som er født og oppvokst i Norge. Det gjør meg litt forvirra, fordi det er også jeg, men likevel er jeg ikke norsk-pakistaner. Dermed lurer jeg litt på der med hvordan man blir norsk-pakistaner og nordmann og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kunne jeg sikkert, hvis de tar i mot innvandrere. Men det er mange norsk-pakistanere som er født og oppvokst i Norge. Det gjør meg litt forvirra, fordi det er også jeg, men likevel er jeg ikke norsk-pakistaner. Dermed lurer jeg litt på der med hvordan man blir norsk-pakistaner og nordmann og sånn.

Ok, da ble spørsmålet dessverre litt for avansert for meg. :hoho: Men kanskje andre kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ok, da ble spørsmålet dessverre litt for avansert for meg. :hoho: Men kanskje andre kan hjelpe?

Ja, det er ikke så lett å forstå dette. Du har dem som sier at man er norsk bare man har norsk statsborgerskap og bodd i Norge lenge nok. Også så sier du at jeg blir norsk-pakistaner hvis jeg bor lenge nok i Pakistan. Men hvis man skal høre på dem som sier at man blir norsk bare man har bodd her lenge nok, vil jeg jo bli pakistaner av å bo lenge nok i Pakistan. Og hvis jeg er nordmann og de er norsk-pakistanere, og de er like mye nordmann som meg, men jeg ikke er norsk-pakistaner, hva er det da som gjør at en blir norsk-pakistaner?

Hvordan får man egentlig alt dette her til å henge på greip? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte en norsk-pakistansk mann uttale en gang at han ville heller bli kalt for pakistansk-norsk - siden han på en måte har vært pakistansk - og blitt norsk.

Så hvis du er norsk, og flytter til Pakistan, kan du i det minste kalle deg norsk-pakistaner der, om du følger tankegangen til mannen jeg fortalte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så lett å forstå dette. Du har dem som sier at man er norsk bare man har norsk statsborgerskap og bodd i Norge lenge nok. Også så sier du at jeg blir norsk-pakistaner hvis jeg bor lenge nok i Pakistan. Men hvis man skal høre på dem som sier at man blir norsk bare man har bodd her lenge nok, vil jeg jo bli pakistaner av å bo lenge nok i Pakistan. Og hvis jeg er nordmann og de er norsk-pakistanere, og de er like mye nordmann som meg, men jeg ikke er norsk-pakistaner, hva er det da som gjør at en blir norsk-pakistaner?

Hvordan får man egentlig alt dette her til å henge på greip? :klø:

Det er vel ikke så vanlig å hevde at man blir norsk av å bo lenge i Norge, det er vel snarere slik at etterkommere etter innvandrere (såkalt 2. generasjon og 3. generasjon) kan kalles norske, da de gjerne er født og oppvokst her og snakker perfekt norsk (mange av dem i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest omgomg
Jeg tenker på dem som påstår at man blir norsk når man har fått norsk statsborgerskap og bodd her en stund. De spør jo gjerne retorisk om hvor lenge man må bo i Norge før man kan regnes som norsk.

Derfor lurer jeg på hvor man må flytte, og hvor lenge må man bo der, før man blir norsk-pakistaner? Hvordan blir man egentlig norsk-pakistaner? Kan jeg bli norsk-pakistaner?

nei. det er i norge. hvis du da er etnisk norsk kan du ikke bli noe annet enn hva du er enn norsk fordi det ikke er i et annet land, men fremdeles dine landegrenser og der du er fra.

lurer du på om hvor lenge det tar før du blir pakistaner-nordmann i pakistan kanskje? FOR DU KAN IKKE BLI NORSK-PAKISTANSK I SELVE LANDET DITT!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel flytte til Pakistan da..

hvor vanskelig var det å skjønne det, og da er vel egentlig ungene dine som blir norskpakistanere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Du må vel flytte til Pakistan da..

hvor vanskelig var det å skjønne det, og da er vel egentlig ungene dine som blir norskpakistanere..

Hva da med dem som hevder at man er norsk dersom man er født i Norge? Hvis vi skal bruke deres logikk vil jo barna mine da bli pakistanske. Dermed er jeg like langt. Det gir meg ikke svar på hvordan norsk-pakistanere født i Norge blir norsk-pakistanere? Holder det med å flytte til Holmlia?

Og hvordan kan man egentlig være norsk og norsk-pakistaner på en gang? Er jeg norsk-pakistaner uten å vite om det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Melder meg ut. Gidder ikke diskutere svada på et forsøksvis seriøst nivå.

Jeg ønsker svar på et emne jeg ikke forstår. Hvis du ikke klarer å svare kan du vel innrømme at heller ikke du forstår? Framfor å kalle det svada?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Frøken Titt
Jeg ønsker svar på et emne jeg ikke forstår. Hvis du ikke klarer å svare kan du vel innrømme at heller ikke du forstår? Framfor å kalle det svada?

Fordi det er det. Du kan ikke bli pakistaner i Norge. Ikke norsk-pakistaner heller. Du må flytte til pakistan. Er det så vanskelig å forstå da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med Pakistanske foreldre som fødes her og da med norskt statsborgerskap blir betegnet som en norsk-pakistaner.

Man har norskt pass men en god del pakistansk kultur og verdier fra hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...