Gå til innhold

Ottines loggbok


Ottine

Anbefalte innlegg

Uff, skjønner at du ikke har hatt det lett :klem: . Godt det ser ut til å ordne seg!

Velkommen tilbake - jeg har savnet deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsener, Småsmurf og Kayli! :klemmer:

Det er godt å være tilbake også!

Selv om dagen i dag ble litt blå-mandag.. Minstejenta var i dårlig form i hele helga, forkjøla med feber - så hun og jeg har kost oss hjemme i dag. Men det er jo ikke noe OK i den forstand at hun ikke er helt frisk. Vi er i grunnen en smule lei sykdom nå. Her har det gått i ett siden uka før jul.. :forkjola::fryser: Veldig lite festlig kan man si. Jeg lå i influensa mesteparten av jula; julekvelden inkludert så...grrrr! Nei, jula var ikke særlig stas i år.

Ellers har jeg egentlig vært veldig lite virksom i dag. Blir litt slik jeg når jeg har sykt barn.. De trenger litt ekstra kos og stell. Begynner jeg med noe blir det bare halvgjort allikevel. Vi tok oss en tur til bestemoren min da; kjøpte med boller! Koselig for alle sammen. Nå har vesla lagt seg, men jeg må si at utfallet på den luren er høyst usikkert. Hun sover ikke mye på dagtid lenger.

Siden skal vi hente storebror i barnehagen. Middag i dag: Pølse og lompe. Kreativt er det ikke, men slik ER det bare noen ganger! Tuddeluu så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med sykdom, ja. Når det gjelder middagen, kan jeg trøste deg med at vi har hatt Grandiosa i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig kjekt å ha deg tilbake her inne, har savna deg vettu :)

Takk for det! Koselig å være her igjen!

I dag skal mannen og jeg i terapi igjen. Vi går ganske fast nå, og det er veldig bra for oss. Det er i mange tilfeller godt å ha en tredjeperson å prfate med som kan komme med nyttige innspill og vink. Men jeg føler det litt slik... "hjelp, jeg går i terapi..." av og til. Det høres så ALVORLIG ut! Men det er jo dèt også; det er alvorlige grunner til at vi er der. Men som sagt så er jeg optimistisk! :)

I går hadde vi faktisk mus inne!! :hår: Plutselig var den bare der, midt på kjøkkengulvet før den tuslet inn i stua... Jeg måtte virkelig beherske meg for ikke bare..."Iiiiiiiihhh!!!" - så jeg tuslet rolig etter...Tasse, tasse - inn på spisestua.. Da ringte jeg faren min! :fnise: Jada,jada, pappas jente ringer...Og den snille faren min dukket opp - og den musa er ikke blant oss lenger nå, for å si det slik. :sjarmor: Jeg vet akkuratt hvor den kunne komme fra, så nå står det lainet opp musefeller..Liker ikke å få inn slike småkryp!

Må si jeg synes det er deilig at det snart bare er èn uke igjen av januar!

Jippi - det går mot lysere tider!! Får håpe det gjør det på alle måter...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelillemeg

Hei hei!

Måtte skumlese litt igjennom tilfeldige sider i dagboka di!

Kjipt med mus - jeg tror jeg hadde gått fra konseptene (dette er veggisen som ikke nøler med å sette ut feller eller gift dersom vi får skadedyr i huset... her har samboeren min dyreverneren ingenting han skulle sagt!)

Ellers er det et tegn på styrke at en går til parsamtale - det viser jo vilje og engasjement og interesse for å få forholdet til å funke. Samboere min og jeg har også begynt å gå til samtale - det er fordi vil vil løse opp flokene før de blir kjempestore problemer. Parallellt med at vi går til parsamtale planlegger vi bryllup --- så vi er begge enige om at vi vil, og vi mener vi begge kan justere oss for å få det til - vi synes bare det er godt å få stilt de 'riktige' spørsmålene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det står respekt av at man går i parterapi jeg, i stede for å bare gi opp. Da prøver man i hvert fall.

Håper ungene er blitt bedre og at alt går bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, mus er det værste jeg vet. Får helt panikk når jeg ser slike dyr. Da setter jeg i og brøler :fnise:

Og veldig bra at dere går i terapi, håper det ordner seg for dere.

Ha en fin kveld Ottine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å jobbe med parforholdet når det blir problemer. Jeg er helt sikker på at det er riktig, i og med at du/dere syns det hjelper dere. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle som har vært innom! :klemmer:

Så koselig å få støtte på dette med parterapi! I vårt tilfelle kan iallfall ingen si at vi ikke har prøvd å få det til...! Vi har hatt noen runder før... Håper inderlig vi får det til denne gangen. Krysser fingre!

Ellers går tida fort! Det har vært en travel uke på jobb. Uka flyr, synes jeg. Jeg har vært innom både bollebaking og karneval med klassa, og i dag hadde mine egne unger karneval i barnehagen - så hu hei, hvor det går! :kosteskaft:

Hmm. i helga er det vel fastelaven - da må jeg vel sette en bolledeig hjemme også! Regner med jeg får med noen hjelpende hender hjemme også.. :) Vi har slitt med litt sykdom her ennå - bihulene mine er ikke greie, og mannen har vært forkjøla og pudding hele uka. Vi har dermed ingen spesielle planer for helga - det var planlagt hyttetur, men vi dropper det nå. Dessuten er ikke været så veldig bra. Skal allikevel bli godt med helg! Fikk kjøpt en genser og ei skjorte i dag!

:shoppe: Fornøyd med dèt. Var jo selvsagt "Nyheter" da - selv om butikkene bugner med salg...! Jeg har en egen evne til å bli styrt mot ALT av nyheter..Jeg KAN slå til på salg, men sesongens nye klær er liksom mer spennende..

Og - jippi!- det er februar!

Ønsker alle som er innom ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med sykdom. Men; det er jo litt deilig å ikke ha noen planer også. Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planer for dagen:

Bestille frisørtime.

Eldstemann skal klippes.

Gå på ski med eldstemann.

Besøke svigers.

Legge sammen klær og vaske klær.

Støvsuge.

I kveld: Meg og mannen i sofakroken med vin! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waow, for en dag! Blir helt dårlig med tanke på hvor lite jeg har fått gjort i dag...Ønsker deg i allefall en fin lørdagskveld og goood helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Waow, for en dag! Blir helt dårlig med tanke på hvor lite jeg har fått gjort i dag...Ønsker deg i allefall en fin lørdagskveld og goood helg :blomst:

Eeh, ja- jeg tok meg litt vann over hodet..! Det ble ingen skitur - vi fikk besøk i stedet. Koselig det, også!

Håper du har kost deg i dag :)

Takk for det!

Da var det starten på en ny uke igjen!

Håper du har hatt en fin helg :)

Jeg har hatt en fin helg! :)

I går var jeg i sving med bolledeigen allerede ved 7.30 tiden; da hadde jo jeg og vesla vært våken siden før seks, så det var jo riktig "sent".. :fnise: Så til formiddagskaffen var vi 13 stk, vi hadde besøk av to vennepar med hver sin ungeflokk så da var det full fres! Veldig trivelig det, altså.

Eldstemann var også i barnebursdag i går, og da var det igjen kort tid til Barne-Tv etter det.. Hadde en rolig kveld i sofaen.

Jeg kom på at jeg faktisk ikke har vært utendørs omtrent på hele helga! :rodme: Øøh, det var jo litt...usporty, kanskje.. Ja,ja-slik er det noen ganger.

Har ikke tid til å gå tur i kveld, heller. Følger med både på Farmen og Sommer, så... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig helg da! Jeg har omtrent ikke vært ute jeg heller...hvis det hjelper ;) Satt bare på kafee hele søndagen (kino først)...teller ikke det som ute helt..bare skifta rom..

Velvel, ha en strååålende dag! Kjenner den blir god for jeg er så fryktelig glad i dag! *Sender over gode vibber* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "vibbene" smaksløk!

Da har jeg fått helg! Det er herrrlig! Selv om jeg nok synes at uka går vel fort.. Satt leenge med etterarbeid og forberedelser på skolen i dag så blir det mindre i morgen og i helga. :filer:

Aner ikke heøt hva vi skal gjøre i helga ennå. Tror det blir tur til et skisenter på lørdag. Hvis været blir bra så er det kjempefint. Får kompensere litt for manglende frisk luft forrige helg..! :fnise:

Så er det jo morsdag! Pleier å ha litt "program" da. Enten får vi invitere folk på middag hit eller så kanskje kan vi håpe på å bli bedt selv.

Kake må iallfall ordnes!

Nei, kveldsstellet med unga venter på meg, så jeg må gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...