Gå til innhold

Taxi fra Suvarnabhumi Airport til Bangkok


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på vei hjem fra Thailand nå. Jeg ankom Bangkok tidlig om morgenen for et par uker siden og jeg var trøtt etter flere langer flighter. På nett hadde jeg såvidt lest at dersom man ønsket en taxi skulle man gå til taxi skranken og bestille en taxi der og så skulle man få tildelt en bil. Da jeg hadde fått min koffert gikk jeg til taxi skranken og jeg fikk beskjed om at det ville koste 1000 THB (ca 180 kroner). Dette var dyrt i forhold til det jeg forventet og jeg spurte karen bak disken om dette var public taxi eller hvor jeg kunne finne dette. Og da sa han "Nei, det er ikke andre taxier". Jeg hadde også lest noe om at det var restriksjoner om hvilke taxier som kunne kjøre inn på flyplassen og derfor gadd jeg ikke krangle mer. Det viser seg i etterkant at det jeg fikk var AOT Limousine og dersom jeg ville hatt en vanlig taxi kunne jeg gått ned til 1. etasje. Så se litt nærmere på http://www2.airportthai.co.th/airportnew/s...p;sub=limousine før du drar til Bangkok. Taxien tilbake til flyplassen var bare på 350 THB. Jeg er neste flau over å fortelle dette. Jeg skal liksom være en erfaren turist og så blir jeg lurt på denne måten :forvirret: Vel, jeg håper at denne advarselen medføre at dere ikke går i samme fella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja til og med en erfaren turist kan bli lurt ;) Gleder meg til å lese reisebrevet ditt! Drar selv ned til Koh Samui 19. Juli, blir første gangen. Har vært i Thailand før, men var da i Bankok, Cha am og Hua hin. Hvordan synes du strendene er der i forhold til phuket siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå er det en god stund siden jeg var på Phuket så jeg er ikke sikker på om jeg kan sammenligne. Vi bodde nord på Chaweng stranden og her var sjøkanten litt grapsete. Det var ganske langgrunt og det kom opp sandbanker omkring 100 meter ute i vannet når det var lavvann. Vi gikk ut dit og der var det deilig sandbunn og det var fint å bade. Men jeg må innrømme at vi var mest i bassenget...stort sett med en Singha eller Chang øl i hånden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem. Basseng er for pyser :fisk: Lille gutt på fire prater så masse om Thailand, han vil tilbake å mate fiskene. Så i vinter blir det nok Thailand igjen på oss og...blir 5. gangen. ELSKER THAILAND!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...