Gå til innhold

Tarotkort


Anbefalte innlegg

er det noen som kan fortelle meg litt om det? venter nemlig en pakke med tarotkort.

hvordan fungerer det.

er det noe som er fy fy,som man absolutt ikke bør gjøre?

og er det slik at man ikke bør legge for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

der er masse ting du skal gøre for at holde dine kort rene :D

1 rens dem før du bruger dem ( åndelig rensning )

2 ikke lad andre sidde og kigge i dem anderleds end du lægge kortene for personen ( og husk at rens dem bageefter ')

3 pak dem ind i lilla taff eller fløjel eller andet blødt stof dette er for beskyttelse

dette var jo en start og husk nu at læs godt om kortene før du tager dem i brug, der findes jo så mange forskellige dæk ved jo ikke hvilke du får tilsendt.

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

waco ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det men skal prøve :D

går ud fra at du ved hvad meditation er for noget, det med at rense hjerne fra alle tanker med et mantra, det er på nogen lunde sammen måde man renser tarotkort, sten/miniraler til brug af healing på... ved ikke om du blev noget kloger af det svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Det å legge tarotkort for seg selv eller andre kan være en spennende opplevelse.

I utgangspunktet bør man ikke bestille tarot kort fra postordre, man skal egenhendig velge ut en kortstokk, studere denne og ta den som føles "riktig" for deg.

Kortene er en svært personlig eiendel, og skal ikke berøres av andre enn du selv. Det er viktig at du bruker MASSE tid på å berøre kortene dine, studere dem og bli kjent med dem. Mens du studerer kortene kan det være lurt å notere ned etter hvert hva du føler hvert enkelt kort betyr.

Det å legge tarotkort og lese kortene, bygger på din intuisjon, m.a.o, kortenes betydning for DEG er den avgjørende faktor her. Man kan lese i bøker hva kortene betyr, men, det er hva intuisjonen DIN sier, som er det avgjørende. Med andre ord, det finnes ingen fasitsvar på hva kortene betyr.

Tarot legging er spennende, og er overhodet ikke "skummelt" eller "farlig".

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engi med det resten sier.

Lær deg kortene. Sorter dem. Les og "tolk" hvert enkelt kort.

Bare hold på med dem.

Kortene er DINE.. og BARE dine. Kjøp deg f.eks. en tarot-eske, legg en bergkrystall ned i den. Pakk inn kortene dine i tøy og oppbevar dem nært deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du trenger IKKE gjøre noe!

Detter er egentlig bare tull. Det er noe folk har begynt med for lenge siden for å skape litt hokus pokus rundt det hele. Har du sett f.eks. idrettsfolk som gjør forskjellige øvelser før de løper? De føler de MÅ gjøre disse øvelsene, hvis ikke går det ikke bra. Det er overtro. :blunke:

Jeg driver proff som tarotist (du så meg kanskje på TV Norge på fredag?) og jeg blir litt oppgitt over at folk skal drive med den slags lære.

En forfatter pakker da ikke inn pennen sin (eller PC'en) i silke osv. etter bruk? Du kjøper deg et par kort og bruker dem. Når de er utslitt kan du trygt kjøpe nye. Det ligger i DEG og ikke i kortene!!! :D

På samme måte som en forfatter ikke liker at andre bruker hennes penn, er det mange av oss som foretrekker å holde kortene våre for oss selv. Men du kan ALDRI ødelegge noe ved å ta på andres kort. Det er tull. Hvis en tarotist sier noe annet er det oppi denne tarotistens hode at ting er blitt endret. Ikke i kortene.

Ha lykke til og kom gjerne med spørsmål. Se også gjerne på mine sider for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! Sånn er det når man er ny i noe. Var overhode ikke meningen å være anonym. Jeg er Hope og står selvsagt for det jeg skrev over - om at du trenger IKKE rense kortene. Men gjør det gjerne om du vil.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger IKKE gjøre noe!

Detter er egentlig bare tull. Det er noe folk har begynt med for lenge siden for å skape litt hokus pokus rundt det hele. Har du sett f.eks. idrettsfolk som gjør forskjellige øvelser før de løper? De føler de MÅ gjøre disse øvelsene, hvis ikke går det ikke bra. Det er overtro.  :blunke:

Hva er galt med overtro? Jeg er overtroisk og det er dette jeg har lært. Du har lært en ting og jeg har lært en ting. Vi deler erfaringene våre med denne nybegynneren slik at hun kan komme seg i gang.

Det vi skriver er rett for oss og kanskje ikke for deg.

Jeg driver proff som tarotist (du så meg kanskje på TV Norge på fredag?) og jeg blir litt oppgitt over at folk skal drive med den slags lære.

En forfatter pakker da ikke inn pennen sin (eller PC'en) i silke osv. etter bruk? Du kjøper deg et par kort og bruker dem. Når de er utslitt kan du trygt kjøpe nye. Det ligger i DEG og ikke i kortene!!!  :D

Er det ikke slik at du er en tolk mellom kortene og personen du leser for da?

Nå tror jeg at du som leser tarot burde ha litt peiling på energier. Grunnen til at man burde pakke kortene inn i et tøystykke og legge dem i en eske er for å holde dem pene etter bruk. Krystallen ligger der for å påvirke energien. Dette fortalte en svensk dame meg på alternativmessen... Men som sagt. Det er sikkert flere syn på denne saken.

På samme måte som en forfatter ikke liker at andre bruker hennes penn, er det mange av oss som foretrekker å holde kortene våre for oss selv. Men du kan ALDRI ødelegge noe ved å ta på andres kort. Det er tull. Hvis en tarotist sier noe annet er det oppi denne tarotistens hode at ting er blitt endret. Ikke i kortene.

Først sier du at det er i deg selv at alt ligger. Og nå i kortene? Hva mener du?

Enig med deg. Det gjør meg ingenting om noen tar på kortene mine. Tvert i mot hvis jeg skal lese kort for noen.(Noe jeg sjeldent gjør fordi jeg ikke har lært meg den rette teknikken og ikke føler meg helt trygg på kortene/meg selv enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med overtro? Jeg er overtroisk og det er dette jeg har lært. Du har lært en ting og jeg har lært en ting. Vi deler erfaringene våre med denne nybegynneren slik at hun kan komme seg i gang.

Det vi skriver er rett for oss og kanskje ikke for deg.

Intet galt med overtro. Men den jeg svarte på skrev at man MÅTTE pakke inn kort. Det mener jeg er galt. Man må ikke. Man gjør som man vil. :wink:

Er det ikke slik at du er en tolk mellom kortene og personen du leser for da?

Nå tror jeg at du som leser tarot burde ha litt peiling på energier. Grunnen til at man burde pakke kortene inn i et tøystykke og legge dem i en eske er for å holde dem pene etter bruk. Krystallen ligger der for å påvirke energien. Dette fortalte en svensk dame meg på alternativmessen... Men som sagt. Det er sikkert flere syn på denne saken.

:ler: Ja, vi er mange synske damer på alternativmessene... Og energier er viktig. Igjen - man må ikke pakke inn kortene for det er ikke kortene som har "svaret" det er DU! Det er du som tolker dem. Det er ikke i pennen at bøkene ligger - det er hos forfatteren. :) Hvis ikke kunne jo du tatt pennen til en forfatter og skrevet like gode bøker som ham/henne, ikke sant?

Først sier du at det er i deg selv at alt ligger. Og nå i kortene? Hva mener du?

Enig med deg. Det gjør meg ingenting om noen tar på kortene mine. Tvert i mot hvis jeg skal lese kort for noen.(Noe jeg sjeldent gjør fordi jeg ikke har lært meg den rette teknikken og ikke føler meg helt trygg på kortene/meg selv enda)

Jeg er litt oppgitt over dem som skal gjøre tarot så veldig mystisk. Det er ikke så mystisk. Føler noen vil gjøre det til "sin greie". Sånn: hvis du ikke pakker inn kortene riktig, sier de rette "ugga-bugga"-ordene osv så skjer det noe galt og du kan aldri spå igjen. Sånt tulll vil jeg gjerne kjempe imot. Klart det funker for noen og de må gjerne gjøre det. Men det er ikke NØDVENDIG! Hvis noen vil bruke yndlingssokkene sine på eksamen, så gjerne det, men visdommen sitter i hodet ikke i sokken. Skjønner?

Det er ikke kortene som spår, det er tarotisten. Kortene er bare et hjelpemiddel. Svaret ligger ikke kortene, det ligger i Universet! Tarotisten henter det ned, ved hjelp av kort, guider, kanalisering osv.

Jeg føler at noen "alternative" ønsker å skape en avstand mellom seg og andre som ikke er fullt så "alternative". De vil gjerne være litt mystiske og gir andre en følelse av at de kan noe som andre aldri vil kunne. De opphøyer seg selv ved ord og ritualer. Jeg prøver å fortelle at dette er ikke så mystisk og all mystikken rundt er egentlig ikke så mystisk - og heller ikke så nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nu må jeg altså bare lige kommenter dig hope :D jeg er enig i med dig at der er ikke meget hokus pokus med tarot, men det med at det er den som læser kortene og ikke korte som viser noget nu modsiger du dig selv synes jeg hva skal du bruge kort for hvis de aligevel ikke har noget at sige ??? det med at beskytte kort og rense dem er netop fordi den man læste for sidst som har rørt kortnen har haft indflydelse på de kort alt hvad man rør ved da lægger man sin energi og har man fået en som har en dårlig enerig ja så sidder de på kortene, det samme gælder krystaller og mineraler som er mit feldt healer med dem og hvis jeg ikke rensede de sten efter brug ja så ville jeg overføre mange ting til næste mand som skulle bruge dem. det samme gælder det med folk som får arvestykker så som en ring vigtig at rense den først før man tager den i brug, kan sige at når man som medie ( nogen medier) får en ting i hånden så vælder det ind med enerig fra vedkommende og det er det man kan læse ud fra, men nu siger du at sådanne er det ikke med tarot mærkeligt.

og så må jeg spørge dig om en ting til du siger du er proff tarotlæser har du papiere på det ??? bryder mig ikke så meget om at folk siger de er proff hvis man ikke har noget bevis for det og det gælder alle inde det alternative, alt for mange hjemmelærte som tror de er experter, ( skal ikke sige at jeg er det selv) bare så det er sagt.

i forbindelse med tarot ja så kan alle læse sig til brug af dem, og sige en masse alm info som ville passe til gud og hver mand, kan først tage det seriøst når der er ander krafter med i spillet og man virkelig får oplysninger..

og lige tilsidst så har vi alle evner fra fødslen de går bare tabt hos de fleste men alle kan lære sig det meste med hjælp fra dem som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nu må jeg altså bare lige kommenter dig hope :D jeg er enig i med dig at der er ikke meget hokus pokus med tarot' date=' men det med at det er den som læser kortene og ikke korte som viser noget nu modsiger du dig selv synes jeg hva skal du bruge kort for hvis de aligevel ikke har noget at sige ??? [/quote']

Ja! En av mine kollegaer, ved spåkafen, kalle kortene mine for "krykker" og jeg er enig med ham! :blunke: Det jeg gjør er å kanalisere og kortene er kun hjelpemiddel for å lette kanaliseringen. Jeg bruker kortene mindre og mindre og regner med å ikke trenge dem om en stund. Men på samme tid som andre liker å gjøre ritualer, så liker jeg å bruke kortene. Dessuten er det mange kunder som blir skremt av at jeg kan se ting uten kort og de forlanger at jeg bruker dem. :P Det jeg prøver å si om ritualer er at man MÅ ikke bruke ritualer for at "ting skal virke", for det ligger i en selv. På samme måte MÅ man ikke bruke kort (krystallkule, kaffegru osv) for å kunne "se". Det ligger i en selv.

Jeg tror ikke at mine kunders energi setter seg fast i kortene. Som healer bør du vite at man kan be Universet om at energien skal gå bort og ikke sette seg fast i noe. Hvis man tror på at energien setter seg i kortene, så fungerer det som en invitasjon til å sette energien fast. Da gjør den det. Tror man at energien forsvinner, så gjør den det.

:D Ja, jeg har papirer på det. I tillegg prøver jeg, ved å si at jeg driver profesjonelt, å si at jeg IKKE har dette som noe deltidshobby eller selskapslek. Dette er yrket mitt. Jeg er på teletorg og ved en spåkafé i Bergen. Er du i Norge så du meg kanskje på TVNorge på fredag? I tillegg holder jeg kurs i tarot. Men det finnes folk som er virkelig dyktig som ikke har papirer på det... Husk på at det her i Norge ikke finnes noen godkjent form for sertifisering innen kanalisering og tarot. Dessverre.

Ikke helt enig. Hvis jeg spør en person som bare har lest seg til kortenes betydning, men ikke kanaliserer ved siden av - om jeg f.eks. vil få den jobben jeg har søkt på - så vil vedkommende avsløre seg ganske raskt ved sitt svar. En dyktig tarotist skal komme med ja-nei-svar og hvorfor.

Veldig enig i det! Jeg pleier å si at man løper gjerne 60-meteren en gang. Likte man det ikke så gjør man det ikke igjen - og noen snakker stygt om dem som "gidder". Likte man det så gjør man det igjen og høster nye erfaringer. Øver man blir man bedre og noen har talent.

Håper dette var svar på spr. dine. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tak for svarte :D vi er vist godt nok enig men kandalisering ( kalder jeg rense ) det er nok nemmer at forstå for folk som ikke arbejder med det, måske forkert ordvalg af mig da jeg ikke er norsk men pyt pyt...

synd at i ikke har organitation her i norge det burde nogen gøre noget med, det vil også få svindlerne af vejen og folk kunne føle sig trygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tak for svarte :D vi er vist godt nok enig men kandalisering ( kalder jeg rense ) det er nok nemmer at forstå for folk som ikke arbejder med det, måske forkert ordvalg af mig da jeg ikke er norsk men pyt pyt...

synd at i ikke har organitation her i norge det burde nogen gøre noget med, det vil også få svindlerne af vejen og folk kunne føle sig trygge...

Ja. Men det er ikke bare svindlere som er et problem. Det er også et problem med dem som forteller ting på en negativ måte. :evil: Har hatt flere kunder som gråter i tlf. fordi de har ring frk. X, som har fortalt at de ikke vil finne kjærligheten. Hun kan ha rett i at de ikke finner kjærligheten innen første tidsrom. Men da er det jo viktig å - se videre (det kan jo hende kjærligheten kommer rundt neste sving) OG se på HVORFOR de ikke finner kjærligheten. Hele poenget er jo at vi tarotister skal hjelpe med våre evner, ikke dømme og lage negativitet.

Det er faktisk mulig å fortelle negative nyheter på en positiv måte. Eks. - Jeg ser at kunden stryker på eksamen. Svaret er ikke: "Du stryker på eksamen" Jeg sjekker selvsagt HVORFOR kunden stryker og forteller begge deler: "Jeg ser at du i dag leser for lite pga. mye stress innen familien din. Du må prøve å la familien leve sitt liv frem til eksamen er over. Hvis ikke vil du stryke."

Det er så lite som skal til. :lol:

Disse negative personene syntes jeg nesten er verre enn de dårlige. De dårlige forsvinner fort av seg selv, mens de negative gjør mye skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hanson-Roberts kortene, jeg er ikke så erfaren i dette men med disse kortene kan jeg lese mye av bildene, så jeg ikke trenger og slå opp i boka så mye. Hadde noen andre før men ble liksom ikke helt "fortrolig" med dem. Jeg har lagt ut kortene for meg selv et par ganger, skrev ned det som ble "sagt", så glemte jeg det vekk, når jeg så fant arket et år senere, ble jeg skremt, for alt stemte, og det var i en veldig turbulent tid i livet mitt, jeg la også ut kortene for min søster, hun er litt redd for slike ting men jeg la nå arket i veska hennes, hun la det vekk og fant det igjen lenge etter. Hun ringte meg og gråt i telefonen, alt stemte, hun angret litt på at hun ikke hadde sett på det før. Det hender folk spør om jeg kan lese kortene for dem, men jeg tør ikke, tenk om det jeg ser ikke er så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

der er masse ting du skal gøre for at holde dine kort rene :D

1 rens dem før du bruger dem ( åndelig rensning )

2 ikke lad andre sidde og kigge i dem anderleds end du lægge kortene for personen ( og husk at rens dem bageefter ')

3 pak dem ind i lilla taff eller fløjel eller andet blødt stof dette er for beskyttelse

dette var jo en start og husk nu at læs godt om kortene før du tager dem i brug, der findes jo så mange forskellige dæk ved jo ikke hvilke du får tilsendt.

lykke til :D

:evil: Nå får dere gi dere med denne slags dritt hvis eneste formål er å spekulere i mennesker som er på søken etter noe.Fy flate hvor far out går det an å bli dere,snart går vel mitt andre jeg på jobb steller mat og mer til imens jeg bare ligger i senga og drikker champange.Meininga med livet er ganske enkel for søren finn din egen lille andedam å vær fornøyd med det for søren hvor langt skal vi strekke oss etter det uoppnåelige.Finn ro og tilfredstillelse i hverdagen ikke søk etter lykken hos smarte spekulanter som tar 30 kr min for ingenting!!!!Ring meg og jeg vil fortelle deg det du vil høre ganske gratis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monique

Det må være kjedelig Knut, å tror at du vet så mye - mens du egentlig bare er forferdelig trangsynt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du trenger IKKE gjøre noe!

Detter er egentlig bare tull. Det er noe folk har begynt med for lenge siden for å skape litt hokus pokus rundt det hele. Har du sett f.eks. idrettsfolk som gjør forskjellige øvelser før de løper? De føler de MÅ gjøre disse øvelsene, hvis ikke går det ikke bra. Det er overtro. :blunke:

Jeg driver proff som tarotist (du så meg kanskje på TV Norge på fredag?) og jeg blir litt oppgitt over at folk skal drive med den slags lære.

En forfatter pakker da ikke inn pennen sin (eller PC'en) i silke osv. etter bruk? Du kjøper deg et par kort og bruker dem. Når de er utslitt kan du trygt kjøpe nye. Det ligger i DEG og ikke i kortene!!! :D

På samme måte som en forfatter ikke liker at andre bruker hennes penn, er det mange av oss som foretrekker å holde kortene våre for oss selv. Men du kan ALDRI ødelegge noe ved å ta på andres kort. Det er tull. Hvis en tarotist sier noe annet er det oppi denne tarotistens hode at ting er blitt endret. Ikke i kortene.

Ha lykke til og kom gjerne med spørsmål. Se også gjerne på mine sider for mer info.

Enig med deg. Det er nesten fascinerendes å se hvor mye folk stoler på hva andre sier de skal gjøre i sitt åndelige arbeid i stedet for å stole på hva dem selv kjenner er riktig å gjøre.

Kjøp noen tarotkorter du liker, og begynn å spå. Hvis du ikke vet hva slags kort du skal begynne med er det ingen ting i veien med å kjøpe på postordre, en plass må man jo begynne. Selvfølgelig er det jo kjekt med noen fine korter man liker godt, men likevel er det faktisk slik at de fineste stokkene er ikke de som er lettest å lære seg.

Når du har fått deg en kortstokk så lær deg litt grunnleggende hva kortene betyr. Utover det skal du legge stor vekt på hva det enkelte kort forteller nettopp deg. Og når du blir flink og lærer kortene så det går av seg selv skal du bare bry deg om hva kortene sier DEG og hva DU personlig får slags følelse av kortene du legger. Det er helt uvesentlig hva andre sier. To tarotister kan bare sjelden tyde kortene den andre la ut, for de vil ikke tyde dem likt. DU legger ut korter som DU tyder med DINE energier. Tarotkortene er DITT instrument til å finne DIN intuisjon og DITT klarsyn. Ikke noen annens.

Ut over det kan du bruke kortene som du vil. Tarotkortene er 78 eller 80 papirbiter som du tillegger betydning. HVis du vil rense dem så gjør det. Hvis du vil ha dem med krystaller og silketørkle så gjør det også. Men med mindre det er noe du føler stort behov for er det faktisk bare til å gi deg ekstra arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å du Hope. Synd at jeg er anonym for da kan noen komme til å tro at jeg er deg som har valgt å være anonym. Det er jeg IKKE. Jeg er en helt annen spåkone enn Hope, men vil likevel gjerne få lov å si at Hope er vel kanskje norges beste spåkone. Så jeg vil råde dere til å lytte godt til hva hun sier. For her er mye å lære. Hun er flink og hun er ærlig. Og hun deler sine erfaringer med dere helt gratis.

Ville mye mer lyttet til henne enn all denne hokus pokusen. Åndelig arbeid er det aller mest naturlige som finnes. Det kommer fra inni mennesket og det vi mennesker er laget av og for.

Hope vet tydeligvis dette, og hun kan nok hjelpe dere slik at dere snart kjenner og forstår dette selv. Men kutt ut dette mysterie greiene. Det er ikke mystisk det er naturlig, det mest naturlige som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...