Gå til innhold

Til katteiere


Gjest Jeg lurer

Anbefalte innlegg

Jada jada, alle disse tåpelige argumentene bare for å slippe a ta ansvar.

Hvis jeg får meg en hamster, skal den være ut da? Det er vel naturlig for den?

Hva skal jeg i såfall gjøre med katten din når den kommer for å ta hamstern min?

hvis du begynner å sammenligne en katt med en hamster så sier vel det mer om deg en om meg...

og du overser jo elegant når jeg skriver at har man ikke mulighet til å ha katten løs så la heller være å skaffe deg katt, er ikke det å ta ansvar ?

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada jada, alle disse tåpelige argumentene bare for å slippe a ta ansvar.

Det må være enkelt for deg å diskutere når det er det eneste argumentet du klarer å svare med. Alle argumenter vil for deg være "tåpelige" og er kun "for å slippe å ta ansvar". I såfall er det ikke noen mening i å fortsette å diskutere med deg, da du har gjort deg opp din mening om hva vi føler og tenker uansett.

Hvis jeg får meg en hamster, skal den være ut da? Det er vel naturlig for den?

Hva skal jeg i såfall gjøre med katten din når den kommer for å ta hamstern min?

En hamseter er et dyr som det er veldig vanskelig å ha løs, den er omtrent dømt til å være et burdyr. Derfor synes jeg ikke hamster er et bra kjæledyr å ha i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du begynner å sammenligne en katt med en hamster så sier vel det mer om deg en om meg...

og du overser jo elegant når jeg skriver at har man ikke mulighet til å ha katten løs så la heller være å skaffe deg katt, er ikke det å ta ansvar ?

Joda, det er å ta ansvar.

Jeg sammenligner ikke hamster og katt.

Dere svarer jo ikke på noe av det jeg lurer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere svarer jo ikke på noe av det jeg lurer på..

Hva med mitt svar ang. hamster? Svarte ikke det på noe av det du lurte på? Hvis ikke, så får du nesten omformulere spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mitt svar ang. hamster? Svarte ikke det på noe av det du lurte på? Hvis ikke, så får du nesten omformulere spørsmålet.

Du svarte hva du syns om hamster, ikke på spørsmålet mitt.

Mulig det virker tåpelig, men det er jo snakk om prinsipper her?

Hvis jeg får meg en hamster, skal den være ut da? Det er vel naturlig for den?

Hva skal jeg i såfall gjøre med katten din når den kommer for å ta hamstern min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får meg en hamster, skal den være ut da? Det er vel naturlig for den?

Hva skal jeg i såfall gjøre med katten din når den kommer for å ta hamstern min?

1. Ja, jeg synes hamstre bør få være ute. Dette ser jeg kan være veldig vanskelig, derfor synes jeg det er bedre at man ikke skaffer seg en hamster i det hele tatt.

2. Ja, det er naturlig for en hamster å være ute.

3. Ser du en katt komme for å ta hamsteren din, så jag den bort. Å bli avbrutt i jakten er like naturlig som å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Ja, jeg synes hamstre bør få være ute. Dette ser jeg kan være veldig vanskelig, derfor synes jeg det er bedre at man ikke skaffer seg en hamster i det hele tatt.

2. Ja, det er naturlig for en hamster å være ute.

3. Ser du en katt komme for å ta hamsteren din, så jag den bort. Å bli avbrutt i jakten er like naturlig som å lykkes.

1. Ja, jeg synes katter bør få være ute. Dette ser jeg kan være veldig vanskelig siden det medfører arbeid, derfor synes jeg det er bedre at man ikke skaffer seg en katt i det hele tatt.

2. Ja det er naturlig for en katt å være ute under tilsyn.

3. Jakter katten din på min hamster for å drepe den har jeg nok lov å avlive den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, jeg synes katter bør få være ute. Dette ser jeg kan være veldig vanskelig siden det medfører arbeid, derfor synes jeg det er bedre at man ikke skaffer seg en katt i det hele tatt.

2. Ja det er naturlig for en katt å være ute under tilsyn.

3. Jakter katten din på min hamster for å drepe den har jeg nok lov å avlive den..

Vel, det er dine meninger. Jeg er overhodet ikke enig. (Det er f.eks slett ikke naturlig for en katt å være ute under tilsyn). Men jeg er enig i at hvis man ikke kan la katten sin være ute, fritt, så bør man ikke skaffe seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er enig i at hvis man ikke kan la katten sin være ute, fritt, så bør man ikke skaffe seg en.

Nettopp derfor bør ikke folk som bor i boligstrøk skaffe seg katter.

Det er helt umulig å la den gå fritt i nabolaget uten å plage andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D

Nettopp derfor bør ikke folk som bor i boligstrøk skaffe seg katter.

Det er helt umulig å la den gå fritt i nabolaget uten å plage andre.

Det er ikke umulig, fordi det er ikke alle som blir irritert/føler seg plaget av katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om møkka blir lagt rundt i hagen(til katteeigarane), vil ikkje den katten som "eig" møkka sjå på det som sitt eget teritorium? Vi fikk ivertfall tips om å legge kattebasjen til kattene våre rundt tomta(nedgravd så klart) for å markerer deiras teritorium då vi var plaga med ein ukastrert katt som både ga bank og øyremidd og som tissa på sykkelen min *momle*

Jo da Det er helt greit om naboen kommer med en pose møkk og ber meg grave det ned i blomsterbeddet slik at katta mi skal gjenkjenne sitt teritorium :) Meeen.... hvis han bare står ved gjerdet og kaster det over på plenen min i sinne... da er det ikke akkurat å samarbeide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Jakter katten din på min hamster for å drepe den har jeg nok lov å avlive den..

:legrine: Er vel ikke tilfeldigvis kverulering bare for kveruleringens skyld her????

Hvis du har mus i hagen, og katten min jakter på den.... Vil du da anse musa som "din" eiendel og fortsatt prøve å knerte katten;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp derfor bør ikke folk som bor i boligstrøk skaffe seg katter.

Det er helt umulig å la den gå fritt i nabolaget uten å plage andre.

for å bruke mitt tidligere eksempel i tråden... hva er best, katt eller total jordrotteinvasjon som gjør ganske stor skade ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen kan ha så mye i mot slike søte skapninger jeg da :katt: :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg lurer
Hehe, hvis du leser litt i tråden som gikk her for ca. en uke siden vil du forstå at det ikke nytter å bruke gode argumenter til katte eiere.De forstår så inderlig godt at dyreholdet deres ikke på noe måte kan forsvares, men noe innrømmelser får du aldri. Det ville jo bare skaffe dem arbeid og masse mas med å ta vare på hårdottene sine.

Jeg er trådstarter, jeg har lest innleggene dine, og jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til...

Alle katteeiere som har svart meg i denne tråden har anerkjent/innrømt at noen opplever en "katteinvasjon" som et problem, og de aller fleste har vært villige til å gå i dialog med den som opplever dette som et problem for å finne en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jeg lurer
For å få denne debatten opp på et litt høyere nivå - jeg har ingen problemer med å forstå at katteavføring ol.lign. kan være irriterende. Blant annet derfor synes jeg ikke at man ukritisk skal skaffe seg så mange katter man vil når man bor i et tettbygd strøk.

Samtidig mener jeg at kattehold er en så intigrert del av vår kultur at vi kan ikke forvente ekstreme tiltak som at katten skal holdes inne eller at den som ikke har katt skal flytte. Samarbeid - og evt. deling av utgifter - mener jeg også bør være et minimum, så sant begge parter kan holde seg saklig og høflig til problemet.

Jeg er absolutt enig!

Jeg er ikke en kattehater, jeg liker katter, men ikke i sengen, sankassen eller bedet, og jeg kunne ikke tenke meg å kreve at katter ble holdt inne eller i bånd.

Om tiltak skal settes i kraft, må disse gå på å hindre adgang på upassende plasser, og ikke frihetsberøvelse.

Hvis katteeiere skal "hjelpe til" må de da nødvendigvis hjelpe til hos naboen, enten med gode tips eller deling av utgifter.

En god dialog og samarbeid er et must for at ikke mange katter på et lite sted skal oppleves som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt enig!

Jeg er ikke en kattehater, jeg liker katter, men ikke i sengen, sankassen eller bedet, og jeg kunne ikke tenke meg å kreve at katter ble holdt inne eller i bånd.

Om tiltak skal settes i kraft, må disse gå på å hindre adgang på upassende plasser, og ikke frihetsberøvelse.

Hvis katteeiere skal "hjelpe til" må de da nødvendigvis hjelpe til hos naboen, enten med gode tips eller deling av utgifter.

En god dialog og samarbeid er et must for at ikke mange katter på et lite sted skal oppleves som et problem.

Helt enig i alt du skriver her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allergiker
Jeg skjønner ikke at noen kan ha så mye i mot slike søte skapninger jeg da :katt: :hjerter_rundt:

:riste: Det som for deg er søte skapninger, er for andre skapninger som fremkaller rennende øyne, nyseanfall, hoste og pusteproblemer, eller i ekstreme tilfeller til og med allergisjokk. Jeg synes det er skremmende at enkelte ikke ser hvor alvorlige problemer deres dyrehold kan ha for andre. Da snakker jeg ikke om litt kattepiss- eller lort i blomsterbeddet, men om alt det andre.

Et konkret spørsmål til dere katteeiere: Hva ville dere gjøre eller tilby dere å gjøre hvis en av deres katter sniker seg inn til en allergiker, og sprer allergenene sine rundt i huset, kanskje til og med i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et konkret spørsmål til dere katteeiere: Hva ville dere gjøre eller tilby dere å gjøre hvis en av deres katter sniker seg inn til en allergiker, og sprer allergenene sine rundt i huset, kanskje til og med i senga?

Vankelig å svare på siden jeg aldri har vært borti en slik situasjon. I første omgang ville jeg bedt allergikeren om å jage katten min med en gang han så den - hvis man husjer voldsomt og kanskje kaster noe ikke-skadelig,men bråkete etter katten, så kan den kanskje bli avskremt nok til at den ikke våger å komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...