Gjest White Orchid Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Hei alle sammen! Er helt desperat etter hjelp her nå. Hadde vært fint om flest mulig kunne fortalt når dere slutta å amme, og gjerne noen inspill om hva som er "vanlig". Samb. blir nektet overnatting pga. amming. Dattera er 18 mnd gammel!! Stakkars lille jente. Kan noen gi oss noen råd?
Kykkelikokos Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Nå skjønner jeg ikke helt.. Hvem ammer? Og hvem nekter?
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Nå skjønner jeg ikke helt.. Hvem ammer? Og hvem nekter? ← Mor ammer vel barnet, og far blir nektet overnattingssamvær fordi mor bruker ammingen som en unnskyldning for dette. Mor og far bor ikke sammen Og jeg ville sjekket ut om mor har lov til å nekte overnatting så lenge, for jeg kan ikke tro at det er lov. Om det ikke er en egen regel, men da kan jo mor amme barnet så lenge hun vil uten at far har noe han skulle ha sagt. Ta kontakt med familiekontoret, kanskje de kan hjelpe dere.
Flua Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Ehhhh......jeg skjønner ikke hva du mener? Men, jeg amma førstemann til han var 12 mnd, den andre til han var 9. Da kom ikke melken fort nok lengre, og han bet meg til blods et par ganger. Førstemann slutta plustselig selv, da var jeg gravid igjen, mulig han kjente noe forskjell på smaken??
Gjest =tentacle= Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hei alle sammen! Er helt desperat etter hjelp her nå. Hadde vært fint om flest mulig kunne fortalt når dere slutta å amme, og gjerne noen inspill om hva som er "vanlig". Samb. blir nektet overnatting pga. amming. Dattera er 18 mnd gammel!! Stakkars lille jente. Kan noen gi oss noen råd? ← Det er ikke synd på et barn for at det fortsatt får noe morsmelk når det er halvannet år gammelt. Det spiller heller ingen rolle når og hvordan mødrene her sluttet å amme. Ta opp samvær på møte med familievernkontoret om det er for lite samvær, så får dere til en avtale som passer babyen.
Gjest White Orchid Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Ok. Får prøve å forklare litt bedre her=) Det ble litt i hui og hast dette. Riktig, samboeren min får ikke hatt datteren sin på 18 mnd pga at moren til barnet (samboeren min sin ex), skylder på amming. Men poenget er at vi vet at hun ikke ammer. Vi har flere grunner til å påpeke det. Men vi trenger bevis! Hvordan i alle dager kan man få bevist noe sånt? Huff. Oppgitt jeg altså. Disse løgnene gjør ting så vanskelig og komplisert. Og forresten, nei, det er ikke synd på jenta fordi hun blir ammet (noe hun heller ikke gjør), men fordi hun ikke kan få sove hos pappa fordi mamma er bitter og lyver. Det eneste jeg lurte på var hvor lenge dere ammet, eller hvor lenge som er "vanlig"? Vi kontakter snart advokat. Nå er vi lei.
Gjest Elfrida Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Kan ikke mamman pumpe seg litt innimellom slik at hun har til en og annen overnatting da?
Gjest White Orchid Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Ikke sant!!!! Men nei, ungen skal nemlig ikke se pappan sin mer enn det som ABSOLUTT er nødvendig. En bitter eks som lar det gå utover barnet sitt. Hvordan kan vi bevise at hun ikke ammer da???
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Ikke sant!!!! Men nei, ungen skal nemlig ikke se pappan sin mer enn det som ABSOLUTT er nødvendig. En bitter eks som lar det gå utover barnet sitt. Hvordan kan vi bevise at hun ikke ammer da??? ← Jeg hadde kjørt henne i retten, for jeg kan ikke forstå at det skal være riktig å holde far ute å lenge som dette. Det er heller ikke nødvendig å amme når barnet er så gammelt, og jeg tror faktisk far kan få medhold.
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Det er ikke synd på et barn for at det fortsatt får noe morsmelk når det er halvannet år gammelt. Det spiller heller ingen rolle når og hvordan mødrene her sluttet å amme. Ta opp samvær på møte med familievernkontoret om det er for lite samvær, så får dere til en avtale som passer babyen. ← Og det er faktisk veldig synd på barnet, om dette går ut over forholdet med faren. Noe det faktisk gjør, siden han ikke kan bygge opp et normalt forhold til barnet p¨å bare noen timer. Og det er faktisk ikek viktig å få morsmelk når man er 1 1/2 år gammel, for det har faktisk ingen som helst funksjon foruten kos.
Gjest White Orchid Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Og det er faktisk veldig synd på barnet, om dette går ut over forholdet med faren. Noe det faktisk gjør, siden han ikke kan bygge opp et normalt forhold til barnet p¨å bare noen timer. Og det er faktisk ikek viktig å få morsmelk når man er 1 1/2 år gammel, for det har faktisk ingen som helst funksjon foruten kos. ← Takk, Piper! Helt enig!!! Jeg synes synd på både pappa og barnet. Det er slitsomt for barnet å måtte sette seg inn i en bil og kjøre langt både opp og ned igjen, når hun egentlig kan sove her. Eneste problemet er den dumme megga. MEN Problemet er jo at vi må bevise at hun ikke ammer. Hvordan gjør vi det? Åpen for alle mulige tips, men vi kjører ikke dit og drar henne i puppene. Der går grensa
Gjest White Orchid Skrevet 16. mai 2007 #12 Skrevet 16. mai 2007 og da mener jeg slitsomt for barnet selvfølgelig.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2007 #13 Skrevet 16. mai 2007 Gå til familierådgivingskontoret og forlang ny diskusjon om barneavtalen. Hvorfor skal far bevise at mor ikke ammer, hvorfor kan ikke mor bevise - på familierådg. kontoret med vitner tilstede at det er umulig for barnet å være hos far pga amming? Det er MOR som saboterer da får også mor forsvare det hun gjør overfor de som vet hva lover og regler som gjelder.
Laban75 Skrevet 16. mai 2007 #14 Skrevet 16. mai 2007 Det kan jo faktisk hende at hun ammer da.. Noen ammer så lenge, men bare en gang på kvelden før barnet legger seg (eller på morgenen). Men det høres jo litt sært ut. Jeg reagerer litt på at du sier at du VET at hun ikke ammer... Hvordan i all verden vet du det?
Gjest =tentacle= Skrevet 16. mai 2007 #15 Skrevet 16. mai 2007 Og det er faktisk veldig synd på barnet, om dette går ut over forholdet med faren. Noe det faktisk gjør, siden han ikke kan bygge opp et normalt forhold til barnet p¨å bare noen timer. Og det er faktisk ikek viktig å få morsmelk når man er 1 1/2 år gammel, for det har faktisk ingen som helst funksjon foruten kos. ← Mener å ha lest at verdens helseorganisasjon anbefaler amming så lenge som to år.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2007 #16 Skrevet 16. mai 2007 Amming eller ikke amming - det vel ikke det som er poenget her. Barnet kan i en alder av 1,5 år ikke overnatte hos far pga at det ammes. Det høres suspekt ut. Om hun ammer til barnet er 18 ÅR så er vel ikke det ensbetydende med at faren ikke skal få ha sitt barn på overnatting.
Annie Skrevet 16. mai 2007 #17 Skrevet 16. mai 2007 Jeg amma i 3 mnd, men det er i grunnen irrelevant her. Ingen behøver å amme i 18 mnd og det er ikke synd på jenta som må være hos faren sin en helg og ikke kan få morsmelk OM det skulle være sånn at moren ammer. Så store barn spiser mat og kan drikke vanlig melk.
ehu Skrevet 16. mai 2007 #18 Skrevet 16. mai 2007 Jeg tror faktisk ikke hun har lov å nekte overnatting hos far pga amming når barnet er 18 mnd. Hørte om en som var 12 mnd, hvor moren brukte amming som argument mot overnatting hos far og familiekontoret sa tydlig i fra at det argumentet ikke holdt med et så stort barn. Han bør kontakte familievernkontoret.
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2007 #19 Skrevet 16. mai 2007 Mener å ha lest at verdens helseorganisasjon anbefaler amming så lenge som to år. ← og jeg har lest, blitt opplyst fra ulike helsestasjoner, høre fra jordmor på sykehuset osv at det holder å amme til barnet er 6 måneder gammelt. Så da kaller jeg det sabotasje av samvær, om barnet må ammes når det er 18 måneder gammelt. Så får enkelte mene hva de vil, men forholdet mellom far og barn er mye viktigere enn morsmelken i den alderen.
L@dy Skrevet 16. mai 2007 #20 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ammet mi jente til hun var rundt 18 mnd. Men amming eller ikke, så er det vel det beste her at far og eks har en samtale eller to på ett familierådgivingskontor sånn at en får skikkelige avtaler på samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå