Gå til innhold

meningen med livet...?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jente

Hei alle sammen :D

Hva vil dere si er meningen med livet?!?

Jeg for min del mener at man skal oppleve mest mulig, ha det gøy og bare leve sitt eget liv som man selv vil så lenge man har et liv å leve :kgsmil:

Flere som har noen meninger om det?

Setter pris på alle svar.

:kyss: sandra :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meningen med livet er å føde barn, mens meningen i livet må du finne selv.

Dette er en setning jeg har tatt fra en kjent norsk filosof- syntes det hørtes logisk ut :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på dette jeg...

Tror meningen med livet er å oppnå lykke og glede.

Mange strever hele tiden for å oppnå ting og tang, mens lykken kanskje sitter på gjerdet å venter rundt hjørnet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere enda ikke skjønt at alt er egentlig meningsløst? Blit litt teit å filosofere over uungåelige ting liksom. Verden er altfor satt fast i et garnnøste, så å få noe positivt ut av det virker ganske tiltaksløst.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å elske og bli elska!

Å føre generasjonen videre!

...kanskje...?!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Glede i alle varianter ;

- en lubben barnehånd

- de første krokusene

- forelskelse

Jeg tror at man må finne roen i livet og ikke alltid jage mot neste ting eller tenke hvis bare sånn og sånn så ville alt bli så bra !

Tror ikke EN ting alene kan være meningen med livet, men at alle de tingene som BETYR noe til sammen kan være meningen med livet. For meg er det i alle fall det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mening med livet :D en ting er sikkert at vi alle skal dø lyder ganske brutalt men det er en ting som er 100 % sikkert.

hvad vej vi vælger at gå på lives vej ja det er vanskelig at sige på forhånd, mange ting kan ske som gør at de valg vi har taget ikke bliver som vi har ønsket.

da jeg tror på karma altså genfødsel og at vi skal igennem forskellige faser før vi når målet ( niavana/edenshave eller hvad folk ønsker at kalde det ) prøver jeg at gøre det bedste ud af dette livet, prøver at lære af mine fejl og lære af andres, være snill og god og prøver at ikke være dømmenden men prøver at se det fra flere vinkler.

Det med at få børn til at føre genrationen vidre ser jeg nu kun som et egotrip men et dejligt et :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er meningen med livet? Det er selfølgelig bare mennesket som lurer på dette, og klarer liksom ikke å forsone seg med tanken om at det ikke er noen mening. Mennesket har selv-opphøyet seg selv til de grader at det søker etter en mening...but there is none!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Meningen med livet ?

Se dere rundt da. Dere lever jo.

Er ikke det noe mening i at du lever? Er det ikke noe mening i

det du gjør? Det du er ?

Livet kan nytes, du lærer masse, lev og lær.

Jeg kan heller spørre.

Hva er meningen med døden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å bli frelst og frelse folk. Slik at vi en dag alle skal få møte vår Far i himmelen og ha evig liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adrenalin

Jeg tror meningen med livet er reproduksjon.

Er det ikke sånn da; Vi blir født, blir kjønnsmoden, får barn, blir "gamle" så vi kan være med å hjelpe/sikre at våre etterkommere får et godt liv (blir vitne til ny reproduksjon), og så dør vi.

Men meningen i livet kommer an på hva den enkelte personen selv velger:

- En kan velge å sette seg bestemte mål i livet

- En kan velge å sette pris på de små gledene i livet

- osv

Selv er jeg mest for å sette pris på de små gledene, og la disse utgjøre en helhet.

Dersom en bare har store mål, tror jeg det blir alt for mange "svarte" dager med motgang, mens dersom en tar vare på de små gledene, opplever en mange lyspunkter i livet.

Eller kanskje aller heldst: En kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adranalinkick....

Hva er meningen med at livet har reproduksjon? Hadde det ikke vært enklest at alt hadde vært fast og evig?

W

Hilsen en som lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adrenalin
Adranalinkick....

Hva er meningen med at livet har reproduksjon? Hadde det ikke vært enklest at alt hadde vært fast og evig?

W

Hilsen en som lurer....

Jo, det hadde kanskje det, men jeg kunne ikke tenke meg et evig liv her på jorden. Jeg er "glad" for at jeg slipper mitt når jeg er ca 70-80 år, og min "oppgave" er utført - da har jo jeg vært "flink pike" :hoho:

Hvorfor vet jeg egentlig ikke, men det er bare noe jeg føler, og som jeg velger å tro på.

(Litt vanskelig å svare når en ikke klarer å sette ord på tro, tanker og følelser) :wink:

Å tro (på noe) er et personlig valg, som ofte ikke kan forklares til andre, og slik er det for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Er det ikke det vi prøver å diskutere her da Waco ?

Forøvrig er jeg enig med deg jeg Adrenalin ! Gleder meg også til ferie fra å være flink pike !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meningen med livet er å bli frelst og frelse folk. Slik at vi en dag alle skal få møte vår Far i himmelen og ha evig liv :D

Hva er da meningen i det evige liv??????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Meningen med livet er å leve hver dag som om det var den siste - og å leve etter DINE EGNE premisser og retningslinjer. DET er meningen med livet :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...