Gå til innhold

13 dagers superkur


Connie28

Anbefalte innlegg

Sykt :overrasket:

Som noen sier: hvis de holder vekta nede etterpå med å fokusere på mer trim og fokus på kosten....hvorfor ikke begynne med det med en gang enn kuren??

En som ikke trener noe og ikke tenker så mye på kosten, vil jo få resultater ganske raskt med sunne metoder!!

Det finnes ingen snarveier.....selv om jeg og kunne ønske det iblant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Ser at mange ler og latterliggjør denne kuren. Det påstås at den sakl vare i 2 år.

For 2 år siden tok jeg deg og her er mine erfaringer:

Og: for ordens skyld: Jeg er en mann på 45 år. Utgangsvekt før kuren for 2 år siden var 92 kg. Min høyde 179. Altså litt smårund...

Tok denne såkalte "helveteskuren" på 13 dager. Det var beintøft, og noen av ingrediensene måtte erstattes internt (jeg HATER spinat). Men unasett: Resultat etter 13 dager: Alt overflødig kroppsfett var borte, og vekta viste 79 kg. Da hadde jeg mistet 13 kg på 13 dager. Etterpå spiste jeg normalt og gikk opp 2-3 kg og holt det i nesten 2 år.

Kuren har holdt hva den lovte, nemlig 2 år!

De som latterliggjør den her kan jo bare sitte og velte seg i fettet sitt, mens jeg har fått den flate magen tilbake :-)

Jeg er superfornøyd!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Helt utrolig at folk går på slikt vrøvl!!!

Anonym poster: a4a595f1f7f1cb61ec461be0426bc902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkur?

Hadde du kalt den idiot-kuren rettet mot desperate så kunne jeg sluppet å kommentere kuren som har gått under flere navn, bl.a. "Danske rikshospitalets stoffskiftekur", "Rikshospitalets kur", "13 dagers kuren", "Sykehuskuren" etc.

Den startet som Danske rikshospitalets stoffskiftekur, men da det danske rikshospitalet og sågar det norske gikk ut og advarte mot denne og sa den ikke kom fra dem, da skiftet den navn... Siden har kuren hatt mange navn, at noen kaller den superkur er nytt for meg, i alle fall burde ingen forsøke å gå ned i vekt med denne kuren.

Kuren har senere blitt advart mot og blitt plukket fra hverandre fra mange hold, ikke bare fra rikshospitalene her i norge og danmark. Sågar har den vært advart mot i TV-program, husker ikke om det var NRK eller TV2, fagpersonell har også omtalt den negativt i media og begrunnet det godt med bl.a. hvorfor den ikke representerer et fullverdig kosthold (mangler flere næringstoffer) men mest av alt dehydrerer den de som går på den (noe som ikke er heldig).

Kuren skulle vært død og begravet for lenge siden!!!

---

Desverre er det slik at om kuren følges, ja da vil man i løpet av to uker se et mye mindre tall på badevekten. Historiene om dette florerer, Ola og Kari som har gått ned X-antall kilo på bare to uker. Ryktene sprer seg om disse vekttapene, kuren sågar - med det resultat at kuren lever videre.

Dog er det ikke ønskelig at noen lures til å tro at kuren er slankende, da det er den ikke. Man mister mye vekt ja, men det er verdiløst når det er væske man taper og ikke fettvev. Kuren er nemlig en dehydrerende kur, det vil si at den er komponert for at man skal miste væske/vann. Noe som ikke er sunt!

Skal man slanke seg bør det være tapt fettvev som vises på vekten, ikke mindre vann.

---

Kuren varer i 13 dager. Om du vurderer dette, har du da tenkt på hva da etter disse 13 dagene? Du kan jo ikke leve på denne kuren hele livet - etter de to ukene skal du spise normale råvarer og ha vanlige matvaner igjenn.

Du tror vel ikke seriøst at du da vil holde vekten av alt det vesketap du har hatt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...