Gå til innhold

13 dagers superkur


Connie28

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S
Dag 7:

Frokost: 1 kopp te uten sukker

Lunsj: INGENTING

Middag: 1 stk. grillet lammekotelett + frisk frukt

???

Det er hele 300 kalorier dersom man spiser fettranden på koteletten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

tren litt styrke den uka da vel--så skjer det hvertfall ikke--man får derimot litt pump :ler:

Det er vel noe med at man ikke skal trene styrke uten å få i seg proteiner etter treningsøkten, synes jeg å huske noe om?

Jeg hadde ikke hatt sjans til å klare den kuren der, uansett hvor motivert jeg nå måtte være.

Dessuten er dette ikke snakk om en uke, men nesten to. Man går ikke over på lavforbrenning før etter fire, fem uker, så forbrenningen vil nok ikke bli ødelagt av en slik kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

La oss si at jeg spiser 2600 kalorier pr dag nå. De dagene jeg trener, forbrenner jeg vel 400 kalorier på trening. Det vil være 3000 kalorier pr dag. Ett kilo fett er ca 7000 kalorier.

Da tar jeg maks utbytte av denne kuren og regner ikke med de få kaloriene maten i kuren gir meg.

Denne kuren ville ha "tatt fra meg" 39000 kalorier, noe som vil si 5,6 kilo fett. Alt det andre vil være tarminnhold og hva annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

*skeptisk*

Det er nesten sånn at jeg har lyst til å prøve, bare for å se hvordan jeg hadde følt meg etter dag tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tryna før jeg var ferdig med dag to om jeg skulle spise slik......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt om den 13-dagerskuren, der står det at man må følge kuren til punkt og prikke. Man kan IKKE bytte ut kaffe med te, men jeg liker ikke kaffe så da er det ingen vits å prøve den da eller så må jeg tvinge i meg kaffe i 13 dager :overrasket: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest litt om den 13-dagerskuren, der står det at man må følge kuren til punkt og prikke. Man kan IKKE bytte ut kaffe med te, men jeg liker ikke kaffe så da er det ingen vits å prøve den da eller så må jeg tvinge i meg kaffe i 13 dager  :overrasket:  :klø:

Om du drikker te i stedet for kaffe har absolutt ingen betydning, det garanterer jeg.

Alt det der om kjemisk sammensetning/nedbryting av maten er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*
*skeptisk*

Det er nesten sånn at jeg har lyst til å prøve, bare for å se hvordan jeg hadde følt meg etter dag tre.

La meg gjette: Sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ingen tro på denne kuren, hva er poenget med en kur? Det er livsstilsforandring man er ute etter.. Og det kan man gjøre på normal måte, ved å bytte ut varer i kostholdet sitt med sunnere alternativer. Sånne kickstarter som det fungerer muligens på skikkelige tjukkaser, men de fleste vil bare ned 5-6 kg, og det SKAL være hardt..

Anbefaler dere å lese om kroppens metabolisme, det tar 3 dager før kroppen venner seg til sult :P

I samråd med lege, jeg tror ikke du finner en eneste lege som går god for den kuren der. Når det danske rikshospitalet fraråder folk å gå på kuren så er det vel en grunn til det..? Tror nok det er nok leger der som stiller seg i mot den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Anbefaler dere å lese om kroppens metabolisme, det tar 3 dager før kroppen venner seg til sult :P

Dette stemmer ikke helt på alle mennesker, da. Jeg har tatt av seks kilo på en uke en gang jeg ikke klarte å få i meg stort mer enn en banan og en brødskive om dagen. Kiloene holdt seg borte da jeg begynte å spise normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Dette stemmer ikke helt på alle mennesker, da. Jeg har tatt av seks kilo på en uke en gang jeg ikke klarte å få i meg stort mer enn en banan og en brødskive om dagen. Kiloene holdt seg borte da jeg begynte å spise normalt igjen.

Med andre ord; dette er en kur som kan gjøre deg styrtrik!

"Hildes Banan- og brødkur - ned 6 kg på en uke og bli der" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception
Med andre ord; dette er en kur som kan gjøre deg styrtrik!

"Hildes Banan- og brødkur - ned 6 kg på en uke og bli der"  :ler:

For meg var det appelsiner og kaffe og kjærlighetssorg som gjorde susen. :forvirret:

Men den dietten? ærlig talt. Den som er dum nok til å gå på det mølet, har fortjent det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo selvfølgelig unntak, kunne heller formulert meg slik: Det tar bare 3 dager før kroppen begynner å tilpasse seg en sultilstand. Det tar noen uker før den er fullstendig tilpasset. Og det finnes alltid individuelle forskjeller..

Men ja, kuren er galskap

Endret av Belissima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Med andre ord; dette er en kur som kan gjøre deg styrtrik!

"Hildes Banan- og brødkur - ned 6 kg på en uke og bli der"  :ler:

Den anbefales ikke på det varmeste. Samlivsbrudd samtidig som eksamen var ikke noe godt sjakktrekk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
Når det danske rikshospitalet fraråder folk å gå på kuren så er det vel en grunn til det..? Tror nok det er nok leger der som stiller seg i mot den..

Å det er kanskje derfor den kalles rikshospitalskuren. Fordi det Danske Rikshospitalet ikke anbefaler den? :ironi:

:hoho:

For å være litt seriøs: Kroppen er laget slik at den først kvitter seg med vann, deretter muskler og deretter og aller aller sist fett. Hvis du skal gå på en diett som innebærer så få kalorier vil jeg garantere at enhver form for trening vil være et mareritt - inkludert det å gå i trapp. Så når du slanker deg på denne måten vil du ikke ha krefter til å trene, du vil dermed først miste fra 2 til 5 kg med vann (alt ettersom hvor mye du har av det i kroppen) deretter vil du for det meste miste muskelmasse. Og da kan en jo gjette hva som skjer når kuren er over og man skal spise normalt igjen? Hvis du da ikke trener styrke vil du fremdeles ha fettet lagret på kroppen, men du vil ha mistet en del muskelmasse, samt være på god vei til å redusere forbrenningen din. Er ikke dette det motsatte av hva vi alle ønsker med en slankekur?

Jeg har prøvd dette. Jeg varte i en uke. Selv om jeg var dødelig sulten var det enkelte ting jeg bare ikke fikk ned gjennom halsen, jeg brakk meg. Og da helveteskuren var over så var det rett med trynet i matfatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 13 dagers dietten virker helt syk--helt enig! man skal ikke gå og sulte seg i hjel og svime av...heheheheh.....

noen som har vært på www.myorevolution.com og sett på artiklene der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Ellen O.
For noen år siden gikk jeg på en 13 dagers slankekur, også kalt sykehusdietten (men ikke den som innvolverer suppe).

Husker at man skulle begynne dagen med en kopp kaffe, og deretter gikk det mye i proteiner som egg og kjøtt.

Den fungerte godt forrige gang, og jeg skulle så gjerne ha gått ned noen kilo kjapt til en spesiell anledning, men klarer altså ikke å huske måltidssammensetningen..

Noen som kan hjelpe?

Jepp, den finner du f.eks på http://www.slanking.org/Slanking/Slanking%...skiftekuren.htm

Men det er ganske mange motargumenter på denne kuren fra medisinsk hold, da kuren kan gi deg alvorlige underskudd på nødvendige vitaminer og mineraler. Anbefaler å ta et kosttilskudd ved siden av.

Aller best er nok rådet om å mosjonere 2-3 timer fordelt utover i uka, kutte ned 10 - 15% av matinntaket. Start alle måltider med 2-3 glass (ca en halvliter) vann ca 10 minutter før du skal spise, samt ingen måltider etter klokka 19. Disse anbefalingen er begrunnet ut fra at din overvekt skyldes at inntaket ikke står i forhold til kroppens behov. Sjokolade og brus er lov når ungene får lov, dvs. på lørdag!!

Lykke til, jeg gikk ned 18 kilo på 4 måneder og har nå klart å beholde vekta på 63 kilo (171 høy) ved å fokusere litt på det over her. Hilsen Ellen O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...