Gå til innhold

Positiv test


kirakira

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske stresset.. Jeg sitter altså med en positiv graviditetstest i hånden.. Det er en mnd siden jeg hadde sex, hoppe av i svingen-metoden.. Jeg var nesten en uke for sen med mensen, tok en negativ test (clear-blue) og fikk skikkelig kraftige blødninger dagen etter.. jeg har aldri blødd så mye før, og jeg hadde ubeskrivelige smerter.. Men så har jeg følt meg så utrolig slapp i det siste, akkurat som om jeg aldri kan få nok søvn.. Så bare for gøy tok jeg en test i går kveld, og ja, den var positiv.. Det var bare en veldig svak, tynn strek, men den var der.. Men jeg trodde at den blødningen var en spontanabort eller noe, så jeg får ikke dette til å stemme.. Jeg har lest at man kan teste positivt etter spontanabort, fordi hcg-nivået ikke er helt nede på normalt, men burde jeg ikke testet positivt på forrige test også da? Det er 17 dager siden blødningen begynte nå... Noen som har opplevd det samme? Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ikke noen gode svar på spørsmålene dine, men ville nok tatt en tur til legen om jeg var deg. Da får du svar på alle spørsmålene dine, og du får sjekket at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Det er kanskje ikke dette svaret du vil ha, men du kan ha blitt gravid med tvillinger. Det går an miste bare den ene - da kan du fortsatt være gravid med den andre.

Uansett støtter jeg innlegget over - få time hos lege og få deg undersøkt.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen og ta to blodprøver med noen dagers mellomrom, dette vil se om hcg stiger eller synker. Stiger= fortsatt gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun legen som kan hjelpe deg. Men det hørtes noe rart ut. Jeg tenker at du fremdeles kan være gravid (kanskje mistet en tvilling slik som Epona skriver), eller det kan være graviditet utenfor livmoren (ikke for å skremme deg altså.. men har opplevd det selv, og oppdaget det ved positiv graviditetstest en stund etter spontanabort).

Synes du burde ringe legevakta og høre hva de kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...