Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg fjernet skurv på motorola. Smørte inn med babyolje og brukte en helt vanlig kam for å "skrape" det bort. Det så ikke ut til å plage han i det hele tatt når jeg gjorde det, han lo faktisk...

• 5 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye skurv da jeg var liten. Eller melkeskorper som vi kalte det da. Jeg hadde det til jeg var flere år gammel. Dette har resultert i at jeg har bare flekker i hodebunnen hvor håret ikke vokser. Heldigvis har jeg veldig tjukt hår så det vises ikke, bortsett fra når jeg er til frisøren og må forklare dette. Jeg fjernet skurven på dattera mi med olje,forsiktig skrap med neglen min samt kam. Jeg vil ikke at hun skal risikere hårløse flekker i hodebunnen

Skrevet

Sønnen min (10 mnd) har også slik skurve. Har ikke stresset noemed det. Har blitt mindre med tiden, men fremdeles noe igjen:)

Skrevet
Smørte inn med babyolje og brukte en helt vanlig kam for å "skrape" det bort. Det så ikke ut til å plage han i det hele tatt når jeg gjorde det, han lo faktisk...

Jeg gjorde det samme da datteren min var rundt seks måneder. Hun hadde mye skurv. Gikk helt fint, det virket ikke som hun hadde noe i mot behandlingen.

Men jeg skal innrømme at jeg syntes lukten av skurven da den ble fjernet var litt stram. Luktet litt harskt, på en måte? :klo:

Skrevet

Ja, hva er det for noe? Mi hadde hele hodebunnen full. Jeg tok bare handduken og gned det av en dag etter et bad. Det har ikke kommet tilbake. Det visste jeg ikke at det kunne.

Skrevet

Min sønn på seks måneder har tidvis hatt mye av dette, men ikke så mye nå. Så her avventer jeg med å gjøre noe med det.

Skrevet

Min har hatt mye skurv. Har ikke gjort noe med det (bare pilla bort ett og annet løse flaket under amming), før i forrigårs. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve å se om det løste seg opp med litt babyolje før han skulle bades. La han på stellebordet og hadde på ganske greit med olje over skurva. Pratet og koste med han en 10 minutters tid til skurva var skikkelig oppbløtt. Så tok jeg en slik flat, fintinnet plastik-kam og gredde forsiktig over håret hans. Trengte ikke å gre mange gangene før all skurva ballet seg på kammen som en slags masse. Og vips! Så var gutten helt fri for skurv... Han er litt over 5 mnd nå.

Skrevet

Jeg tok oppi babyolje og lot det være en stund. Så gredde jeg forsiktig bort det med babykammen. Kom ikke tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...