Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Kan ein gjere noko med skurv i hodebunnen hos ein 7 veker gammal baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gin inn hodebunnen med olivenolje, da slipper de. Eller ta en tur til legen.

Skrevet

Normalt gar det bort av seg selv etterhvert og det skal visst ikke vaere plagsomt for barnet.

Jenta mi pa 10mnd har fortsatt litt og vi har kjöpt en sjampo beregnet for dette. (Men vi bor i Sveits og jeg vet ikke hva som finnes i Norge..)

Siden babyen din bare er 7 uker er det sikkert bare a vente litt sa faller det av.

Skrevet

På apoteket kan du kjøpe en kam som er veldig grei til fjerning av dette. Du greier det liksom vekk...

Skrevet

Min lille tass liggerakkurat i dette øyeblikk til oppbløting av skurven sin med Salisylsyre 2% olje kjøpt på apoteket til dette formålet. Regner med det virker. Det gjorde det ihvertfall på storebror.

Skrevet

Synes forresten ikke det er noe å dra til legen med.... veldig mange barn har det, og det er vel ikke noe legen kan gjøre annet enn å si hva du skal kjøpe for å få det bort. Og det kan du likegodt finne ut her eller på apoteket. ;)

• Liker 1
Skrevet
Min lille tass liggerakkurat i dette øyeblikk til oppbløting av skurven sin med Salisylsyre 2% olje kjøpt på apoteket til dette formålet. Regner med det virker. Det gjorde det ihvertfall på storebror.

Det har vi brukt også- med god effekt på begge. Noen her sa at det går bort av seg selv, det er feil, i hvertfall sa min helsesøster det. Man må gjøre noe for å få det bort ellers blir det bare mer.

Skrevet

Huff, dette har vi også "slitt" med. Det kommer igjen med jevne mellomrom (babyen er nå 4 måneder).

Vi smører på babyolje om natten, for så å gre bort skurven. Det tar gjerne noen dager før alt er borte. Fikk også tips av helsesøster om å kjøpe Salisylsyre, noe vi har gjort men enda ikke brukt. Det må ikke komme i øynene, og det synes jeg er så skummelt med en lten en som krafser seg i hodet, og gjerne gnir seg i øynene rett etterpå. Enn så lenge holder vi oss til vanlig babyolje, og det fungerer helt greit.

Som noen andre også sa: det går ikke bort av seg selv. Det blir bare mer, så man må fjerne det.

Skrevet

Jeg har fått tips om å smøre inn med olje og så la han ligge med lue om natta. Da skal det være greit og mykt på morgenen slik at det kan vaskes av med shampo eller fjernes med en myk børste. Jeg har ikke prøvd det selv enda, så jeg vet ikke om det virker.

Skrevet

Min halvannetåring har det enda. Vi piller og skraper litt på det av og til og noen ganger er det visst veldig deilig, sånn saligdeilig... andre ganger får vi ikke ta på det. Men det går nok over!

Skrevet

Jenta mi på snart 4 mnd har også skarv. Men hun har mye hår så det syns ikke så godt. Men det må vel ikke fjernes? Er vel ikke farlig på noe vis. Jeg tenker det blir så mye klin siden hun har så mye hår.

Skrevet

Det MÅ ikke fjernes, men hvis det blir mye og tjukke lag, så kan håret i verste fall ramle av på de stedene.

Skrevet

Det er helt normalt, og vanlig opp til 6-7års alderen. Bruk olje for å myke opp og gre det ut etterpå.

Skrevet (endret)

Slettet pga slurv fra min side. Leste litt for fort, og skrev visst litt for fort. :ler:

Endret av Samba
Skrevet
Da har hun ikke mye skurv, for det er nok ikke hår/ikke hår som avgjør om det er synlig. (Jeg har en baby med mye hår, og ville feks tro at det var mye mer synlig på babyer med lite/ikke noe hår.)

Men har du en baby med langt mørkt hår, så vises det jo mindre enn på en baby uten hår - sånn i det daglige.

Men dersom du ser etter så vises det jo uansett

Skrevet (endret)

På min gutt har det gått bort av seg selv. Han hadde mye en stund, men nå er det bare en liten flekk i hodebunnen. Helsesøster sa at man godt kunne smøre inn, men at det forsvant av seg selv alikevel... Vet ikke helt hva jeg skal tro, men det ser ut som det forsvinner, så jeg lar det være en stund til.

Endret av Caramba
Skrevet

Dattern min hadde noe - jeg hadde på babyolje og gredde håret med lusekam...da fikk jeg det ut og det forble borte.

Skrevet
Men har du en baby med langt mørkt hår, så vises det jo mindre enn på en baby uten hår - sånn i det daglige.

Men dersom du ser etter så vises det jo uansett

Ja, selvsagt. Jeg var litt rask på labben, og skrev og leste litt fort.

Skrevet

Jeg trodde dattra mi ble rødhåret jeg! Men det var bare skurv. Jeg børstet hodebunnen med en myk børste, og så skrapet jeg forsiktig vekk det som satt igjen.. Litt av en jobb.. men verdt det. Skurv kan også hindre hår i å gro, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...