Gå til innhold

Bildet av Kari Traa


Gjest Theodora

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Enig - helt idiotisk å retusjere folk til det ugjenkjennelige. Og de gjør liksom et stort nummer ut av at de bruker modne modeller!

Skjønner ikke at de vil nedlate seg til å være med på noe sånt, jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TaraTarantell

jeg forstår ikke at dette kom som en overraskelse? og jeg forstår ikke at man diskuterer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er absolutt verdt å diskutere. Mange som vet det og som ikke blir overrasket - likevel selges skjønnhetsprodukter i bøtter og spann og unge jenter føler seg ikke attraktive hvis de ikke ser ut som modellene i kropp, sminke, hårfrisyre osv. Det er veldig viktig å få fokus på dette, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærlig talt litt overrasket. Ikke over at bilder retusjeres, men at det åpenlyst gjøres i slike sammenhenger. Ville trodd det ble karakterisert som villedende reklame, noe som IKKE er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner overhodet ikke at det kommer som en overraskelse for så mange at bildene i reklamene dere ser er retusjerte jeg?

Som fotograf-frue har jeg sett mange tilfeller på dette og ser som oftest med en gang om et bilde er retusjert eller ikke. Og det er ikke mange bilder i reklamebransjen der kvinner og menn er retusjert til det ugjenkjennelige.

Det er en forferdelig uting!!!! Og det er som dere sier veldig dårlig reklame for produktene det reklameres for.... I tillegg gir det et forvrengt bilde av hva som er vakkert til våre yngre jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ærlig talt litt overrasket. Ikke over at bilder retusjeres, men at det åpenlyst gjøres i slike sammenhenger. Ville trodd det ble karakterisert som villedende reklame, noe som IKKE er lov.

Slik som dette http://www.youtube.com/watch?v=y-sIe3zDyeU Dette er jo forøvrig en reklame som var i amerika, og jeg vet godt at de gjør det samme her til lands..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fæle greier! Jeg synes Kari Traa er en av de flotteste jentene vi har i landet, var det ikke et mannfolkblad som kåret henne til Norges mest sexy kvinne for en stund siden også? Det er da ikke nødvendig å gjøre ei så flott jente, som i utgangspunktet er en god rollemodell, om til et plastikktryne!

Fysj og fy! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde poenget med Nutrisse-reklamene er at modellene skal være ekstremt retusjerte, jeg, og at man får naturlig sunn hud med Nutrisse, men ikke plastikkhud. Da må man operere eller retusjere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på retusjerte bilder; er reklame for en utgave av bladet Mann nå for tiden (på vg.no blant annet) og jeg må spørre, er det Sandra Lyng Haugen som er på forsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på retusjerte bilder; er reklame for en utgave av bladet Mann nå for tiden (på vg.no blant annet) og jeg må spørre, er det Sandra Lyng Haugen som er på forsiden?

Gjett om vi har tenkt samme tanke, da. Idol-Sandra har aldri vært så smal og kantete i ansiktet. Aldri. Men det er henne, ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på retusjerte bilder; er reklame for en utgave av bladet Mann nå for tiden (på vg.no blant annet) og jeg må spørre, er det Sandra Lyng Haugen som er på forsiden?

Jeg lurte på det samme, men tror det er henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om vi har tenkt samme tanke, da. Idol-Sandra har aldri vært så smal og kantete i ansiktet. Aldri. Men det er henne, ja.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Kari Traa var helt nydelig på det bildet. Jeg kan ikke forstå hva som skal være så galt med å gjøre det beste ut av det man har, med de midlene man har til rådighet. Verden vil ha skjønnhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden vil ha skjønnhet.  :)

Verden vil ha en overfladisk skjønnhet - som ofte går på bekostning av det indre - og det er nettopp det jeg misliker så sterkt. For ikke å snakke om alle de ressurser og penger som går i konsumering av alle disse såkalte skjønnhetsproduktene, som igjen går ut over miljø og mennesker. Alt for noe så totalt meningsløst og uviktig som å strebe etter å gjøre sin kropp mer likt et kunstig ideal skapt av konsumeringsindustrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kari Traa var helt nydelig på det bildet. Jeg kan ikke forstå hva som skal være så galt med å gjøre det beste ut av det man har, med de midlene man har til rådighet. Verden vil ha skjønnhet.  :)

Verden vil bedras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er mange av oss som vil bedras, og hva er egentlig så farlig med det? Når jeg kjøper et ukeblad vil jeg jo gjerne ha noe vakkert å se på. Man trenger jo ikke legge så mye i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hva som skal være så galt med å gjøre det beste ut av det man har, med de midlene man har til rådighet.

Hvis man bruker alle midlene man har så ja.. Tror en del gutter blir skuffet hvis de kommer ut for noe slik som det her på et bilde, det er jo faktisk henne, bare litt retusjert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker alle midlene man har så ja..  Tror en del gutter blir skuffet hvis de kommer ut for noe slik som det her på et bilde, det er jo faktisk henne, bare litt retusjert..

http://www.youtube.com/watch?v=DZDHQ9b9fbo

Hun ble jo flott, da! Men i den originale versjonen kunne hun neppe lurt med seg en mann hjem for så å oppleve at han ble skuffet etter at hun hadde kledd av seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange av oss som vil bedras, og hva er egentlig så farlig med det? Når jeg kjøper et ukeblad vil jeg jo gjerne ha noe vakkert å se på. Man trenger jo ikke legge så mye i det.  :)

Nei, hvis du vil leve et liv hvor du blir bedratt og hvor du ikke legger så mye mye i det du omgir deg med, så er det selvsagt ditt valg, det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...