Gå til innhold

Hvordan ville dere stavet navnet? Med K- eller C-?


'Lilly'

Hva er finest i navn?  

  1. 1. Hva er finest i navn?

    • K
      31
    • C
      46


Anbefalte innlegg

Jag gillar C bäst, men det har nog att göra med att jag är svenska. K är definitivt mer norskt och det är ju lite fint det med.

Att använda C tror jag är lite mer internationellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et slikt C navn, og jeg skriver det med C. Det var selvfølgelig ikke mitt valg å skrive det med C, men nå er jo jeg vandt med det, og liker det slik. Jeg kan være enig at K kanskje er litt mer norskt.

Problemet jeg hadde da jeg var liten var at alle sånne "navne ting" (klistremerker, krus, luer...osv) alltid var skrevet med K og jeg var så lei meg :(:( (Var så glad da, da jeg kom til utlandet å fant ting med C..... :D )

Men egentlig er det ett fett, hadde nok synes K var fint også, om jeg hadde blitt vandt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg liker stort sett K best, fordi det stort sett er enklest. Men i noen få tilfeller synes jeg C passer like bra. Camilla er bedre enn Kamilla - rett og slett fordi de fleste automatisk vil skrive det navnet med C når de hører det.

Hvis jeg noen gang får barn vil jeg sannsynligvis velge det jeg mener er den enkleste/mest vanlige skrivemåten av et navn. Terese eller Tea er kanskje enklest, men heter man det, blir det vel ofte skrevet feil av andre.

Men det er en ting jeg har tenkt på. Jeg har et etternavn på T. Og jeg synes ikke kombinasjonen KT i initialene er noe fin. Så hvis det blir et navn der jeg kan velge mellom K og T, så blir det kanskje C likevel.

Ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også C er best. Det ser rett og slett finest ut. Jeg er veldig for internasjonale navn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

alt kommer an på etternavnet igrunnen.Før hadde jeg sikkert sagt K definitivt men så giftet jeg meg og bytta etternavn som begynner med C og da ser det faktisk penere ut men Camilla C......enn Kamilla C.....

Så lenge ting er helhetlige er det meste fint men når en leser i avisen om unger som fyller år er det mange ganger en kan lure på hva foreldrene tenker på.Tenk å hete Cindy Hagedal Gaupli eller Celine hansen olsen mikalsen eller Irene Michelle Johansen klinger ikke helt smart liksom.........men smaken er jo som kjent som baken.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine

Synes selv at C er finest, men det er enkelte navn som passer bedre med k enn med c og omvendt.. F.eks synes jeg Kasper er finere enn Casper

Hilsen MoniCa :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg må si at jeg liker begge bokstavene jeg. Men jeg er helt enig i at sammen med etternavnet syns jeg forbokstavene skal være like. Men navnet Charlotte. Det skrives vel bare på den måten vel ?

Syns Sjarlotte ser rart ut i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg liker begge bokstavene jeg. Men jeg er helt enig i at sammen med etternavnet syns jeg forbokstavene skal være like. Men navnet Charlotte. Det skrives vel bare på den måten vel ?

Syns Sjarlotte ser rart ut i så fall

*ler* jeg mente da ikke at jeg valgte c i Charlotte fordi det var finest... Bare sa at mine barn heter det...Charlotte ble født først, og da ble det naturlig å kalle Kristian for Christian... see..? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Skjønner ikke hvorfor folk har behov for å stæsje opp navn med c'er, h'er osv. Synes i det hele tatt at mange velger pretensiøse og jålete navn til ungene sine, type "Chanelle Tanita", om dere skjønner. Selv liker jeg best trauste, norske navn (bombe! :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Blir stadig fascinert over utrolig mange fantasifulle temaer som tas opp!

2) Deltar så gjerne, og jeg stemte på K-en. Syns også det ofte kan virke litt 'jålete' med ch der det uttales k. F.eks. Chathrine, vet jeg en som heter... Virker ikke helt logisk i mitt hode... Og mye greiere når man skal oppgi navnet sitt da, og slipper å forklare 'ch først, og så h etter t-en også...) Kjenner også en som heter Cristian. Altså med C, uten h. OK, men ser litt 'nakent' ut. Så jeg vet ikke.

Også enig med dem som nevner helheten i navnet- samsvar mellom for- og etternavn...

Det var mitt bidrag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

synes det er så harry med mennesker som synes at C er "penere" enn K.. en sær, misforstått og harry versjon av snobberi..

omtrent som å kalle opp barna etter amerikanske såpeserier.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på det i dag, at egentlig så må det jo være mye greiere å velge et navn som bare kan staves på en måte. Regner med at det må være plagsomt å hele tida måtte stave navnet sitt, eller å ha den midst vanlige varianten, sånn at mann "alltid" får navnet stava feil... Har aldri hatt problemer med det jeg, så jeg vet jo selvfølgelig ikke. Men jeg blir i alle fall passe iritert dersom folk staver etternavnet mitt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...