IsaCathrine Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Var innom en butikk her om dagen, og de søkte etter ekstrahjelp/sommehjelp, noe som passer meg bra. Veldig lyst til å søke på den jobben, og snakka litt med de som jobba der (klessbutikk). Skal sende søknad og syns dette er like vanskelig hver gang. Jeg går siste året på vgs, og har aldri hatt noen jobb, hvor langt tilbake skal jeg skrive om skoler på CVen da? Skal jeg ta med barneskole og ungdomsskolen? Bare vgs? Har hatt praksis i barnehage/skole noen uker, skal jeg skrive dette? Det er jo ikke så veldig relevant i forhold til hva jeg skal jobbe med i denne jobben i tilfelle.. Skal jeg skrive i søknaden at "det var meg som var innom og pratet med dere.."?
liv Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Skriv; Henviser til samtale *dato* i *butikk*. CV tror jeg at jeg hadde droppet om jeg ikke har noe arbeidserfaring. Du kan heller skrive det i søknaden
Gjest _Leela_ Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Tror også jeg ville droppet CV, var iallefall det vi gjorde da jeg hjalp min lillebror med søknad til sommerjobb i år. Få heller frem det du har av erfaring og skole i søknaden. Og hvis det er mulig så prøv og få tak i en referanse (f.eks. der du var i praksis). Og som tidligere nevnt henviser du til samtale i butikken den xx.xx i begynnelsen av søknaden. Nevn hvorfor du gjerne vil jobbe der og hva du kan bidra med. Skryt litt av deg selv, men så klart ikke for mye.
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Jeg syntes du skal ha med en mini-cv. info om deg osv. Men skriv heller en god søknad (jepp, lettere sagt enn gjort) og lever den personlig. Jeg har levert 3 st. i dag og alle jeg har levert til virket kjempekoselige og tror det var veldig positivt at jeg kom.
IsaCathrine Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2007 Jeg syntes du skal ha med en mini-cv. info om deg osv. Men skriv heller en god søknad (jepp, lettere sagt enn gjort) og lever den personlig. Jeg har levert 3 st. i dag og alle jeg har levert til virket kjempekoselige og tror det var veldig positivt at jeg kom. ← Nå har jeg jo alt pratet med de da, og de sa det var helt greit å levere på mail. Bor ett stykke unnav, så er ikke på det stedet sååå ofte.
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Ok, tenkte bare hvis du leverte personlig så kjente de deg igjen også Kommer ann på hvor langt det er unna da, hvis du får jobben må du jo dra frem og tilbake uansett. Hvilken butikk var det i?
IsaCathrine Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2007 Ok, tenkte bare hvis du leverte personlig så kjente de deg igjen også Kommer ann på hvor langt det er unna da, hvis du får jobben må du jo dra frem og tilbake uansett. Hvilken butikk var det i? ← Lille Piraya heter butikken. Ikke noen kjede. Helt ny butikk. Butikken er 20 minutter unna med tog, så det er ikke noe problem om jeg får jobben, men er litt styr å dra dit kun for å levere søknaden.
IsaCathrine Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2007 (endret) *se lenger ned* Endret 5. mai 2007 av IsaCathrine
Gjest Tweek Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Jeg hadde nok droppet ung.skole og barneskole. Men på CV ville jeg hadde med navn, tlf, adresse, fødselsdato osv. Hvis du får jobben må de jo kunne få tak i deg
Gjest Dallandra Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Hei! Jeg synes du bør fjerne den søknaden du har lagt inn her, iallfall stedsnavnene!! Det blir veldig identifiserbart og du ønsker kanskje å være anonym her inne? Endret 5. mai 2007 av Dallandra
Gjest Gitte Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Tror jeg ville begynt med "henviser til samtale i Deres butikk [dato]" istedet for "det var jeg som var innom å snakket med dere forrige lørdag" I CVen kan du gjerne ta med personlige egenskaper (ansvarsbevisst, ærlig, positiv osv) personalia, datakunnskaper, språk osv. Da fyller du i det minste ut CVen noe. Jeg ville også erstattet "jeg holder ikke på med noe spesielt.." med en litt bedre formulering, det høres litt rart ut å lese i en søknad. Mulig det er jeg som er rar her.. Og avsluttet søknaden med "håper på et positivt svar", "jeg stiller gjerne til intervju om det er ønskelig" eller lignende. Og vennlig hilsen. Endret 5. mai 2007 av Gitte
IsaCathrine Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2007 Hei! Jeg synes du bør fjerne den søknaden du har lagt inn her, iallfall stedsnavnene!! Det blir veldig identifiserbart og du ønsker kanskje å være anonym her inne? ← Stesnavnet står på profilen min da.. så er ikke så veldig hemmelig her inne akkurat..
IsaCathrine Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2007 Jeg hadde nok droppet ung.skole og barneskole. Men på CV ville jeg hadde med navn, tlf, adresse, fødselsdato osv. Hvis du får jobben må de jo kunne få tak i deg ← Smart. Følte det var noe jeg hadde glemt ja!
IsaCathrine Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Bedre? Hei Henviser til samtale i Deres butikk ** Jeg heter *** ***, er 18 år og bor i Røyken. (skal jeg ta bort den delen her når det står i CVen?) Jeg er veldig interessert i barn og det meste som har med barn å gjøre, og til høsten begynner jeg å studere til førskolelærer. Kunne tenke meg en jobb nå fremover, og å jobbe i en butikk som selger barneklær, sko og leker høres supert ut. Jeg er veldig glad i mennesker, for det meste i godt humør og er positiv til det meste. Liker veldig godt å hjelpe andre med å finne frem til det akkurat de blir fornøyd med. Kan jobbe lørdager og eventuelt andre skole-fridager som måtte komme. Sommeren har jeg ingen andre planer enn en tur til Bulgaria fra 18. til 25. juli. I august regner jeg med å flytte til Trondheim, men ingen ting helt sikkert ennå. Håper på positivt svar Vennlig hilsen *** CV Navn Fødelsdato Adresse Tlf nr Røyken VGS, allmenn påbygning Røyken VGS, barne- og ungdomsarbeider. Røyken VGS, helse- og sosialfag. Endret 5. mai 2007 av IsaCathrine
Gjest Dallandra Skrevet 5. mai 2007 #16 Skrevet 5. mai 2007 Få med: Hvor har du sett at de søker etter folk? Hvorfor regner du med at du skal flytte? Har du noen du kan bruke som referanse? Kontaktlæreren din f.eks.?
IsaCathrine Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. mai 2007 Få med: Hvor har du sett at de søker etter folk? Hvorfor regner du med at du skal flytte? Har du noen du kan bruke som referanse? Kontaktlæreren din f.eks.? ← Når jeg snakket med dem i butikken så var det fordi det hang lapp på døra.. Så trenger jeg å ta det med da?
Gjest Dallandra Skrevet 5. mai 2007 #18 Skrevet 5. mai 2007 Få iallfall med hvilken stilling det er du søker på!!! Hva var det de søkte etter på den lappen? Sommerhjelp? Da skriver du det. "Jeg søker på deres ledige stilling som ferievikar."
Gjest Tweek Skrevet 5. mai 2007 #19 Skrevet 5. mai 2007 Du trenger ikke skrive i søknaden at du er fra røyken sidendet sier seg selv regner jeg med, men som overskrift har du med som dallarnda sier over her. Jeg syntes du kan begynne med at du er 18 år jeg da får det en begynnelse. DU kan eks si: Jeg er en jente på 18 år som er ..... eller noe i den duren. Du kan å ta med mail bare sånn.. Mange bruker mail og syntes det er veldig greit. MEn det er ikke noe du må altså . Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg tror jeg er espert i dette siden jeg sliter med samme tingene selv. Men jeg syntes likevel jeg har forbedret meg veldig
IsaCathrine Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #20 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har gjort dette bare noen få ganger før, og det blir så lenge mellom hver gang at jeg glemmer det. Tror jeg skal printe ut denne så jeg har til senere.. Blir vel ny runde igjen til høsten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå