Gå til innhold

Skal jeg koke grønnsakene først?


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek

Vi sakl grille i dag og skal ha med bebimais, gulrøtter og brokkoli. Skal jeg koke dem først eller blir det likebra å varme dem i folie på grillen?

Har dere forslag tli saus o.l vi kan ha med ut? Vi skal ikke grille hjemme.

Haster litt ettersom vi snart må få fart på maten før det blir for kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kitten

Du kan pensle de med en eller annen grillsaus. Dere trenger ikke koke dem først. Gulrøttene bruker litt lengre tid enn de andre grønnsakene (som bare trenger rundt 5 min på grillen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitten

Du kan forresten lage tzasiki fra sånn ferdigpose du bare blander med rømme. Den står sammen med pottisdippet i butikken. Veldig godt med stekte grønnsaker!

Har du ikke grillsaus, så kan du pensle med litt olje og krydre med f.eks salt og pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å legge grønnskaker i en aliminiumsform med lokk, a la lasagneform.. Legger oppi de grønnsaker jeg vil ha, har godt med olje og krydder på, og legger det på grillen...

Kjempegodt. Vi griller ganske ofte og da blir en lei av den grønne salaten til hvert måltid. Jeg har både poteter og gulrøtter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Gikk bra, men gulrøttene ble liksom aldri ferdige. Så den dropper jeg neste gang, eller så tar jeg å koker dem litt først. Men det var så godt!

Vi fant en koselig sted med benk, sol og uten vind så steket marinert indrefilet og de stekte grønnsakene :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...