ydmyk Skrevet 4. mai 2007 #101 Skrevet 4. mai 2007 Jeg gjør det ikke og har aldri vurdert det heller. For meg hadde det vært å selge en liten del av sjela mi - hver gang. Og det kan aldri gjøres godt igjen - tror jeg. Den du lurer mest og strever med å overbevise her- er deg selv! Derfor skriver du dette innlegget. Jeg renger med at du er åpen om dette til ALLE siden du er så "lur"? DU bør tenke fram i tid; pensjon, rett til sykepenger, yrkeserfaring, følelsesmessige investeringer ol. Jeg tror nok at du har en uutviklet moral. Trolig har du også dårlig utviklet empati. Og trolig liker du ikke deg selv, og du velger å straffe deg selv gjennom dette. Men det er sannsynligvis ikke deg bevisst. Vanligvis vil vi mennesker kunne sette oss godt inn i andres sted og tenke fra deres side (eks. konene til mennene). Det som er lov for deg bør vel også være lov for andre? Det blir interessant å se om du som 40 åring, mor og gift liker at din mann gjør dette. Eller kanskje du aldri kommer dit - fordi du ikke greier å inngå ordentlige forhold. Kos deg med alt du har. Vi mennesker streber vel et lykke, men er du lykkelig?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2007 #102 Skrevet 4. mai 2007 Hva gjør du om 10 år når du er utbrukt på markedet? Skal du da bli selvstendig og begynne nederst på stigen sammen med ungdommer da? Det blir sikkert artig det. ← Det er sikkert 10 stykker i denne tråden som har advart TS mot at om 10 år, når hun er gammel og utbrukt, vil hun sikkert angre på det livet hun lever nå. Såvidt jeg husker var TS 22 år gammel. Om ti år er hun altså 32. Kan hun ikke være attraktiv lenger da? Kjæresten min er 32, og jeg synes hun er kjempedeilig. Om ti år tipper jeg TS er gift med en av sine tidligere elskere, med fri tilgang på kredittkortet hans, mens han bedrar henne med en ny 22 åring. Sannsynligvis vil hun være fornøyd med det. Evt skille seg og få halvparten av formuen hans.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2007 #103 Skrevet 4. mai 2007 Det er sikkert 10 stykker i denne tråden som har advart TS mot at om 10 år, når hun er gammel og utbrukt, vil hun sikkert angre på det livet hun lever nå. Såvidt jeg husker var TS 22 år gammel. Om ti år er hun altså 32. Kan hun ikke være attraktiv lenger da? ← Joda, men i disse mennenes øyne er hun nok utbrukt. De som betaler vil da gå over til nye jenter i 20-årene.
Gjest =tentacle= Skrevet 4. mai 2007 #104 Skrevet 4. mai 2007 Joda, men i disse mennenes øyne er hun nok utbrukt. De som betaler vil da gå over til nye jenter i 20-årene. ← Visstnok finnes det kvinner som prostituerer seg frem til vanlig pensjonsalder
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #105 Skrevet 5. mai 2007 Dette er da ikkeno problem. Ifølge disse tolerante kvinnene i dette forumet er det jo bare si at fortid er fortid når du vil legge om livsstilen å etablere et seriøst forhold. Dermed betyr hva du har bedrevet ingenting (ifølge mange av KG damene).
Gjest =tentacle= Skrevet 5. mai 2007 #106 Skrevet 5. mai 2007 Dette er da ikkeno problem. Ifølge disse tolerante kvinnene i dette forumet er det jo bare si at fortid er fortid når du vil legge om livsstilen å etablere et seriøst forhold. Dermed betyr hva du har bedrevet ingenting (ifølge mange av KG damene). ← Er trådstarter lesbisk, eller henvender hun seg til et annet marked enn KG-damer når hun eventuelt vil ha en kjæreste senere?
Bhrsrk Skrevet 5. mai 2007 #107 Skrevet 5. mai 2007 Om ti år tipper jeg TS er gift med en av sine tidligere elskere, med fri tilgang på kredittkortet hans, mens han bedrar henne med en ny 22 åring. Sannsynligvis vil hun være fornøyd med det. Evt skille seg og få halvparten av formuen hans. ← Bingo! Det som vanligvis er "utgangsstrategien" til golddiggers.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #108 Skrevet 5. mai 2007 Dette er da ikkeno problem. Ifølge disse tolerante kvinnene i dette forumet er det jo bare si at fortid er fortid når du vil legge om livsstilen å etablere et seriøst forhold. Dermed betyr hva du har bedrevet ingenting (ifølge mange av KG damene). ← Billig unnskyldning, jeg gidder ihvertfall ikke å godta en tidligere frastøtende livsstil som personen har nytt hvert sekund av.
Gjest Eir Skrevet 6. mai 2007 #109 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Joda, men i disse mennenes øyne er hun nok utbrukt. De som betaler vil da gå over til nye jenter i 20-årene. ← Jeg synes denne holdningen om at det bare er unge og pene jenter som kan prostituere seg er litt sterotyp og merkelig. Det eneste som skjer når man blir eldre er at man endrer klientell, i tyve-årsalderen er kundene gjerne i førti-åra, når hun er blitt førti selv kan hun fint finne rike menn på seksti, osv. I tillegg har du også ett marked av spesielt interesserte som tenner på eldre kvinner enn seg selv. I tillegg er det også en mulighet for at hun avanserer fra elskerinne, til bedratt kone iløpet av noen år, og det er også muligheter for at hun kan få jobb i ett av firmaene en av elskerne driver, noe som ofte er målet for å ligge seg frem på denne måten. Synes i bunn og grunn det blir litt tåpelig å skulle dømme TS fremtidsutsikter nord og ned på denne måten, når det er mange som får dette opplegget til å fungere. Ser også at det er mange her som overfører sine egne verdier til TS liv, og dermed mener at det er mislykket. Hva med å åpne øynene for at mennesker har ulike verdier og mål, og akseptere at det som fungerer for andre, ikke er tingen for deg? Endret 6. mai 2007 av Eir
Gjest Ulva35 Skrevet 6. mai 2007 #110 Skrevet 6. mai 2007 Nå har jeg sittet og lest igjenom denne tråden, og fått bekreftet det jeg lenge har vist. Mennesker er skapt til å dømme andre Kanskje er TS et forumtroll, kanskje ikke. Hun har iallefall ikke vært på banen her på lenge så vidt jeg kan se. Og etter all fordømmelsen her er det jo iallefall ikke rart. Jeg har aldri solgt sex og jeg kjenner ingen som gjør det(så vidt jeg vet), men jeg har pokker meg gjort mye annet gjennom livet som ikke er helt A4 Og jeg gjør det den dag i dag og jeg har det godt med meg selv. Men å sette meg på min høye hest, se ned på andre og fordømme dere valg, ja det kunne ikke ramle meg inn. Tror ærlig talt at verden hadde blitt en bedre plass å leve hvis vi hadde sluttet å dømme andre mennesker valg her i livet.
Gjest Miss Guided Skrevet 6. mai 2007 #111 Skrevet 6. mai 2007 Jeg dømmer ikke noen for å leve på denne måten, men jeg tipper likevel at merete bare er et troll med god fantasi. Uansett, så skjønner jeg ikke hvorfor noen gidder å hisse seg sånn opp fordi noen velger å selge en tjeneste som tilfeldigvis er sex. Folk som velger å selge sex, gjør livet bedre for mange andre som ikke klarer å få sex på vanlig vis. Det synes jeg ikke man skal kimse av. Det er jo ikke tilfeldige kunder hun har da, det er jo tre utvalgte menn, gifte menn som sikkert også har sex med sine koner i tillegg så de ikke skal fatte mistanke. Når det er sagt så er det hennes eget valg, men jeg håper hun bruker den ledige tiden sin til å skaffe seg en utdanning hun kan bruke senere. Samtidig skal det sies at man ikke kan leve i sus og dus resten av livet av å selge kroppen sin. Kroppen forfaller, så jeg tror ikke man håver inn de store summene når man har rundet 40 og det henger både her og der. ←
Gjest Don Giovanni Skrevet 12. mai 2007 #112 Skrevet 12. mai 2007 Nå har jeg sittet og lest igjenom denne tråden, og fått bekreftet det jeg lenge har vist. Mennesker er skapt til å dømme andre Kanskje er TS et forumtroll, kanskje ikke. Hun har iallefall ikke vært på banen her på lenge så vidt jeg kan se. Og etter all fordømmelsen her er det jo iallefall ikke rart. Jeg har aldri solgt sex og jeg kjenner ingen som gjør det(så vidt jeg vet), men jeg har pokker meg gjort mye annet gjennom livet som ikke er helt A4 Og jeg gjør det den dag i dag og jeg har det godt med meg selv. Men å sette meg på min høye hest, se ned på andre og fordømme dere valg, ja det kunne ikke ramle meg inn. Tror ærlig talt at verden hadde blitt en bedre plass å leve hvis vi hadde sluttet å dømme andre mennesker valg her i livet. ← Det er det største sprøytet jeg har lest. Dersom man oppdager et medmenneske som man ser tar feil valg, valg som alle oppegående (og lesekyndige) mennesker vet vil være skadelig på sikt så er det vel tvert imot en plikt å si hva man mener om det. Min erfaring er at ingen mennesker er mindre tolerante enn de som skriker om at alle andre ikke er det. Og ingenting er mer drepende for et samfunns utvikling enn likegyldighet. For det er det det er. Ikke toleranse. Dersom veninna, en bekjent eller hva som helst begynner på heroin, vil du følge samme "logikk" som det du beskriver her? De fleste har forstått at det å prostituere kroppen sin får konsekvenser på sikt. Både på forholdet til kroppen, til menn (eller kvinner om de er kundene), på kjærlighetsforhold og ikke minst på sitt eget selvbilde. Heroin går bare veldig mye raskere. Når TS i tillegg lager en tråd i et diskusjonsforum (la oss late som om hun ikke er et troll), hvor man presumtivt må anta det finnes endel mennesker som både har meninger og evner å ytre dem så blir det direkte tåpelig å beskylde (les dømme ) andre debattanter for å være dømmende.
Gjest Eir Skrevet 12. mai 2007 #113 Skrevet 12. mai 2007 Dersom veninna, en bekjent eller hva som helst begynner på heroin, vil du følge samme "logikk" som det du beskriver her? De fleste har forstått at det å prostituere kroppen sin får konsekvenser på sikt. Både på forholdet til kroppen, til menn (eller kvinner om de er kundene), på kjærlighetsforhold og ikke minst på sitt eget selvbilde. Heroin går bare veldig mye raskere. ← Det er for det første fullt mulig å bruke heroin, uten å ødelegge seg selv, akkurat som det er mulig å prostituere seg uten å ødelegge seg selv. Og uansett om det ikke hadde vært det mener jeg at det må være opp til hver enkelt, hvorvidt de ønsker å ta destruktive livsvalg. Dermed ville jeg heller aldri satt meg til å preke for folk på den måten.
Gjest vsn Skrevet 12. mai 2007 #114 Skrevet 12. mai 2007 Hva sier familien din til "karriere" valget dit?
Gjest Don Giovanni Skrevet 12. mai 2007 #115 Skrevet 12. mai 2007 Det er for det første fullt mulig å bruke heroin, uten å ødelegge seg selv, akkurat som det er mulig å prostituere seg uten å ødelegge seg selv. Og uansett om det ikke hadde vært det mener jeg at det må være opp til hver enkelt, hvorvidt de ønsker å ta destruktive livsvalg. Dermed ville jeg heller aldri satt meg til å preke for folk på den måten. ← Nei det er ikke mulig å bruke - bruke - heroin uten å ødelegge kroppen. På samme måte har vi tonnevis av forskning og sannhetsvitner på at det også er vanskelig å selge kroppen sin uten at man får problemer med det på et senere tidspunkt.
Gjest Eir Skrevet 12. mai 2007 #116 Skrevet 12. mai 2007 Nei det er ikke mulig å bruke - bruke - heroin uten å ødelegge kroppen. ← Jo, det er fullt mulig. Opiater i seg selv ødelegger faktisk ikke kroppen i det hele tatt, det som er destruktivt er livsstilen som ofte følger med. Det er misbruket som er skadelig, og det utgjør faktisk bare 20% av de som forsøker stoffet. (Men vil ikke spore av denne tråden ved å diskutere dette ytterligere.) Samme sak med prostitusjon, de vi ser gå på gata er ett mindretall av de prostituerte, og da hjelper det lite å se på statistikken, når den er basert på dem.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2007 #117 Skrevet 12. mai 2007 Jeg er så glad for at jeg er en intelligent dame med bein i nesa. Ikke søren om noen kommer i mine bukser fordi jeg skal få ting til på en lettvint måte. Jeg elsker utfordringer og å bruke mitt intellekt til å oppnå det JEG klarer. Å ligge rundt er helt utelukket for meg. For jeg har stolthet. Min status er nok høyere enn din, for jeg jobber meg fram til min fortjenelse. Jeg driver ikke horeri for å oppnå min status. :stolt:
Gjest Don Giovanni Skrevet 13. mai 2007 #118 Skrevet 13. mai 2007 Jo, det er fullt mulig. Opiater i seg selv ødelegger faktisk ikke kroppen i det hele tatt, det som er destruktivt er livsstilen som ofte følger med. Det er misbruket som er skadelig, og det utgjør faktisk bare 20% av de som forsøker stoffet. (Men vil ikke spore av denne tråden ved å diskutere dette ytterligere.) Samme sak med prostitusjon, de vi ser gå på gata er ett mindretall av de prostituerte, og da hjelper det lite å se på statistikken, når den er basert på dem. ← Jeg prater ikke om de som forsøker stoffet. Jeg fremhvevet til og med bruker. Og når vi prater om noen som bruker herion så handler det selvsagt ikke om engangstilfelle eller medisinske tilfeller det handler om misbruk. Livstilen som påfølger herionmisbruk er ikke et valg man tar i tillegg, det er en direkte konsekvens. Horene i gata er kanskje de som har det værst, men de er ikke alene om å ødelegge seg. Hvis du virkelig mener at en ting som det å føle ikke er vesentlig for livskvaliteten så er jeg jo enig. Men jeg tror du er i få tall (kanskje ikke på kg) om å tro noe sånt. Å ha et avstumpet følelsesliv er ødeleggende for livskvaliteten. Det er en stor del av det å være menneske, kjæreste, foreldre og venn. Hvorvidt Opiater i seg selv ved enkle tilfeller ødelegger kroppen eller ikke er heller ikke poenget. Å bruke herion skader og ødelegger kroppen. Å bruke nikotin skader jo til og med kroppen. Vis meg den brukeren av heroin som har holdt på i tidsperiode like lenge som TS har med sitt opplegg og som ikke har skadet kroppen sin.
Gjest Chrizzy Skrevet 13. mai 2007 #119 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har hatt muligheten, men jeg har en alt for høy terskel til det. Det jeg er litt bekymret for et at man kan bli kynisk av å "bruke" verden rundt seg slik. Det med å bli kynisk og hard, det ser jeg på som fryktelig trist, og dessverre vanskelig å "bli frisk fra"...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå