Gå til innhold

Jeg ligger meg fram i verden

Fremhevede innlegg

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Helt uforståelig for meg at det ikke er flere kvinner her inne på forumet som reagerer på det T.S skriver.

Jeg er mann og sympatiserer 100% for kvinnekampen.

Etter mitt synspunkt så er det nettopp slike som T.S som skyter kvinnekampen i foten.

Jeg trodde faktisk kvinnene jobbet for å hevde seg i samfunnet ved å vise til intelligens, faglig dyktighet osv.

T.S er intet annet enn prostituert spør du meg - Og dessuten har hun egentlig ikke BEHOV for å prostituere seg. I mine øyne blir hun derfor en patetisk prostituert!

Att det går an  :forvirret:

Det er helt sikkert endel menn som får sine fordommer bekreftet av å lese om slike som TS. Men det er mindretallet. Jeg håper iallefall at det ikke er en gjengs holdning blant menn at kvinner er horer. Så jeg tror kvinnekampen står like sterkt fremdeles ;)

Mhp å ligge seg frem i livet, så tviler jeg om dette gjør noen forskjell for kvinner som TS. Hun er åpenbart ingen strateg og ville antagelig ikke gjort noe særlig utav karrieren uansett. Når man er 22 skal man vite litt mer om konsekvenser enn det hun utviser her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske interessant å se hvor mange som fordømmer det trådstarter sier hun gjør. Man tiltar seg definisjonsmakten over hva som er moralsk forkastelig og ikke, og fordømmer både TS og de mennene hun har sex med.

Noen blander kvinnekamp inn i dette og hver pekefingeren.

Kvinnekampen har jo bl.a. gått ut på at kvinner skal kunne ta egne og selvstendige valg for seg og sitt. I tillegg er det jo noe som heter råderetten over egen kropp. I mine øyne trosser TS inngrodde moralistiske oppfatninger om hvem man kan ha sex med, og på hvilke premisser. Hun utfordrer den gjengse oppfatning om hva som er "skikk og bruk" for dydige kvinner.

Hva er så prblemet, og hvilke argumenter møter TS? TS blir møtt med argumenter om at det hun gjør vil være noe hun vil angre på i framtiden. Det ser ikke jeg bort fra heller, men er det da det hun har gjort som er problemet, eller er det samfunnets hang til å fordømme folk som velger å leve utenfor de normene samfunnet har definert som er problemet?

Jeg ser ikke bort fra at TS kan komme til å møte denne fordømmelsen eller ekskluderingen hvis hun ikke kan vise for seg en fyldig CV som 40 åring, men er det riktig at hun bør ekskluderes fra samfunnet fordi hun gjør dette? Bør vi ikke heller angripe de kreftene som ekskluderer?

Jeg synes ikke vi som er utenforstående kan tilta oss definisjonsmakten over det hun gjør. Vi har heller ikke noe rett til å gjøre henne til offer og de mennene hun har sex med til utroe mannsgriser. Jeg synes ikke vi kan tillate oss å påstå at hun er en prostituert. Det er det kun hun som kan definere mener jeg.

Skrevet
I mine øyne havner dette godt innenfor det jeg definerer som prostitusjon og det har jeg aldri drevet med. Hva andre gjør og ikke gjør i så måte, blander jeg meg ikke borti, men var jeg deg ville jeg nok ha satt meg ned og tenkt litt over de mulige konsekvensene dette kan få for deg siden.

Helt enig, jeg ser ikke forskjell på det ts gjør og annen prostitusjon. Når man selger kroppen sin, og sex, for goder, så selger man seg selv=prostitusjon.

Det har aldri vært aktuellt for min del å ha sex for å oppnå materielle goder og jeg kjenner heller ikke til noen av mine venner som har det, oppfatter det ikke som kjempevanlig, selv om jeg gjerne er med på at fler gjør det en man vet om.

Hvordan kan du si det? De velger selv å gi meg penger og ting, akkurat som mennene sikkert gir kona sine penger og ting også! Er en kvinne som er hjemmeværende prostituert da? Bare fordi mannen forsørger henne ?

Dersom du tror en hjemmeværende husmor ikke gjør annet i hjemmet en å ha sex med gubben, så tror jeg ikke helt du ser hele bildet av det å være en familie. ;)

Hadde du bodd sammen med mannen og sørget for at deres felles hjem alltid var i orden og alt annet slikt ble ordnet, så hadde det liksom vært en litt annen sak (slik det altså vil være i konenes tilfeller).

Krevde ikke utleier kopier av lønnsslipper?

Jeg leier og har aldri levert noen kopi av lønnslipp til huseier, ei heller nå som jeg leier gjennom ett firma som kun driver med utleieleiligheter.

TS. det kommer ett tidspunkt hvor du ikke lenger kan ligge deg fra hullene i cv'en din, da du ikke lenger kan ligge deg til en jobb du faktisk ønsker deg, det er greit å kanskje ta litt utdanning nå som du likevel slipper å jobbe? slik at du har noe å vise til når du i fremtiden vil ha jobb?

Og ikke for å glemme pensjon, du leier og er totalt avhengig av tre gifte menns fortsatte interesse for å ha sex med deg, tenker du ikke fremover, vil dette gjøre slik at du raskt ender opp som minstepensjonist i fremtiden og da tviler jeg sterkt på at disse mennene er særlig interessert i sex med deg lenger...

du ligger deg ikke fremover slik du holder på, du ligger deg igjennom en behagelig hverdag. Jeg gidder ikke mene no om det, men vil tipse om at du kanskje bør tenke ett par ganger til over hva du gjør.

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Jeg ser ikke bort fra at TS kan komme til å møte denne fordømmelsen eller ekskluderingen hvis hun ikke kan vise for seg en fyldig CV som 40 åring, men er det riktig at hun bør ekskluderes fra samfunnet fordi hun gjør dette? Bør vi ikke heller angripe de kreftene som ekskluderer?

Jeg synes ikke vi som er utenforstående kan tilta oss definisjonsmakten over det hun gjør. Vi har heller ikke noe rett til å gjøre henne til offer og de mennene hun har sex med til utroe mannsgriser. Jeg synes ikke vi kan tillate oss å påstå at hun er en prostituert. Det er det kun hun som kan definere mener jeg.

Hun eksluderer seg selv fra samfunnet. (i.e. samfunnets normer). Hun eksluderer seg fra en haug av potensielle kjærester og en normal karriere. Og kjærlighet og jobb er jo det som får samfunnet til å gå rundt. Å angripe kreftene som eksluderer er jo å rive ned det som holder samfunnet sammen. Et samfunn uten moralske normer er et primitivt samfunn. Hvis du derimot prater om krefter som eksluderer grupper av mennesker til å ha et verdig liv er jeg enig. Men vi må ha en eller annen form for en moralens vokter, både via lovverket, generelle normer og gjennom utdanning/skoleverk. Jeg mener det er viktig å skille mellom å eksludere noen fra visse områder i livet, for det har med disses frihet å gjøre, og å eksludere noen som mennesker. Det siste er også tegn på et primitivt samfunn. Noen sa at man kan dømme et samfunn etter hvordan de tar vare på fangene sine. Andre igjen på sine eldre osv. De svakeste må tas vare på av de sterke. Alt annet er jungelens primitive lov. Dette står ikke i mot det å hevde sunne normer for hvordan man oppfatter et samfunns funksjon i forhold til hvilken adferd som er akseptabel og hvilken som ikke er. Jeg ville hatt problemer med å levd i et samfunn hvor TS adferd var allmennt akseptert. Spesielt siden jeg er far til en datter.

Skrevet
Hun eksluderer seg selv fra samfunnet. (i.e. samfunnets normer). Hun eksluderer seg fra en haug av potensielle kjærester og en normal karriere. Og kjærlighet og jobb er jo det som får samfunnet til å gå rundt. Å angripe kreftene som eksluderer er jo å rive ned det som holder samfunnet sammen. Et samfunn uten moralske normer er et primitivt samfunn. Hvis du derimot prater om krefter som eksluderer grupper av mennesker til å ha et verdig liv er jeg enig. Men vi må ha en eller annen form for en moralens vokter, både via lovverket, generelle normer og gjennom utdanning/skoleverk. Jeg mener det er viktig å skille mellom å eksludere noen fra visse områder i livet, for det har med disses frihet å gjøre, og å eksludere noen som mennesker. Det siste er også tegn på et primitivt samfunn. Noen sa at man kan dømme et samfunn etter hvordan de tar vare på fangene sine. Andre igjen på sine eldre osv. De svakeste må tas vare på av de sterke. Alt annet er jungelens primitive lov. Dette står ikke i mot det å hevde sunne normer for hvordan man oppfatter et samfunns funksjon i forhold til hvilken adferd som er akseptabel og hvilken som ikke er. Jeg ville hatt problemer med å levd i et samfunn hvor TS adferd var allmennt akseptert. Spesielt siden jeg er far til en datter.

Ja. Jeg kjøper mye av det du sier her. Men det er fortsatt snakk om en persons frivillige valg for eget i liv i en periode av livet. Hun gjør i utgangspunktet ikke noe som skader andre, og det hun gjør rammes ikke av noen form for lov. (forutsatt at de gaver hun mottar oppgis i selvangivelsen) Hun velger altså en alternativ måte å leve på, som er på tvers av det som ansees som akseptabelt i de brede lag.

Spørsmålet blir slik jeg ser det, om vi kan definere dette som prostitusjon, hvis hun selv ikke ser det slik? Og,- hvis den nye loven om kjøp av seksuelle tjenester trår i kraft, vil da disse mennene rammes av den?

Jeg vil gjerne tillate meg selv å reflektere mer over dette før jeg konkluderer. Hvis jeg i det hele tatt kommer til å konkludere. Av og til kan også skråsikkerheten være et problem.

Skrevet
Ja. Jeg kjøper mye av det du sier her. Men det er fortsatt snakk om en persons frivillige valg for eget i liv i en periode av livet. Hun gjør i utgangspunktet ikke noe som skader andre, og det hun gjør rammes ikke av noen form for lov. (forutsatt at de gaver hun mottar oppgis i selvangivelsen) Hun velger altså en alternativ måte å leve på, som er på tvers av det som ansees som akseptabelt i de brede lag.

Spørsmålet blir slik jeg ser det, om vi kan definere dette som prostitusjon, hvis hun selv ikke ser det slik? Og,- hvis den nye loven om kjøp av seksuelle tjenester trår i kraft, vil da disse mennene rammes av den?

Jeg vil gjerne tillate meg selv å reflektere mer over dette før jeg konkluderer. Hvis jeg i det hele tatt kommer til å konkludere. Av og til kan også skråsikkerheten være et problem.

Prostitusjon = ta betaling for seksuelle tjenester.

Så det er prostitusjon TS driver med, ja, og om oppdaget ville det bli rammet av den nye loven hvis politiet hadde ressurser til å gjøre noe med det. Noe de neppe ville giddet siden grunnen til loven er å få prostituerte bort fra gaten, så jeg tviler på at den vil ha så veldig mye og si for de som opererer innendørs og med faste kunder.

Gjest Keycha
Skrevet

Dette er helt utenkelig for meg i hvert fall. Selvsagt kunne jeg ønske meg å hatt råd til alt det jeg har lyst på, men en sånn måte kunne jeg aldri gått frem på. Kan ikke tenke meg å ha et så "uverdig" liv. Ja, det mener jeg...

Gjest bada
Skrevet

Ligger deg "frem"? Som andre her har påpekt er "ligge seg gjennom" en mer passende betegnelse. Og det vil ta slutt.

Skrevet
Ligger deg "frem"? Som andre her har påpekt er "ligge seg gjennom" en mer passende betegnelse. Og det vil ta slutt.

Jau, og på mange måter så ligger hun seg nedover i den sosiale rangstigen.. Synd, men sant.

Gjest Gjest
Skrevet

Ligg deg fram her i verden du, men det er tvilsomt at noen setter pris på deg for det mennesket du er! Lev med det du!

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen kommer til å støtte deg den dagen du blir gammel og rynkete!

Du har fått tildelt ett liv og du lever det livet som du vil/gjør!

Er dette det livet du drømte om?

Gjest Gjest
Skrevet
Ligg deg fram her i verden du, men det er tvilsomt at noen setter pris på deg for det mennesket du er! Lev med det du!

Da mener jeg når du blir eldre og hjelpesløs! Hvem passer deg da?

Gjest Gjest
Skrevet
Da mener jeg når du blir eldre og hjelpesløs! Hvem passer deg da?

Dine tidligere kunder? Neppe!

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Du måkke dette!

Det er jeg enig iiiiiiiiiiii.

Får håpe dem ikke rydder tråden pga det jeg skrev nå da. :forvirret:

Gjest Matsui
Skrevet

På et eller annet tidspunkt dukker konsekvensene av de valgene man har tatt tidligere i livet opp. For det første endrer gjerne hva man anser som viktig og verdifullt seg etterhvert som årene går. Det du ser på som uproblematisk eller mener du kan rettferdiggjøre i dag, kan være vanskeligere å forsone seg med i morgen. For det andre kan du også risikere å møte mennesker som ikke er fullt så forståelsesfulle når det gjelder denne typen atferd. Det kan for eksempel være en kjæreste, en arbeidsgiver, en svigermor, en venn, foreldre, kollegaer eller barna dine. Sannheter har nemlig ofte en lei tendens til å komme frem for dagen. Enten man vil eller ei.

Men dette er jo egentlig bare selvfølgeligheter som jeg regner med at du allerede har tenkt godt igjennom. Det må forøvrig være en herlig følelse å se på alle de flotte tingene du har rundt deg og tenke "dette har jeg pult meg til".

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet
Det må forøvrig være en herlig følelse å se på alle de flotte tingene du har rundt deg og tenke "dette har jeg pult meg til".

Lykke til.

Tror vedkommende vil være stolt av det hele livet! Kanskje hun en dag får barn og så barnebarn, da kan hun fortelle barnebarna sine om fortiden og hvordan hun skaffet den eksklusive gjenstanden i hjørnet som ikke er lov til å røre! (:grine: )

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør du om 10 år når du er utbrukt på markedet? Skal du da bli selvstendig og begynne nederst på stigen sammen med ungdommer da? Det blir sikkert artig det.

Gjest Gjest
Skrevet

Eller hva gjør du når du blir gammel og går av med pensjon? Har du betalt skatt og opparbeidet deg pensjonspoeng?

Tenk frammover jente

Gjest DyneTryne
Skrevet

Det er bedre med ett langt innlegg, enn 10 korte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...